Krańcówka przy Wysokiej Bramie na finiszu. Jak zmienił się ten teren? [ZDJĘCIA]
2023-11-22 16:00:35(ost. akt: 2023-11-22 14:56:40)
Wizja nowej linii tramwajowej staje się rzeczywistością, a inwestycja jest już na finiszu. Na placu Jedności Słowiańskiej, tuż przy Wysokiej Bramie, powstają ostatnie elementy infrastruktury. Nieopodal rondeli pojawiły się już wiaty przystankowe, wskazujące na planowaną krańcówkę linii tramwajowej.
Nowa infrastruktura tramwajowa obejmuje ponad 6 kilometrów podwójnego torowiska wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą, taką jak chodniki i ścieżki rowerowe. Trasy tramwajowe poprowadzone zostały przez ulice: Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, al. Piłsudskiego, oraz obejmują także węzeł przesiadkowy przy Wysokiej Bramie.
Całe otoczenie przed Wysoką Bramą w Olsztynie zmieniło się nie do poznania. Finisz prac już niebawem, a wraz z nimi zmiany przystanków autobusów. Tramwaj, który do tej pory zatrzymywał się na wysokości baru mlecznego będzie dojeżdżał aż do placu Jedności Słowiańskiej, gdzie specjalna infrastruktura pozwoli wygodnie przesiąść się do autobusu.
Dwa tory kolejowe zaczną się pojawiać dopiero na placu Jedności Słowiańskiej. Rozgałęzienie nastąpi za przejściem dla pieszych, prowadzącym między domem handlowym a Wysoką Bramą. Z uwagi na ostry łuk tramwaj przetnie trasę pieszym. Również położenie obecnego przejścia przez jezdnię ulegnie zmianie, przesuwając się nieco bliżej końca torów tramwajowych. Dla samochodów utworzona zostanie możliwość swobodnego omijania autobusu, który zatrzyma się, aby odebrać pasażerów. Ruch pozostanie jednokierunkowy.
Obecnie, przy krańcówce postawiono już wiaty przystankowe. To przedsmak tego, jak zmieni się krajobraz przy placu Jedności Słowiańskiej. Plac budowy odwiedził nasz fotoreporter Zbigniew Woźniak, który uchwycił w swoim obiektywie postępy prac.
Właśnie dokańczana inwestycja tramwajowa to nie tylko kilka nowych kilometrów sieci trakcyjnej, ale także nowe chodniki, ścieżki rowerowe, place czy wymiany instalacji, których nie widać na pierwszy rzut oka, czyli sieci wodociągów i kanalizacji. Ważnym elementem całej budowy jest także odpowiednie nasadzenie drzew i krzewów, jako rekompensatę za wycięte rośliny na potrzeby przeprowadzenia inwestycji.
Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)
stelios #3112168 24 lis 2023 17:57
Całkiem nie praktyczne te przystanki. Ani nie ochronią przed deszczem, ani przed słońcem. Wnioski? Osoba która to projektowała i osoba, która to zatwierdziła (Grzymowicz i jego bajkowa hałastra) nie korzysta z tej cudownej komunikacji miejskiej. Kompletny bezsens. Jakby carowi Piotrowi tyłek przymarzał do metalowej rury jak na Skwerze Wakara (zimą prawie nikt nie siada) to by zrozumiał. Ale tak to jest jak się wymyśla i akceptuje bzdury a jeździ limuzyną za publiczne pieniądze.
odpowiedz na ten komentarz
Babsko #3112153 23 lis 2023 17:29
Pytanie tylko, jak samochody będą pokonywać to wzniesienie! Zwłaszcza zimą. Gdy kostka i jeszcze dodatkowe podniesienie terenu "umilą" zatrzymanie się przed pieszymi. Do tego ten trójkąt piasku na drodze pieszo-rowerowej to hit. Można poznać pomysłodawcę z imienia i nazwiska?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz