Komfortowe bramy garażowe
2014-04-22 10:59:48(ost. akt: 2014-04-22 11:02:16)
Właściciele domów, którzy chcą spać spokojnie lub pojechać na wakacje bez obaw, inwestują w drzwi i okna posiadające systemy zamykania. Nie należy także zapominać o bramach garażowych – szczególnie gdy z garażu można przejść bezpośrednio do domu.
Brama garażowa musi łączyć w sobie wysoką estetykę, funkcjonalność i niezawodność. Nie ma nic gorszego niż poranny pośpiech i brama, która nie chce się otworzyć. Dlatego warto postawić na sprawdzonych producentów oraz montażystów, dzięki którym nasza brama będzie działała bez zarzutu.
Zanim zdecydujemy się na konkretnego producenta bramy garażowej, warto określić swoje oczekiwania i sprawdzić, jaki rodzaj bram w ogóle możemy zamontować.
To, wbrew pozorom, bardzo ważne — duże znaczenie ma na przykład długość podjazdu oraz kwestia, czy garaż jest ogrzewany czy też nie. Brama garażowa ma być przede wszystkim wygodna i bezproblemowa w codziennym użytkowaniu.
Zanim zdecydujemy się na konkretnego producenta bramy garażowej, warto określić swoje oczekiwania i sprawdzić, jaki rodzaj bram w ogóle możemy zamontować.
To, wbrew pozorom, bardzo ważne — duże znaczenie ma na przykład długość podjazdu oraz kwestia, czy garaż jest ogrzewany czy też nie. Brama garażowa ma być przede wszystkim wygodna i bezproblemowa w codziennym użytkowaniu.
Popularne bramy segmentowe
W przypadku garaży wbudowanych w bryłę budynku najpopularniejszym rozwiązaniem są bramy segmentowe, otwierane do góry. Dzięki temu nie zajmują wiele miejsca i nie zmniejszają przestrzeni użytkowej garażu. Jednak, podobnie jak w przypadku innych elementów domowego wyposażenia, także bramy z sezonu na sezon są coraz bardziej nowoczesne — ich producenci prześcigają się w rozwiązaniach, które mają ułatwić życie użytkownikom garaży. Co więcej, niemal co roku producenci wprowadzają nowe wykończenia, dzięki czemu inwestor ma ogromny wybór. Bez problemu można więc dopasować bramę garażową zarówno do estetyki klasycznego budynku, jak i do nowoczesnej architektury. Ciekawym trendem jest też połączenie bramy garażowej z dopasowanymi do niej wzorniczo drzwiami wejściowymi do domu. Dzięki temu elewacja budynku zyskuje jednolitą estetykę, a inwestor nie musi samodzielnie poszukiwać drzwi, które będą jak najbardziej zbliżone wizualnie do wybranej wcześniej bramy.
W przypadku garaży wbudowanych w bryłę budynku najpopularniejszym rozwiązaniem są bramy segmentowe, otwierane do góry. Dzięki temu nie zajmują wiele miejsca i nie zmniejszają przestrzeni użytkowej garażu. Jednak, podobnie jak w przypadku innych elementów domowego wyposażenia, także bramy z sezonu na sezon są coraz bardziej nowoczesne — ich producenci prześcigają się w rozwiązaniach, które mają ułatwić życie użytkownikom garaży. Co więcej, niemal co roku producenci wprowadzają nowe wykończenia, dzięki czemu inwestor ma ogromny wybór. Bez problemu można więc dopasować bramę garażową zarówno do estetyki klasycznego budynku, jak i do nowoczesnej architektury. Ciekawym trendem jest też połączenie bramy garażowej z dopasowanymi do niej wzorniczo drzwiami wejściowymi do domu. Dzięki temu elewacja budynku zyskuje jednolitą estetykę, a inwestor nie musi samodzielnie poszukiwać drzwi, które będą jak najbardziej zbliżone wizualnie do wybranej wcześniej bramy.
