Rozbudowa zajezdni tramwajowej w Olsztynie
2022-04-05 16:16:47(ost. akt: 2022-04-05 17:46:48)
We wtorek (5 kwietnia) została podpisana umowa na rozbudowę olsztyńskiej zajezdni tramwajowej. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Budimex.
Olsztyńską sieć tramwajową obsługuje teraz 27 składów - 15 pojazdów Solaris Tramino, kupione w trakcie realizacji pierwszego etapu budowy trakcji, oraz 12 Panoram, jakie w ostatnich miesiącach dostarczał turecki Durmazlar.
W tej chwili pod dachem w bazie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego może stać maksymalnie 18 tramwajów, natomiast reszta składów jest narażona na działanie warunków atmosferycznych, co może mieć wpływ na ich "żywotność". Dlatego podjęto decyzję o rozbudowie infrastruktury MPK.
— Realizujemy tę inwestycję w bardzo trudnych warunkach — twierdzi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. — Składa się na to kilka czynników, m.in. wysoka inflacja, brak na rynku materiałów budowlanych, a także ograniczonej liczby rąk do pracy. Ogromnie cieszymy się, że mimo tak skomplikowanej sytuacji udało nam się doprowadzić do realizacji kolejnego zadania, bardzo istotnego, związanego z rozwojem transportu zbiorowego w naszym mieście.
Nowa hala postojowa pomieści min. 16 tramwajów długości 32,5 m. Wśród niezbędnych prac jest także powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. Opcjonalnie może zostać zlecone wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem.
Za kontrakt odpowiada konsorcjum Budimex SA i KZN Rail Sp. z o.o., czyli ten sam wykonawca, który wybudował obecną zajezdnię.
— Jestem tu kolejny raz, bowiem wcześniej nadzorowałem budowę tej już istniejącej zajezdni — mówi dyrektor Oddziału Północnego Budimex SA, Mariusz Hurylski. — To dla nas bardzo ważny kontrakt. Nie mam wątpliwości, że poradzimy sobie, nawet w tych trudnych warunkach. Staramy się stale współpracować z dostawcami materiałów budowlanych, realizujemy bowiem wiele dużych zadań. Dlatego być może będzie nam nieco łatwiej sprawnie uporać się postawionym przed nami zadaniem.
Czas realizacji prac to 18 miesięcy. Pierwszym etapem, który powinien zostać zrealizowany w trzy miesiące, jest przygotowanie projektu budowlanego oraz złożenie wniosku o pozwolenie na budowę.
Wartość podpisanej dziś umowy to ponad 90,5 mln złotych.
Zadanie jest realizowane w ramach projektu "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - trakcja szynowa". Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Zadanie jest realizowane w ramach projektu "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - trakcja szynowa". Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Źródło: Urząd Miasta
Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Stary dziad #3096946 6 kwi 2022 08:38
Ja tam śpię pod chmurką od wielu lat i nic mi nie jest. A kontakt z przyrodą wyostrzył mi umysł. Dzięki temu widzę że stan chodników w Olsztynie jest gorszy niż na Ukrainie. Wiem bo zawsze sypiam na chodniku.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz
_gość #3096933 5 kwi 2022 20:30
A autobusy stoją od lat pod chmurką za darmo i się nie psują. Ale trzeba gonić tramwajowego króliczka bo jeszcze ucieknie. Co tam stan ulic i chodników gorszy niż z w Ukrainie i to bez wojny. Idi nachuj tramwaje i Nieudacznik.
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
Grzes #3096922 5 kwi 2022 17:40
A co ma wspólnego rozbudowa zajezdni ze zdjęciem kładki nad torami kolejowymi ? Dla niedouczonego redaktorka tory, to tory. Ha, ha, ha.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz