![Tramwaj na Dworcowej i Pieczewie. Tak mogą wyglądać nowe linie tramwajowe w Olsztynie [ZOBACZ WIZUALIZACJE]](https://m.wm.pl/2016/03/n/estakada-a2-m-296721-296747.jpg)
Tak ma wyglądać ulica Dworcowa z linią tramwajową w Olsztynie
Autor zdjęcia: mat. prasowe UM w Olsztynie
Nowe linie tramwajowe w Olsztynie budzą wiele emocji wśród mieszkańców. Do tej pory projektanci z Gdańska przygotowali trzy warianty, które mają połączyć Jaroty, Pieczewo i Nagórki z fabryką Michelin i Stadionem. Pieniądze na rozbudowę mają pochodzić ze środków unijnych.
Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska przygotowało wizualizacje wariantów nowych tras tramwajowych w Olsztynie, mających połączyć Jaroty, Pieczewo i Nagórki z fabryką Michelin i Stadionem. Koszt inwestycji to około 13-14 milionów złotych. Wszystkie odcinki łącznie liczyłyby ok. 10 km.
Zdaniem radnych tramwaj powinien pojechać jednak przez Nagórki (dziś żaden wariant tego nie przewiduje), bo po wprowadzeniu nowego układu komunikacyjnego, a więc likwidacji niektórych linii autobusowych, mieszkańcy mają nieco utrudniony dojazd do osiedla. Według propozycji, tramwaj powinien pojechać ulicami Wańkowicza i Murzynowskiego.
Poniżej wizualizacje wariantów nowych tras tramwajowych w Olsztynie. Jak się wam podobają?
Komentarze (213) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Stomilowiec #2021597 | 77.254.*.* 5 lip 2016 15:13
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Oby wybory samorządowe zarządził PIS jak najszybciej wówczas odspawamy POpaprańcow od stołkow a tramwaje która sa zostaną zlikwidowane
Zatorzak #1973695 | 213.184.*.* 11 kwi 2016 09:58
"Tak ma wyglądać ulica Dworcowa z linią tramwajową..." głosi napis nad górną planszą a jest to ewidentny błąd - pomylono Dworcową ze skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
poki #1962229 | 88.156.*.* 26 mar 2016 16:36
Tak wygląda prasowa propaganda amatorskiej prasy.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
kwadratols #1959934 | 176.221.*.* 22 mar 2016 22:05
A tak będą wyglądać: http://olsztyn.wm.pl/344123,Tory-zapadaj a-sie-pod-tramwajami-na-al-Pilsudskiego- w-Olsztynie-Usterek-na-calej-linii-jest- wiecej.html#axzz43TsHJspL
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
szarik #1958098 | 5.172.*.* 20 mar 2016 11:10
Przestańcie mącić ludziom w głowach, że pieniądze z UE muszą byc przeznaczone na tramwaje, że jesli nie wydamy na tramwaje to ich nie dostaniemy wcale. Jest tyle potrzebnych inwestycji, a jakiś głupi upór powoduje że forsowany jest pomysł tramwajów. Jaki jest powód ???
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
bleh #1954784 | 95.160.*.* 16 mar 2016 10:57
"Tak ma wyglądać ulica Dworcowa z linią tramwajową w Olsztynie" Klikam na obrazek. Tam napisane: "Skrzyżowanie ul. Krasickiego i ul. Synów Pułku". lol...
odpowiedz na ten komentarz
czytelnik #1954059 | 217.96.*.* 15 mar 2016 15:00
Wizualizacja, wizualizacją ale po co tam tyle tego śniegu? ;)
odpowiedz na ten komentarz
☺ #1953993 | 5.172.*.* 15 mar 2016 13:37
Wystarczy tego cyrku!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
Miastowy #1953145 | 188.146.*.* 14 mar 2016 15:12
Super. Szybki rozwój sieci tramwajowej jest niezbędny. Może już do tego czasu "mieszczuchy" oswoją się z faktem, że każde Miasto ma tramwaje.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
petycja #1952890 | 83.6.*.* 14 mar 2016 09:02
Łapy precz od Wilczyńskiego !!!! Jak jeszcze tu wpi...licie tramwaje to wyjazd z Jarot będzie trwał 2 godziny.Wystarczy, że jadąc Sikorskiego na światłach stoi się po 15 minut. Ludzie podpisujcie się http://www.petycjeonline.com/tra mwaje
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
dość #1952579 | 109.241.*.* 13 mar 2016 17:59
ja mam już dość tego miasta, ulice dziurawe, chodniki krzywe, jedno wielkie kartoflisko i teraz znów z 3 lata udręki
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
Romio17 #1952238 | 188.146.*.* 13 mar 2016 08:45
po huj komu te tramwaje ??????????????????????????????????
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
Maciej D. #1952062 | 195.136.*.* 12 mar 2016 20:53
Wypierdalać z tymi tramwajami. !!!! Znowu zrobicie burdel który odczuje nawet Ostróda bo tamtędy będą omijać ten jebany Olsztyn. JA SIĘ NIE ZGADZAM. BANDA ZŁODZIEI I TEN PIERDOLONY PREZYDENT.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
harry #1951358 | 178.36.*.* 11 mar 2016 20:10
nie macie co z pieniedzmi robic obwodnice wybudujcie
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
pietia #1949848 | 217.99.*.* 9 mar 2016 22:02
Jak to przejdzie to nasz miłościwie panujący Grzybowicz dostanie ode mnie drugą żółtą kartkę. A przy wyborach już tylko czerwoną.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
złośnik #1949842 | 217.99.*.* 9 mar 2016 21:56
Gdzie są ścieżki rowerowe i normalne chodniki Towarowa/Lubelska? Chyba ktoś zapomniał skąd bierze pieniądze i gdzie powstają na takie debilne wydumki jak ten projekt!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
kieroffca #1949837 | 217.99.*.* 9 mar 2016 21:52
Dalsze zwężanie Piłsudskiego?!?!?!? Czy ktoś do reszty owujał? Grzybowicz do wora wór do jeziora!!!
odpowiedz na ten komentarz
olek #1948166 | 46.170.*.* 7 mar 2016 17:13
przecież to jest jakiś absurd...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
rov #1947707 | 178.43.*.* 6 mar 2016 22:18
Cóż za piękne widoki! A gdzie obfajdane bloki, dziurawe jezdnie i stada żuli wokół dworca. Najpierw ten chlew sprzątnijcie a później róbcie inwestycje. To, że na wschodzie chodziliście robić za stodołę nie znaczy że tutaj tak ma być
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
spokojnie #1947545 | 83.24.*.* 6 mar 2016 18:23
wiekszosc pisze o tramwajach a nigdy nie jeździła , to samo bylo z plaza miejska . do roboty nieroby !!!!
odpowiedz na ten komentarz
Do GRZYMA #1946732 | 88.156.*.* 5 mar 2016 00:47
JAKBY POWSTAŁA LINIA TRAMWAJOWA ZATORZE-MOPS-ZATRUDNIAK NIE BYŁOBY MALKONTENTÓW WIECZNIE STĘKAJĄCYCH
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
DO MATEUSZA #1946710 | 81.190.*.* 4 mar 2016 23:22
pajacu a jak beda dwa tory i obok pas dla samochodow to gdzie widzisz lewoskrety
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
ratuszowy #1946701 | 81.190.*.* 4 mar 2016 23:06
sciagnijmy program uwaga do olsztyna moze dadza sie publicznie wypowiedziec mieszkancom na temat tramwajow i niech naglosnia sprawe na cala polske proponowalbym tez zglosic sprawe do absurdow drogowych i pokazac jak mozna sparalizowac miasto ciekawe co sie stanie jak komus zabraknie benzyny w ciut wiekrzym aucie na kosciuszki na przyklad
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
olsztynianka #1946609 | 83.6.*.* 4 mar 2016 20:23
A kiedy cos sie zacznie robic na Zatorzu? Czy ten stary wiadukt przy Placu Bema bedzie nadal straszy, ten asfalt na nim zatrowa latem powietrze. Czekacie az sie sam zawali? A gdzie tramwaje?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)
Mieszkam na #1946555 | 81.190.*.* 4 mar 2016 18:58
Pstrowskiego więc mam dobry wyjazd na Szczytno. Przez Stary Olsztyn mogę dojechać do Bartążka. Stamtąd do Tomaszkowa i dalej na Warszawę na Gietrzwałd dalej do Ostródy itd. Tylko pytam za jakie grzechy i za czyje pieniądze mam tak objeżdżać ten drogowy Armagedon?
