Chciała pomóc rodzinie, a straciła pieniądze. Uwaga na oszustów

2021-06-04 12:59:34 (ost. akt: 2021-06-04 13:04:23)
26-latka chciała pomóc bliskim, a tylko straciła pieniądze

26-latka chciała pomóc bliskim, a tylko straciła pieniądze

Autor zdjęcia: pexels

Otrzymałeś wiadomość od znajomego lub członka rodziny z prośbą o finansowe wsparcie? Zanim przekażesz jakiekolwiek pieniądze, skontaktuj się z tą osobą telefonicznie i sprawdź czy faktycznie potrzebuje twojej pomocy!
"Oszustwo na BLIK-a” to nowy i coraz bardziej popularny sposób, jaki wykorzystują przestępcy do wyłudzania pieniędzy. Absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska.

Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując znajomość chce nas oszukać i okraść.

Taka sytuacja miała miejsce 3 czerwca. Wtedy też do braniewskich policjantów zgłosiła się 26-latka, by powiadomić, że straciła 2 tys. zł. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że na jednym z popularnych komunikatorów odezwał się do niej członek rodziny. Kobieta nie była wówczas świadoma, że skontaktował się z nią oszust, prosząc o finansowe wsparcie.

26-latka zgodnie z prośbą wygenerowała kod BLIK, dzięki czemu zasiliła konto fałszywego krewnego dwukrotnie kwotami po tysiąc złotych. Na tym jednak oszust nie poprzestał i prosił o więcej. Pokrzywdzona zorientowała się wówczas, że mogła paść ofiarą przestępstwa i zadzwoniła do prawdziwego członka rodziny, który potwierdził jej przypuszczenia.

Pamiętajmy - zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze, skontaktujmy się z tą osobą telefonicznie i sprawdźmy czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.

Policjanci przypominają wszystkim użytkownikom komputerów, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń z dostępem do internetu o kilku ważnych kwestiach:
• Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
• Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
• Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
• Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych.
• Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
• Informujmy dzieci o szkodliwych konsekwencjach wykorzystywania internetu.
• Kontrolujmy strony internetowe, które przeglądają najmłodsi.
• Zablokujmy te witryny, których według nas dzieci nie powinny przeglądać.
• Uaktualniajmy system operacyjny i oprogramowanie, którego używamy.

KPP Braniewo

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5