Rozbudowa linii tramwajowej w Olsztynie pod znakiem zapytania. Zwycięzca przetargu wykluczony
2020-09-30 12:29:41(ost. akt: 2020-09-30 13:12:41)
— Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła odwołania ws. olsztyńskiego przetargu na rozbudowę sieci tramwajowej. Przychyliła się do zarzutów konkurencji i nakazała wykluczenie zwycięskiej firmy ZUE z postępowania — poinformował portal transport-publiczny.pl.
W sierpniu rozstrzygnięty został przetarg na rozbudowę olsztyńskiej sieci tramwajowej. W przetargu złożonych zostało aż 7 ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma ZUE S.A. z Krakowa, która zadeklarowała wykonanie pracę za kwotę około 382,2 mln złotych.
Firma Polimex, która złożyła drugą najkorzystniejszą pod względem cenowym ofertę, złożyła odwołanie, a sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Jak informuje portal Transport Publiczny, podstawą do unieważnienia wyboru ZUE miałoby być niespełnienie wymogu odpowiedniego doświadczenia w realizacji obiektów inżynieryjnych. Jest odwołanie w sprawie tramwajów
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
— Odwołujący zarzucił również przedstawienie informacji wprowadzających zamawiającego w błąd w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa, a przynajmniej lekkomyślności lub niedbalstwa — powiedziała portalowi transport-publiczny.pl Katarzyna Prowadzisz, rzeczniczka prasowa KIO. Miałoby to być podstawą do wykluczenia oferty krakowskiej firmy z przetargu.Linia tramwajowa w Olsztynie wytnie ponad tysiąc drzew
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Krajowa Rada Odwoławcza przychyliła się do zarzutów odwołujących i wykluczyła krakowską firmę ZUE z postępowania przetargowego. Izba nakazała dokonanie ponownej oceny ofert.Przetarg na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie został rozstrzygnięty
***
Rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie obejmuje całościową budowę infrastruktury tramwajowej zaprojektowanej przy ulicach: Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Synów Pułku, Krasickiego i Wilczyńskiego do os. Pieczewo oraz na placu Jedności Słowiańskiej przy Wysokiej Bramie. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dwóch kolejnych linii tramwajowych (nr 4 i 5).
Dwutorowa linia tramwajowa rozpocznie się na ul. Wilczyńskiego, w rejonie istniejącej pętli autobusowej na Os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany jest czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Od krańcówki linia przebiegnie środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego i Boenigka.
Dwutorowa linia tramwajowa rozpocznie się na ul. Wilczyńskiego, w rejonie istniejącej pętli autobusowej na Os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany jest czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Od krańcówki linia przebiegnie środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego i Boenigka.
Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul.Krasickiego przecinając ulice Barcza i Wańkowicza, aż do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego, gdzie rozpocznie się estakada o długości ok. 270 m, po której poprowadzona zostanie nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego i Synów Pułku. Na końcowym odcinku ul. Synów Pułku i w ul. Wyszyńskiego torowisko przebiegnie poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy, aż do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego i przetnie po drodze ulice Pstrowskiego i Żołnierską.
W Al. Piłsudskiego linia tramwajowa zlokalizowana zostanie między jezdniami tworząc tzw. tram-bus-pas, przebiegając przez skrzyżowanie z ulicą Dworcową, Obiegową oraz Głowackiego. Połączona zostanie z przebudowywanym torowiskiem na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.
Budowa węzła przesiadkowego Wysoka Brama przewiduje fragmentaryczne rozbiórki ulicy 11 Listopada oraz przedłużenie linii tramwajowej do dwutorowego przystanku końcowego na Pl. Jedności Słowiańskiej wraz z wykonaniem sąsiadującego zagospodarowania.
Teren ten częściowo objęty jest strefą ochrony konserwatorskiej, więc niezbędny będzie nadzór archeologiczny nad robotami budowlanymi oraz miejscowe badania wyprzedzające.
Zakres robót obejmie między innymi:
— budowę torowiska i trakcji tramwajowej,
— budowę dwóch stacji prostownikowych dla trakcji tramwajowej,
— budowę estakady o długości ok. 270 m i rozpiętości przęsła 28-39 m,
— przebudowę skrzyżowań oraz ulic wzdłuż trasy linii tramwajowej,
— budowę murów oporowych oraz wzmacnianie skarp i podłoża,
— przebudowę i budowę chodników i dróg dla rowerów wzdłuż linii tramwajowej,
— przebudowę i budowę przystanków komunikacji publicznej, zatok i peronów z wiatamiI urządzeniami informacji i obsługi pasażerskiej,
— przebudowę i budowę odwodnienia ulic i torowiska oraz terenów sąsiadujących,
— przebudowę i budowę oświetlenia terenu wraz z sieciami i systemem zarządzania,
— likwidację kolizji i przebudowę sieci uzbrojenia terenu wszystkich branż,
— przebudowę i budowę sygnalizacji świetlnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
— wycinkę drzew i wykonanie nowych nasadzeń zieleni.
— budowę torowiska i trakcji tramwajowej,
— budowę dwóch stacji prostownikowych dla trakcji tramwajowej,
— budowę estakady o długości ok. 270 m i rozpiętości przęsła 28-39 m,
— przebudowę skrzyżowań oraz ulic wzdłuż trasy linii tramwajowej,
— budowę murów oporowych oraz wzmacnianie skarp i podłoża,
— przebudowę i budowę chodników i dróg dla rowerów wzdłuż linii tramwajowej,
— przebudowę i budowę przystanków komunikacji publicznej, zatok i peronów z wiatamiI urządzeniami informacji i obsługi pasażerskiej,
— przebudowę i budowę odwodnienia ulic i torowiska oraz terenów sąsiadujących,
— przebudowę i budowę oświetlenia terenu wraz z sieciami i systemem zarządzania,
— likwidację kolizji i przebudowę sieci uzbrojenia terenu wszystkich branż,
— przebudowę i budowę sygnalizacji świetlnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
— wycinkę drzew i wykonanie nowych nasadzeń zieleni.
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (20) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Olsztyniak #2978905 | 31.60.*.* 1 paź 2020 08:47
Jest inwestycją jest koparka , jest koparka ,płyną dukaty , są dukaty jest radość . Olsztyn ma , Olsztyn da.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Czesio #2978799 | 5.173.*.* 30 wrz 2020 22:37
Te tramwaje są tak samo potrzebne jak koronawirus
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
Gucio #2978752 | 188.147.*.* 30 wrz 2020 20:48
Ooo to szwagry jednak nie zarobią?
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
anna #2978665 | 176.221.*.* 30 wrz 2020 18:47
Jestem zdecydowanie przeciwna rozbudowie linii tramwajowej! Całkowicie zakorkuje to miasto, a Piłsudskiego to będzie Armagedon, szczególnie od skrzyżowania z Wilczyńskiego. I mam pytanie: JAKIE SĄ KOSZTA UTRZYMANIA OBECNYCH LINII TRAMWAJOWYCH DLA MIASTA, bo jakoś nigdzie nie ma takiej informacji.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
ja #2978604 | 31.0.*.* 30 wrz 2020 16:52
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Nie cieszcie się i tak wybudują i będę nimi jeździł a wy będziecie stali i piana z ryji będzie wam ciec tak tak ciemnoto zaściankowa , a jak wam źle to do Kraśnika wypadać tam jest super klimat dla takich zacofańców