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
Może #1946473 | 81.190.*.* 4 mar 2016 16:46
wzorem miasta w Małopolsce oznakować w specjalny sposób samochód prezydenta miasta by łatwo było upublicznić miejsca, w których bywa? Wystarczą zwykłe naklejki by każdy mógł zrobić zdjęcie limuzyny używanej w celach oczywiście służbowych. Przy okazji można uwiecznić kierowcę.Należy to się mieszkańcom na siłę wpychanych w niechciane tramwaje.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Zbigniew #1946442 | 178.235.*.* 4 mar 2016 16:14
http://www.petycjeonline.com/tramwaje Ludzie podpisujcie się, Walczmy o lepszy Olsztyn
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
endrju #1946412 | 83.31.*.* 4 mar 2016 15:42
Po raz kolejny to napiszę. Pieprzyć tramwaje!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Zbigniew #1946390 | 178.235.*.* 4 mar 2016 15:16
Co trzeba zrobić żebyście ie odczepili od Wilczyńskiego? Mamy wam płacić za to żebyście NIE robili nam tu tramwajów czy co?
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Bopo #1946334 4 mar 2016 14:21
Dlaczego wszędzie, co widać na wizualizacjach, tam gdzie teraz są dwa pasy ruchu dla samochodów ma być jeden pas ruchu? Czy ma to na celu całkowity paraliż i zakorkowanie Olsztyna? Tak jak polikwidowaliście dwa pasy na Piłsudskiego i Kościuszki powodując korki. Celowa blokada ruchu samochodowego w Olsztynie aby tylko tramwaje mogły jeździć? A co z obwodnicami Olsztyna? Tiry obok tramwajów będą jeździć? Olsztyniacy umierają w zsypach na śmieci z biedy a w głowie włodarzy Olsztyna są tylko nowe tramwaje i stadiony?
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
.... #1946331 | 83.12.*.* 4 mar 2016 14:16
Wariant nr 3 na Wilczyńskiego to chyba jakiś idiota umysłowy wymyślił a znając życie kolejny idiota umysłowy ten wariant wybierze biorąc pod uwage to co zrobili przy aurze i manhatanie.
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
lion #1946254 | 95.160.*.* 4 mar 2016 12:22
Co za idiota wymyślił te tramwaje? Za te pieniądze powinno się poszerzyć gdzieniegdzie drogi, kupić więcej autobusów (mogą być na gaz lub prąd), a przede wszystkim na newralgicznych skrzyżowaniach porobić estakady/tunele. Do tego kładki/przejścia podziemne dla pieszych. Jeszcze obwodnica i korki zniknęłyby całkowicie, podróżowanie po mieście stałoby się przyjemne zarówno samochodami jak i komunikacją miejską. A nie tak jak teraz - dobrze jest tylko użytkownikom tramwajów, a koszt przewozu jednego takiego delikwenta jest kilkukrotnie wyższy niż autobusem (a za bilet płaci tyle samo). Kto dopłaca? My wszyscy, czyli ci kierowcy stojący w korkach.
Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Grzymowicz musi odejść #1946221 | 81.15.*.* 4 mar 2016 11:51
Nie chcemy tramwajów w Olsztynie! Powstrzymać szaleńca!
Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
zorz #1946199 | 88.156.*.* 4 mar 2016 11:20
Tak, na Nagórkach, w tej ciasnocie tylko tramwaju brak... Ludzie, myślcie!
Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz
vigor #1946181 | 88.156.*.* 4 mar 2016 10:59
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Zapraszam do tramwaju w godzinach 15:30-16:30 na trasę Centrum-Kanta i zobaczycie jak się fajnie jedzie patrząc na sznur aut stojących w korku. I nie piszcie że wcześniej na Sikorskiego nie było korków w godzinach szczytu. Bo macie krótka pamieć. Tak samo jest na Dworcowej zawsze odkąd pamiętam stałem tam w sznurze już 10 lat temu jak pracowałem przy Dworcu.
mieszkaniec #1946170 | 91.229.*.* 4 mar 2016 10:51
Jeśli arbuz zakochany jest w tramwajach to niech u siebie na Brzezinach w ogródku wybuduje petlę i niech mu te tramwaje jedzą w dzień i w nocy.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
olsztyniak #1946166 | 91.229.*.* 4 mar 2016 10:48
Najpierw obwodnica Olsztyna a pózniej te pieprzone tramwaje.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Mateusz #1946100 | 88.156.*.* 4 mar 2016 09:50
Jak ktoś piszę że zwężenie Wilczyńskiego to dramat i znacząco powiększy korki. Jest debilem albo tutaj nie mieszka. Po Wilczyńskiego większość samochodów jedzie prawym pasem bo lewe albo się kończą w różnych punktach albo robią się lewoskręty. Także nie piszcie bzdur, tramwaj musi jechać po Wilczyńskiego bo tutaj mieszka najwięcej osób.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)
Zmniejszenie liczy pasów? #1946089 | 31.6.*.* 4 mar 2016 09:38
Wariant 3 widzę, że od skrzyżowania dworcowa - prawy pas jest już tylko jeden. Ile jest takich zwężeń w całym projekcie? Każde takie odebranie pasa kierowcom generuje tylko większe korki lub na pewno spowoduje nowe zatory.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
Dziwne #1946060 | 89.228.*.* 4 mar 2016 09:06
Testuję i testuję te tramwaje i dochodzę do wniosku, że przystanki przy Aurze są bardzo niewygodne, człowiek czuje się zakleszczony, zwłaszcza ok. godz. 15 jest bardzo nieprzyjemnie, stłoczony tłum na długich peronach po środku ulicy a w tym samym czasie przy Aurze - szeroki, pusty chodnik ? Coś poszło nie tak ?
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Yyyy #1946056 | 217.99.*.* 4 mar 2016 09:00
Czy to Berlin?
odpowiedz na ten komentarz
hm #1946029 | 83.13.*.* 4 mar 2016 08:34
Nie wiem, dla kogo jest ten tekst, ale 13-14 mln złotych to koszt estakad, a nie całego projektu
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
XXX #1946020 | 178.36.*.* 4 mar 2016 08:28
Pytam. Ilu pasażerów przewiozły tramwaje z centrum. Bo nie dość, że samochodem omija się centrum dalekim łukiem to mam wrażenie, że ludzi to miejsce także nie przyciąga! Ilu przedsiębiorców upa lub upadnie na ul. Kościuszki ! Ile trzeba zrobić kilometrów aby zrobić lewoskręt na tej ulicy! Ile trzeba się naczekać aby przeciąć lub wjechać w Kościuszki w cyklu godzin normalnych już nie mówiąc o godzinach szczytu! Proponował bym najpierw przeprowadzić takie lub podobne badania i dopiero zadecydować! Nie mówiąc już o wywłaszczeniach które też są w projekcie nowej linii !!! Myślenie to nie boli !
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Nonno #1946004 | 95.40.*.* 4 mar 2016 08:14
No to pojechali z tą wizualizacją , tramwaj ponad skrzyżowaniem - czy ta firma z Gdańska ma nas za idiotów?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
lolek #1945974 | 195.136.*.* 4 mar 2016 07:53
tramwaje byly nie potrzebne ale jak juz sa i chca je rozbudowywac to niech robia to z glowa ,tramwaje juz zmiejszyly przepustowosc przez miasto o 50 % ,a co za tym idzie , to korki sa nawet przed godzinami szczytu , niestety swiete krowy nie wyciagaja wnioskow i nie widza co tego co oczywiste , po kiego grzyba grzyb wstawia znow na sierodku jezdni tramwaje , robiac tym samym jedno pasowki , dojda przystanki i korki znowu sie pojawia gigantyczne ,tramwaje powinny byc tak zrobione jak od petli na kortowie , z boku
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
Pokazując taki obrazek #1945973 | 83.31.*.* 4 mar 2016 07:52
z pustawymi ulicami mają najwyraźniej mieszkańców za debili i forsują na chama tylko szkodliwą społecznie propagandę.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
ten #1945972 | 83.16.*.* 4 mar 2016 07:52
człowiek jest chory. rozpieprzy to miasto do reszty. potem jak go już pogonią przyjdzie ten który będzie musiał po nim posprzątać. straszne jest to, że ma w dupie wszystkich i wszystko. nie widzi że robi źle tylko zaspokaja kosztem ludzi swoje jakieś chore żądze.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
lis #1945967 | 176.221.*.* 4 mar 2016 07:41
to nic, że mieszkańcy nie chca tego guwna, ten bedzie dalej realizował swoje chore wizje! Gdzie są stowarzyszenia, trzeba zwołać referentdum i pogonić dziada!
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
ku... #1945959 | 178.36.*.* 4 mar 2016 07:27
co za debil rysował skrzyżowanie piłsudskiego i z dworcową,przecież tam nie ma tyle miejsca,poza tym gdzie się podziały te piękne słupy i sieć trakcyjna?chyba grzymowicz z pliszką nie będą pchali swoich tramwai?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Hegemon #1945950 | 88.156.*.* 4 mar 2016 07:05
Estakada dobra rzecz, tylko że powinno być odwrotnie (górą auta, a dołem tramwaj)
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Bywatel #1945947 | 82.139.*.* 4 mar 2016 06:53
To chora wizja! Po jednym pasie dla samochodów! Co ten wizjoner chce zrobić z naszego miasta? Już widzę te korki.
Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Jk69 #1945942 | 88.156.*.* 4 mar 2016 06:44
Mam tylko nadzieje że tym razem zaprojektują torowiska tak, żeby w razie awarii tramwaje mogły zmieniać tor, a nie paraliżować miasto.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
Ach #1945934 | 81.190.*.* 4 mar 2016 06:32
Jeszcze raz, ją tam widzę światła i światła zero płynnej jazdy
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz
olo #1945899 | 185.103.*.* 4 mar 2016 00:00
A gdzie będą te super ułatwiające jazdę zygzaki jak przy Galerii?
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Ale JAJA! #1945886 | 89.228.*.* 3 mar 2016 23:24
Jeden pas na Wilczyńskiego? Estakada? Wygra najtańszy projekt, nie ma co się podniecać. Tramwaje to będzie jedyny środek komunikacji w tym mieście. Ani samochodami, ani autobusami nie da się jeździć w tym mieście...
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
po Politechnice Warszawskiej #1945882 | 88.156.*.* 3 mar 2016 23:17
UWM - wylęgarnia nieudaczników i sztuczny twór, zatrudniający rzeszę pseudo naukowców, to dzięki tej pseudo uczelni w mieście rządzą tacy nieudacznicy jak grzybowicz. To nie wzięło się znikąd, trzeba szukać u źródeł.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
Otprojekt #1945880 | 81.190.*.* 3 mar 2016 23:14
Nie środkiem tramwaje estakadą dworcową a nie skrzyżowania robić i jak ten gòwniany projekt ma usprawnić życie olsztynianie na przyszłe lata rozumiem że jak będzie nas mniej to będzie się lepiej jezdziło,gdzie rozwiązania z obiegowej/żołnierskiej i estakady jak robić to na lata a nie do zmiany kierownika
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
Toro #1945854 | 88.156.*.* 3 mar 2016 22:34
Znów jest duży tort do pokrojenia, więc każdy chce kawałek dla siebie, na tależ. Mieszkańcom zostaną talerze do zmycia.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
@ wszystkieponiższe trolle #1945852 | 83.24.*.* 3 mar 2016 22:30
A ja się ponownie pytam ilu z poniższych trolli i hejterów przyszło na konsultacje aby powiedzieć to radnym w twarz???? Za klawiaturą to każdy cwany i myśli, że anonimowy, a jak trzeba już coś od siebie dać to nie ma mocnych. to teraz się nie dziwicie, że władza ma was... jak wy macie w d... sprawy miasta!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
Zenek #1945848 | 109.241.*.* 3 mar 2016 22:20
Jeżeli jakikolwiek wariant zakłada kolejną drogową zagładę i wprowadzenie ruchu jednym pasem, to już jest jawne robienie jaj z kierowców. Władza pokazuje nam środkowy palec , pokażmy jej dwa !
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
kierowca #1945844 | 178.36.*.* 3 mar 2016 22:17
chcemy dróg normalnych po miescie poc tramwaje zainwestować w drogi
odpowiedz na ten komentarz
Od ratusza #1945827 | 89.228.*.* 3 mar 2016 21:47
Na drogi nie ma kasy na tramwaje są. Dlatego wszędzie będą jeździły tramwaje :-)
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
Ols #1945810 | 164.126.*.* 3 mar 2016 21:29
Skąd taki koszt? To z papieru będzie?