Zatrzymają się w porę
Niemal wszystkie nowoczesne bramy garażowe są sterowane automatycznie. Gwarantuje to komfortową obsługę każdemu użytkownikowi, niezależnie od jego siły i sprawności fizycznej. Automatyczny napęd pozwala też zaoszczędzić sporo czasu — nie trzeba po wyjechaniu z garażu wysiadać z samochodu, by zamknąć drzwi garażowe. Wystarczy naciśnięcie pilota i drzwi zamkną się same. Bramy automatyczne są coraz szybsze, mocniejsze i bardziej niezawodne. Start i hamowanie mają miękkie, bez szarpnięć i hałasu. Co więcej — bramy są zaopatrzone w zestaw czujników, dzięki którym pracują w sposób bezpieczny dla użytkowników. Nie trzeba się obawiać, że brama przygniecie samochód lub osobę, która aktualnie będzie stała na drodze jej pracy. Wiele bram posiada też zabezpieczenia przeciwwgnieceniowe — w kontakcie z jakąkolwiek przeszkodą brama po prostu się zatrzyma.
Niemal wszystkie nowoczesne bramy garażowe są sterowane automatycznie. Gwarantuje to komfortową obsługę każdemu użytkownikowi, niezależnie od jego siły i sprawności fizycznej. Automatyczny napęd pozwala też zaoszczędzić sporo czasu — nie trzeba po wyjechaniu z garażu wysiadać z samochodu, by zamknąć drzwi garażowe. Wystarczy naciśnięcie pilota i drzwi zamkną się same. Bramy automatyczne są coraz szybsze, mocniejsze i bardziej niezawodne. Start i hamowanie mają miękkie, bez szarpnięć i hałasu. Co więcej — bramy są zaopatrzone w zestaw czujników, dzięki którym pracują w sposób bezpieczny dla użytkowników. Nie trzeba się obawiać, że brama przygniecie samochód lub osobę, która aktualnie będzie stała na drodze jej pracy. Wiele bram posiada też zabezpieczenia przeciwwgnieceniowe — w kontakcie z jakąkolwiek przeszkodą brama po prostu się zatrzyma.
Różnice w napędach
Napędy służące do automatyzacji bram przesuwanych różnią się od siebie przede wszystkim siłą ciągu oraz wachlarzem opcji, jakie mogą nam zaoferować. Droższe napędy, przeznaczone do intensywnej pracy, posiadają smarowanie olejowe, dzięki czemu ich elementy znacznie wolniej się zużywają. Ostatnio firmy wytwarzające napędy znacznie poprawiły walory estetyczne swoich produktów, co sprawia, że nie szpecą one bram, a często nawet dodają im wdzięku.
Napędy służące do automatyzacji bram przesuwanych różnią się od siebie przede wszystkim siłą ciągu oraz wachlarzem opcji, jakie mogą nam zaoferować. Droższe napędy, przeznaczone do intensywnej pracy, posiadają smarowanie olejowe, dzięki czemu ich elementy znacznie wolniej się zużywają. Ostatnio firmy wytwarzające napędy znacznie poprawiły walory estetyczne swoich produktów, co sprawia, że nie szpecą one bram, a często nawet dodają im wdzięku.
Prawidłowy montaż
W przypadku wszystkich bram garażowych egzamin zda praktycznie każdy rodzaj automatyki. Nie oznacza to jednak, że można ją instalować w sposób dowolny. Napęd do bram segmentowych zawsze montuje się pod sufitem, łącząc ze skrzydłem ruchomym ramieniem. W wariancie bocznym miejsce na mechanizm znajduje się tuż nad nadprożem bądź na ścianie bocznej (napęd taki powinien mieć większą niż w wariancie górnym siłę ciągnięcia i pchania). Jeśli nie jesteśmy posiadaczami bramy rolowanej (sprzedaje się je wyłącznie z uprzednio zainstalowanym napędem elektrycznym), nie zdawajmy się na swoją intuicję — o pomoc poprośmy profesjonalną ekipę montażową, najlepiej certyfikowaną przez samego producenta.
abc
W przypadku wszystkich bram garażowych egzamin zda praktycznie każdy rodzaj automatyki. Nie oznacza to jednak, że można ją instalować w sposób dowolny. Napęd do bram segmentowych zawsze montuje się pod sufitem, łącząc ze skrzydłem ruchomym ramieniem. W wariancie bocznym miejsce na mechanizm znajduje się tuż nad nadprożem bądź na ścianie bocznej (napęd taki powinien mieć większą niż w wariancie górnym siłę ciągnięcia i pchania). Jeśli nie jesteśmy posiadaczami bramy rolowanej (sprzedaje się je wyłącznie z uprzednio zainstalowanym napędem elektrycznym), nie zdawajmy się na swoją intuicję — o pomoc poprośmy profesjonalną ekipę montażową, najlepiej certyfikowaną przez samego producenta.
abc
Komentarze (0)
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)