Rozbudowa linii tramwajowej w Olsztynie pod znakiem zapytania. Zwycięzca przetargu wykluczony

2020-09-30 12:29:41(ost. akt: 2020-09-30 13:12:41)
tramwaj

tramwaj

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

— Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła odwołania ws. olsztyńskiego przetargu na rozbudowę sieci tramwajowej. Przychyliła się do zarzutów konkurencji i nakazała wykluczenie zwycięskiej firmy ZUE z postępowania — poinformował portal transport-publiczny.pl.
W sierpniu rozstrzygnięty został przetarg na rozbudowę olsztyńskiej sieci tramwajowej. W przetargu złożonych zostało aż 7 ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma ZUE S.A. z Krakowa, która zadeklarowała wykonanie pracę za kwotę około 382,2 mln złotych.

Firma Polimex, która złożyła drugą najkorzystniejszą pod względem cenowym ofertę, złożyła odwołanie, a sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Jest odwołanie w sprawie tramwajów

Jak informuje portal Transport Publiczny, podstawą do unieważnienia wyboru ZUE miałoby być niespełnienie wymogu odpowiedniego doświadczenia w realizacji obiektów inżynieryjnych.
— Odwołujący zarzucił również przedstawienie informacji wprowadzających zamawiającego w błąd w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa, a przynajmniej lekkomyślności lub niedbalstwa — powiedziała portalowi transport-publiczny.pl Katarzyna Prowadzisz, rzeczniczka prasowa KIO. Miałoby to być podstawą do wykluczenia oferty krakowskiej firmy z przetargu.

Krajowa Rada Odwoławcza przychyliła się do zarzutów odwołujących i wykluczyła krakowską firmę ZUE z postępowania przetargowego. Izba nakazała dokonanie ponownej oceny ofert.


***

Rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie obejmuje całościową budowę infrastruktury tramwajowej zaprojektowanej przy ulicach: Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Synów Pułku, Krasickiego i Wilczyńskiego do os. Pieczewo oraz na placu Jedności Słowiańskiej przy Wysokiej Bramie. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dwóch kolejnych linii tramwajowych (nr 4 i 5).

Dwutorowa linia tramwajowa rozpocznie się na ul. Wilczyńskiego, w rejonie istniejącej pętli autobusowej na Os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany jest czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Od krańcówki linia przebiegnie środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego i Boenigka.

Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul.Krasickiego przecinając ulice Barcza i Wańkowicza, aż do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego, gdzie rozpocznie się estakada o długości ok. 270 m, po której poprowadzona zostanie nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego i Synów Pułku. Na końcowym odcinku ul. Synów Pułku i w ul. Wyszyńskiego torowisko przebiegnie poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy, aż do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego i przetnie po drodze ulice Pstrowskiego i Żołnierską.

W Al. Piłsudskiego linia tramwajowa zlokalizowana zostanie między jezdniami tworząc tzw. tram-bus-pas, przebiegając przez skrzyżowanie z ulicą Dworcową, Obiegową oraz Głowackiego. Połączona zostanie z przebudowywanym torowiskiem na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.

Budowa węzła przesiadkowego Wysoka Brama przewiduje fragmentaryczne rozbiórki ulicy 11 Listopada oraz przedłużenie linii tramwajowej do dwutorowego przystanku końcowego na Pl. Jedności Słowiańskiej wraz z wykonaniem sąsiadującego zagospodarowania.

Teren ten częściowo objęty jest strefą ochrony konserwatorskiej, więc niezbędny będzie nadzór archeologiczny nad robotami budowlanymi oraz miejscowe badania wyprzedzające.

Zakres robót obejmie między innymi:
— budowę torowiska i trakcji tramwajowej,
— budowę dwóch stacji prostownikowych dla trakcji tramwajowej,
— budowę estakady o długości ok. 270 m i rozpiętości przęsła 28-39 m,
— przebudowę skrzyżowań oraz ulic wzdłuż trasy linii tramwajowej,
— budowę murów oporowych oraz wzmacnianie skarp i podłoża,
— przebudowę i budowę chodników i dróg dla rowerów wzdłuż linii tramwajowej,
— przebudowę i budowę przystanków komunikacji publicznej, zatok i peronów z wiatamiI urządzeniami informacji i obsługi pasażerskiej,
— przebudowę i budowę odwodnienia ulic i torowiska oraz terenów sąsiadujących,
— przebudowę i budowę oświetlenia terenu wraz z sieciami i systemem zarządzania,
— likwidację kolizji i przebudowę sieci uzbrojenia terenu wszystkich branż,
— przebudowę i budowę sygnalizacji świetlnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
— wycinkę drzew i wykonanie nowych nasadzeń zieleni.



Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Komentarze (20) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. hurrrrrra #2978460 | 45.85.*.* 30 wrz 2020 12:59

    troche się oddali ten cały bałągan.

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

  2. Pwo #2978464 | 109.241.*.* 30 wrz 2020 13:04

    Wystarczy wejść na stronę firmy ZUE S.A. żeby zobaczyć że ma duże doświadczenie w budowaniu takiej infrastruktury. Pewnie pojawił się niebezpieczny proceder....firma ma możliwości żeby budować taniej, to trzeba to szybko ukrócić....Polska

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. endrju #2978471 | 46.171.*.* 30 wrz 2020 13:21

    I to jest super wiadomość!!! Pieprzyć tramwaje!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Allah i Bóg #2978475 | 83.15.*.* 30 wrz 2020 13:28

      Krótko: Bogu niech będą dzięki!

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. wirus #2978479 | 79.184.*.* 30 wrz 2020 13:34

        Chciałbym przypomnieć że wszystkie oferty zmieściły w budżecie więc mają z czego wybierać. Tak czy siak robota ruszy

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (20)