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz
Do ratusza #1945807 | 81.190.*.* 3 mar 2016 21:27
W d*pie mamy te tramwaje! Chcemy dróg!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
Fib #1945798 | 81.190.*.* 3 mar 2016 21:19
Znowu firma krzak zablokuje miasto na lata..a jeszcze jak zrobią po jednym pasie na Wilczyńskiego, to wyjdę na ulicę protestować!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz
rx #1945780 | 31.61.*.* 3 mar 2016 21:01
Na wizualizacji nie widać tych ochydnych słupów które psują krajobraz
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Ktoś #1945757 | 88.156.*.* 3 mar 2016 20:41
Grzybek większość pracowników ozosu śmiga samochodami do pracy
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
weron #1945726 | 88.156.*.* 3 mar 2016 19:57
Tak jak już wcześniej mówiłem, Grzybowicz siłą Was zmusi do jazdy tramwajem aby pokazać " jak one bardzo były potrzebne ". Zapewne po "wykonaniu" następnych linii, zlikwiduje wszystkie autobusy z Nagórek, Jarot i Pieczewa a numerację reszty autobusów tak pozamienia, że nikt już się w tym nie połapie, szczególnie starsi mieszkańcy. Grzybowicz zrobi z siebie bohatera.
Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz
ja #1945714 | 78.88.*.* 3 mar 2016 19:41
Olsztyniacy !!!!!!!!! Sprzedajmy samochody!!!! Tramwaj zajedzie pod Wasz dom, blok, miejsce pracy, do kina, teatru na plażę, na cmentarz - po prostu jak taxii !!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz
Misiek #1945712 | 83.24.*.* 3 mar 2016 19:40
Dlaczego ratusz chce nam zablokować miasto? To bedzie dramat dotyczący nie tylko ścisłego centrum.Czas sie opamiętać,Panie Prezydencie i słuchać głosu mieszkańców.To nie Tylko Pana miasto.
Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Dziwne Miasto #1945687 | 88.156.*.* 3 mar 2016 19:20
Tramwaje to krok wstecz. Biedne Kielce, które były mniejsze od Olsztyna rozwinęły siec drogową. Nowe ulice, estakady, wiadukty, kładki i przejazdy. Wybudowały obwodnicę i teraz są dużym rozwijającym się miastem. My mamy 2 metry linii tramwajowych, które nas zwijają do granic zadupia! Tylko rozbudowa sieci dróg i OBWODNICA pozwoli na rozwój tego miasta. Tramwaja to kolejne zadłużenie dla pokoleń i zero szans!
Ocena komentarza: warty uwagi (40) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
może jakieś analizy opłacalności? #1945670 | 95.90.*.* 3 mar 2016 19:00
Nieprawdopodobnie agresywne i podejrzane są naciski władz na budowę kolejnych linii tramwajowych. Nie mówię nie. Ale podejrzana jest dla mnie sytuacja, w której nie pojawiają się żadne merytoryczne argumenty za. Dokładnie tak samo lansowano Szymany, czy Termy Warmińskie. Po 5-10 latach dopiero okaże się, czy były to lokalizacje optymalne. Jednak nasuwa mi się stare pytanie: kto jest dla kogo? Władza dla ludzi, czy ludzie dla władzy. Dlaczego nie ma dialogu, argumentów, skoro jest tak dobrze, to dlaczego tak wiele osób mówi, że jest źle? Marudzą? A może wcale nie marudzą, tylko coś nie tak z tą demokracją w Olsztynie ...
Ocena komentarza: warty uwagi (31) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
olix #1945663 | 46.186.*.* 3 mar 2016 18:56
po tych wszystkich modernizacjach czas przejazdu podwoi się albo i potroi się .
Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz
I znowu #1945652 | 81.190.*.* 3 mar 2016 18:45
tylko jeden pas dla samochodów. To celowe blokowanie miasta tylko w czyim interesie?
Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz
dudus #1945649 | 94.254.*.* 3 mar 2016 18:43
Na całym świecie w miastach dodają nowe pasy by rozwiązać korki, a w Olsztynie pasy jezdni się zabiera by stworzyć korki, Kościuszki i centrum wjazd na te odcinki ulic wiąże się z utknięciem w korkach w godzinach szczytu i nie tylko, ludzie kluczą po bocznych uliczkach i drogach osiedlowych by dojechać do celu. Tramwaje tak ale tylko tam gdzie jeżdżą pasem zieleni, wielkim plusem jest rozbudowa tramwajowa na ul Sikorskiego i każdy olsztyniak takie rozwiązania poprze, ale na Wilczyńskiego, Piłsudzkiego albo na Nagórkach nikt nie chce tramwajów. Trzeba otworzyć trzeci nitkę wyjazdową z Jarot i Nagurek przez działki koło Tesko na ul Dworcową, kiedy powstanie wyjazd z generałów do warszawskiej, Olsztyn tworzy korki, stoimy i stoimy marnujemy czas i pieniądze w tych korkach, czasami trzeba poświęcić budynki dla polepszenia mieszkańcom życie, jak niema dobrego architekta to trzeba ogłosić konkurs na najlepsze rozwiązania komunikacyjne Olsztyna.
Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
olsztyniak #1945648 | 178.235.*.* 3 mar 2016 18:41
Ciekawa sprawa .Pierwsza część o podobnej długości wybudowana za 500 baniek a teraz za tylko 14/15mln.Czyżby chińczyki mieli budować...))).
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
777 #1945630 | 81.15.*.* 3 mar 2016 18:22
super, a kiedy na zatorzer
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Złomiarz #1945629 | 188.146.*.* 3 mar 2016 18:22
Nie ma innego ratunku dla Olsztyna jak odsunięcie od władzy tego nieudacznika !!
Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz
11 #1945622 | 88.156.*.* 3 mar 2016 18:15
W Radiu Olsztyn był krótki wywiad z kims z ratusza i na pytanie czy obecna inwestycja tramwajowa jest opłacalna, odpowiedź: nie mamy czasu teraz robić tych badań. Sami nie wiedzą ile ludzi jeździ tramwajem, a pchają się w kolejne budowy, tłumacząc że "przydział środków z UE zaraz się skończy, więc musimy na coś je wydać".
Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
loozak, ok #1945608 | 83.9.*.* 3 mar 2016 17:57
Z całym szacunkiem, ale 10km nowego torowiska w stylu kanadyjskiego "sky train" jak na zdjęciu nie może opiewać na kwotę 13 milionów złotych, no nie zakłamujmy rzeczywistości.
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz
??? #1945602 | 217.99.*.* 3 mar 2016 17:52
Likwidowanie pasów wyjazdówek z sypialni miasta -Jarot to jest sabotaż !!!! Na czyje zlecenie Grzyb niszczy Olsztyn?
Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
anka #1945588 | 81.190.*.* 3 mar 2016 17:42
Czy nasz prezydent nie widzi nie słyszy ,że mieszkańcy naszego miasta nie chcą kolejnej linii tramwajowej?W ogóle nie liczy się z opinią ,a na siłę tramwaje. Czy można coś z tym zrobić???
Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
lol #1945584 | 217.99.*.* 3 mar 2016 17:40
Udogodnienia jak za sowietów. Propaganda grzybowa ogłasza sukces, choć teraz dłużej stoi się w korkach , a jak grzyb zainstaluje tramwaje na Krasickiego, to przejazd samochodem z Jarot do centrum zajmie co najmniej 2 godziny.
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
To jest oszustwo #1945582 | 88.156.*.* 3 mar 2016 17:36
a nie wizualizacja. Niech pokażą rzeczywiste korki i jeszcze większe, gdy tramwaje zakłócą komunikację tak jak w całym mieście.
Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz
g #1945580 | 88.156.*.* 3 mar 2016 17:34
Czy tak trudno pojąć, że większość mieszkańców nie chce już tramwajów. A wy chcecie zakorkować resztę miasta...v
Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz
czarna_kutanga #1945578 | 46.112.*.* 3 mar 2016 17:32
Miasto Olsztyn wygrało w Totka czy w jakimś kasynie ?????????
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
sen #1945536 | 178.43.*.* 3 mar 2016 16:58
3x Precz z tramwajami . 3x precz z rozkopanym miastem . 3x precz z korkami . 3 x Nie . Dość rozpierdzielania miasta . Obwodnica ,połączenie Wilczyńskiego z Warszawską 3 x Tak
Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
rot #1945535 | 193.90.*.* 3 mar 2016 16:58
a teraz wbijcie sobie to glówk -Olsztyn jest prawie BANKRUTEM miasta nie stać na utrzymanie hiperkoszownej formy transportu jaka są tramwaje .Czy nie widzice braku inwestycji ucieczek mlodych ludzi braku ofert pracy ? Jak dodać krach UE bliski już to pakowanie sie w tramwaje to sabotaż i mina na kolejne lata . Cos wygląda że za 10 lat zramolałe bagno rządzące miastem poleci na śmietnik do władzy dojdą młodzi i pierswze co zrobią to odważna decyzją- zlikwidują tramwaje jako absurdalnie kosztochłonne. Był nawet tu fragment wyliczeń gdzie koszt przewozu paszażera tramwajem wyniósł 185-220% kosztu przewozu autobusem .
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
olo #1945528 | 185.103.*.* 3 mar 2016 16:56
Niestety nie wierzę w jakiekolwiek wizualizacje z dwoma pasami w jednym kierunku!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
xyz #1945509 | 81.190.*.* 3 mar 2016 16:43
Bez tych słupów i kabli w powietrzu całkiem przyjemnie i tak by wyglądał Olsztyn gdyby władza słuchała ludzi i zamiast tramwajów kupiła nowoczesne autobusy na prąd i gaz .
Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz
Głos rozsądku #1945504 | 31.61.*.* 3 mar 2016 16:40
Jestem przekonany, że przyszłe pokolenia będą grzybowiczowi wdzięczne, olsztyńskie rodziny już mają średnio ponad jedno auto, a aut i korków wciąż przybywa i będzie przybywać. Myślę, że docenimy to ale dopiero za jakieś 20 lat...
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
asddas #1945489 | 83.9.*.* 3 mar 2016 16:21
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. pie*******e głupoty , że będą korki. W centrum tez miały być i korków nie widać nawet w godzinach szczytu. Chyba, że dla was korek to jest kilka samochodów na jednym pasie w takim razie pozdrawiam i możecie marudzić dalej. Każdemu się marzą w centrum autostrady i parkingi 10 piętrowe
endrju #1945483 | 83.31.*.* 3 mar 2016 16:13
Zdania nie zmieniam. Jebać tramwaje!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz
edo #1945476 | 88.156.*.* 3 mar 2016 16:06
estakada w Olsztynie to dopiero był by swiat :) a jaka podnieta w ratuszu ze sto razy większa niz nad kładką nad Obiegową hahah
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz
xyz #1945474 | 81.190.*.* 3 mar 2016 16:05
No ja to pi......le. Za takie pomysły my jeszcze płacimy projektantom. Przecież to, co jest proponowane to armagedon drogowy. Liczenie, że wszyscy się przesiądą z aut do tramwai jest dużym nadużyciem. Stanowczo protestuję takiej wizji rozwoju miasta.
Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz
pub #1945466 | 46.112.*.* 3 mar 2016 15:57
Estakada w Olsztynie? Przecież tego nie da się narysować na płaskim papierze, a cóż dopiero wybudować. Widział to kto, aby samochody lub tramwaje z żelaza jeździły ponad ziemią? Światła - to co innego: wkopujemy ze szwagrem słup i gotowe!
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
Piotr #1945462 | 195.117.*.* 3 mar 2016 15:56
Zamiast tramwajów to estakadę na skrzyżowaniu Synów Pułku i Krasickiego zaprojektować dla samochodów. Na skrzyżowaniu Synów Pułku i Sikorskiego tunel a na skrzyżowaniu Sikorskiego - Wilczyńskiego estakada. Wreszcie nowe połączenie Jarot z Warszawską. Szkoda, że skrzyżowanie Towarowa - Leonharda, która wkrótce będzie przebudowywana nie zostało zaprojektowane bezkolizyjnie. W tym mieście w ogóle nie ma przejść podziemnych czy kładek. Jeśli Olsztyn jest porównywany z największymi miastami w Polsce to niech będą tutaj stosowane rozwiązania w nich już istniejące i sprawdzone.
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
123 #1945456 | 88.156.*.* 3 mar 2016 15:50
Wilczynskiego po jednym pasie?!Czas tam skladac ludzie papiery do pracy ,bo na tle tych idiotow to trudno bedzie cos gorzej wymyslec.
Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz
pieczewianka #1945448 | 88.156.*.* 3 mar 2016 15:45
Kiedy tramwaj zacznie jeździć do osiedla Pieczewo to znikną w końcu idiotyczne linie nr 202 i 204. Są to linie kursujące w jedną stronę przez 2-3 godz. Niech sobie je wsadzą, bo nawet nie mogę ich brać pod uwagę, bo nigdy nie wiadomo, skąd się biorą a w międzyczasie może przyjedzie inny autobus wcześniej.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
ba #1945447 | 3 mar 2016 15:44
nie ważne czy tramwaje są potrzebne i czy mieszkańcy olsztyna chcą je mieć-ważne że coś wpadnie do kieszeni !!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz