Jest odwołanie w sprawie tramwajów

2020-09-15 18:04:45 (ost. akt: 2020-09-15 16:43:17)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Za rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie miała odpowiadać firma ZUE z Krakowa. Do ratusza wpłynęło jednak odwołanie od decyzji wyboru wykonawcy.
Druga linia tramwajowa ma połączyć m.in. Pieczewo i Śródmieście. Realizacja ma potrwać około 26 miesięcy od daty zawarcia umowy. W przetargu złożonych zostało aż 7 ofert. Krakowska spółka zadeklarowała wykonanie prac za kwotę około 382,2 mln zł.

— Odwołanie złożyła firma Polimex, której złożyła nam drugą najkorzystniejszą pod względem cenowym ofertę na budowę II linii tramwajowej. Firma kwestionuje doświadczenie wykonawcy. Teraz sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej — mówi nam Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta w Olsztynie.

Rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie obejmuje całościową budowę infrastruktury tramwajowej zaprojektowanej przy ulicach: Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Synów Pułku, Krasickiego i Wilczyńskiego do Pieczewa oraz na placu Jedności Słowiańskiej przy Wysokiej Bramie. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dwóch kolejnych linii tramwajowych (nr 4 i 5).

Linia rozpocznie się na ul. Wilczyńskiego, w rejonie istniejącej pętli autobusowej na Pieczewo, gdzie zlokalizowany jest czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Od krańcówki linia przebiegnie środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego i Boenigka.

Zakres robót obejmuje m.in. przebudowę skrzyżowań oraz ulic wzdłuż trasy linii tramwajowej, budowę murów oporowych oraz wzmacnianie skarp i podłoża, przebudowę i budowę chodników i dróg dla rowerów wzdłuż linii tramwajowej, jak również... wycinkę drzew i wykonanie nowych nasadzeń zieleni.
pj


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Komentarze (22) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ja #2973032 | 5.184.*.* 16 wrz 2020 17:29

    Marek, Marek nie kombinuj z Warszawiakami .

    odpowiedz na ten komentarz

  2. GieTek #2972960 | 5.173.*.* 16 wrz 2020 14:28

    Rozbudowa linii tak się ślimaczy, jakby kij sękaty w odbyte pchał.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. czyli jaśnie oświecony #2972952 | 45.85.*.* 16 wrz 2020 14:05

    chce zwęzić kolejną jezdnię, która się nie korkowała ? co za p...b. no ale tak u slotysa na wsi jeszcze furmanki to trzeba sobie kolejkę zbudować.

    odpowiedz na ten komentarz

  4. NOWE AUTOBUSY #2972949 | 88.156.*.* 16 wrz 2020 14:01

    Podobno jeden z operatorów ma niedługo zakupić ekologiczne autobusy napędzane na wodór lub elektryki i tego się trzeba trzymać.

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

  5. ZNAWCA #2972904 | 46.170.*.* 16 wrz 2020 12:03

    26 miesięcy, miesięcy nie licząc dni zimowych, a to taki dzień kiedy średnia dobowa temperatura jest równa albo niższa niż + 5*C, Czyli w nocy -10*c w dzień +10 i się nie liczy taki dzień, czyli budowa min 3 lata

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (22)