Uczeń i jego problemy w pandemii

2021-03-09 11:17:59(ost. akt: 2021-03-09 11:23:51)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Wychowawcy i pedagodzy zgłębią wiedzę o problemach uczniów podczas zdalnego nauczania, rodzice poznają bliżej problem depresji u dzieci i młodzieży.
Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku zorganizowało szkolenie online „Uczeń w trakcie pandemii - wsparcie i profilaktyka”, które odbędzie się 11 marca 2021 r.
Szkolenie adresowane jest do pedagogów, wychowawców i nauczycieli ze szkół i placówek edukacyjno-opiekuńczych z terenu miasta Giżycka. Zainteresowanie problemem okazało się duże, gdyż szybko wyczerpał się limit 30 miejsc.

– Pandemia wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań jeśli chodzi o działania profilaktyczne realizowane przez Centrum we współpracy z giżyckimi szkołami – informuje Ewa Ostrowska, Dyrektor Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku. – Nie ma możliwości organizacji spotkań i konferencji w normalnym kontakcie, ale jest przecież Internet. Stąd też propozycja udziału w szkoleniach w formie online. Środowisko nauczycielskie przyjęło tę formę bardzo dobrze i szkolenia poprzez sieć cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.

Do chwili obecnej przeszkolono już 55 osób, a na ostatnie szkolenie, które zaplanowano na 11 marca limit 30 miejsc wyczerpał się w przeciągu jednego dnia od ogłoszenia naboru.
Problematyka szkolenia dotyczącego wsparcia ucznia podczas pandemii obejmuje tematy;
- zagrożenia niesione przez pandemie i związaną z nią izolacje,
- emocje dzieci i młodzieży w pandemii- rodzaje emocji i obszary, w których one występują, sposoby radzenia sobie z nimi,
- czynniki wpływające na zdrowie psychiczne dzieci, oddziaływania sensoryczne w okresie izolacji u dzieci,
- izolacja a postawy aspołeczne - konsekwencje na przyszłość.
wpływ edukacji zdalnej na funkcjonowanie dzieci i młodzieży,
- uzależnienia jako skutek zdalnej nauki,
- planowanie dnia codziennego podczas nauki zdalnej.

W jaki sposób nauczyciele, wychowawcy i pedagodzy zastosują zdobytą wiedzę?

– Część nauczycieli realizuje od dawna zajęcia z dziećmi – dodaje Ewa Ostrowska. – Profilaktyka odbywa się w formie zdalnej podczas indywidualnej pracy z dziećmi i młodzieżą lub w trakcie lekcji wychowawczych. Liczymy na bliższą współpracę wychowawców i pedagogów z uczniami oraz ich rodzicami. Planujemy podobne szkolenia dla rodziców. Na pewno będziemy poruszać problem depresji wśród dzieci i młodzieży, a nie tylko problemy, jakie niesie zdalne nauczanie.
rs

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5