Pacjenci skarżą się na ograniczony dostęp do usług medycznych
2020-07-30 12:00:00(ost. akt: 2020-07-31 15:19:04)
Pandemia koronawirusa spowodowała, że pacjenci mają ograniczony dostęp do usług medycznych. W wielu sytuacjach wystarczy teleporada, jednak nic nie zastąpi bezpośredniej wizyty u lekarza o co upominają się pacjenci.
Z uwagi na sygnały kierowane przez pacjentów do NFZ i Rzecznika Praw Pacjenta, które dotyczyły ograniczonej dostępności do świadczeń, Prezes NFZ podjął decyzję o wznowieniu postępowań kontrolnych w placówkach medycznych i aptekach. Kontrole mają ruszyć w ostatnim tygodniu lipca.Pacjenci najczęściej zwracali uwagę na ograniczenie dostępności do leczenia.
Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczyła problemów z dodzwonieniem się do placówki medycznej. Ponadto pacjenci sygnalizowali: trudności z uzyskaniem zlecenia na badania, problemy z kontynuacją farmakoterapii, odmowy udzielenia świadczenia, brak możliwości osobistego kontaktu z lekarzem. al
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez