Braniewo: Fałszywy wnuczek oszukał 88-latkę
2022-08-16 13:36:08(ost. akt: 2022-08-23 07:58:36)
16 tys. złotych straciła 88-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego po tym, jak z prośbą o finansowe wsparcie zwrócił się do niej „wnuczek”. Kobieta przekonana, że pomaga prawdziwemu krewnemu uchronić się od kary aresztu – przekazała swoje oszczędności oszustom. Policjanci cały czas apelują - nie daj się oszukać! Ostrzeż bliskich!
Ofiarami perfidnych działań oszustów mogą paść tak naprawdę wszyscy. Być może przyjdzie taki dzień, w którym to właśnie do nas dodzwoni się przestępca, który podszywając się pod naszego krewnego, czy przedstawiciela różnych instytucji lub służb będzie próbował pozbawić nas oszczędności. Choć legend może być wiele, cele oszustów pozostaje niezmienny – osiągnąć zysk cudzym kosztem.
O tym, jak bezwzględni są w swoim działaniu, przekonała się niestety pewna 88-latka z powiatu braniewskiego. Na telefon stacjonarny kobiety w miniony piątek (12.08.2022 r.) zadzwonił fałszywy wnuczek, prosząc o pieniądze.
Rzekomy krewny przekonywał, że przed chwilą spowodował wypadek, w którym ucierpiała kobieta i potrzebuje pilnie finansowego wsparcia, by wyjść na wolność. 88-latka uwierzyła w historię oszusta i po zebraniu oszczędności przekazała je przestępcy, który tuż po zakończonej rozmowie zapukał do drzwi seniorki, by odebrać pieniądze.
Kobieta skontaktowała się wówczas z prawdziwym wnuczkiem, by upewnić się, że wszystko z nim w porządku. Wtedy zorientowała się, że została oszukana.
Dzwoni oszust! Rozłącz się!
Na szczęście przed oszustwem możemy się skutecznie chronić: wystarczy zapamiętać, że żadna sytuacja nie wymaga natychmiastowego działania, możemy mieć czas na przemyślenie, nie musimy kontynuować żadnej rozmowy telefonicznej, która wzbudza w nas dyskomfort. Nigdy nie musimy nikomu przekazywać naszych własnych pieniędzy, nie wykonujmy przelewów na inne konta, nie wypłacajmy i nie przekazujmy własnych pieniędzy nieznanym osobom, nie przekazujmy nikomu naszych danych logowania do bankowości elektronicznej. To są nasze pieniądze!
Przypominamy, że od listopada 2021 roku na Warmii i Mazurach policjanci prowadzą kampanię informacyjną „Dzwoni oszust! Rozłącz się!”. Jej głównym celem jest uświadomienie mieszkańcom regionu, jak niebezpieczni i podstępni mogą być oszuści oraz jak nie paść ofiarą ich perfidnego działania, ale także przypomnienie, jakie faktyczne uprawnienia mają funkcjonariusze, za których często podszywają się przestępcy.
Dzwoni oszust! Rozłącz się!
Na szczęście przed oszustwem możemy się skutecznie chronić: wystarczy zapamiętać, że żadna sytuacja nie wymaga natychmiastowego działania, możemy mieć czas na przemyślenie, nie musimy kontynuować żadnej rozmowy telefonicznej, która wzbudza w nas dyskomfort. Nigdy nie musimy nikomu przekazywać naszych własnych pieniędzy, nie wykonujmy przelewów na inne konta, nie wypłacajmy i nie przekazujmy własnych pieniędzy nieznanym osobom, nie przekazujmy nikomu naszych danych logowania do bankowości elektronicznej. To są nasze pieniądze!
Przypominamy, że od listopada 2021 roku na Warmii i Mazurach policjanci prowadzą kampanię informacyjną „Dzwoni oszust! Rozłącz się!”. Jej głównym celem jest uświadomienie mieszkańcom regionu, jak niebezpieczni i podstępni mogą być oszuści oraz jak nie paść ofiarą ich perfidnego działania, ale także przypomnienie, jakie faktyczne uprawnienia mają funkcjonariusze, za których często podszywają się przestępcy.
KPP Braniewo
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez