Nowa funkcja w biletomatach mobilnych. Co się zmieni?

2020-12-28 12:44:23(ost. akt: 2020-12-28 13:02:04)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie informuje, że od 1 stycznia 2021 roku uruchomiona zostanie dodatkowa funkcja, która ułatwi i skróci proces nabywania biletów w biletomatach mobilnych.
Wraz z nowym rokiem pasażer korzystający z biletomatu mobilnego otrzyma dwie opcje zakupu biletu:

— Bilet w tradycyjnej wersji papierowej, który następnie należy skasować w kasowniku;
— Bilet wirtualny przypisany i zakodowany do karty płatniczej za pomocą, której dokonany zostanie zakup (dotyczy także urządzeń z funkcją NFC - smartfony/smartwatche).

— To nowoczesny, innowacyjny, a przede wszystkim bezpieczny sposób zakupu biletu w okresie pandemii. Korzysta się wyłącznie z ekranu dotykowego i czytnika bezstykowego, a nośnikiem biletu jest karta płatnicza lub urządzenie NFC z aplikacją płatniczą — informuje Michał Koronowski, rzecznik ZDZiT.

Sam zakup biletu wirtualnego jest szybki i bardzo prosty:
— W pierwszej kolejności wybieramy na ekranie biletomatu rodzaj biletu (dostępne – jednoliniowy; 30, 45, 90-minutowy; 24-godzinny; 3-dobowy);
— Następnie wybieramy kartę płatniczą jako formę płatności;
— Klikami opcję „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej”;
— Finalizując transakcję wybieramy „zapłać kartą płatniczą”.

Podczas kontroli biletów wystarczy zbliżyć kartę płatniczą/urządzenie NFC do czytnika kontrolera. Prawidłowość zakupu, jak również okres ważności biletu można w każdej chwili sprawdzić w biletomacie mobilnym wybierając na jego głównym ekranie opcję „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” oraz zbliżając kartę płatniczą/urządzenie NFC.

Co równie istotne, z biletem elektronicznym można się przesiadać, a sam bilet jest ważny od momentu zakupu.

Wraz z wprowadzeniem nowej funkcjonalności, z dniem 1 stycznia 2021 roku wycofana zostanie możliwość płatności gotówką w biletomatach mobilnych. —To kolejny docelowy etap modernizacji usług związanych z transportem publicznym, który jednocześnie przyniesie oszczędności związane z eksploatacją urządzeń. Wszystkie nowe pojazdy systematycznie wprowadzane od 2018 roku do taboru operatorów świadczących usługi dla Gminy Olsztyn są wyposażane w biletomaty mobilne umożliwiające płatność wyłącznie kartą płatniczą lub urządzeniami z funkcją NFC — dodaje Michał Koronowski.

mat. ZDZiT Olsztyn

Fot. ZDZiT Olsztyn

Fot. ZDZiT Olsztyn

Fot. ZDZiT Olsztyn


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. NO #3029084 | 95.49.*.* 28 gru 2020 13:52

    Przybliżyć kartę płatnicza do jakiegoś terminala jakiegoś Pana Kontrolera? Ooooooo na pewno - super bezpieczna forma. Tyle się mówi o wykradaniu danych przez funkcje zbliżeniowe a tutaj proponują weryfikować "skasowanie biletu" przez dotyk. Co za poroniony pomysł.

    Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz

  2. ASD #3029051 | 95.160.*.* 28 gru 2020 13:27

    Wystarczy ze ktos wezmie sobie przenosny terminal i wejdzie do autobusu jako kontroler biletów i skroi wszystkich na grubą kase jeśli dadzą sobie zeskanować karte. Pomysł poroniony.

    Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. a na banknotach jest napisane #3029090 | 37.8.*.* 28 gru 2020 13:58

      Banknoty NBP są prawnym środkiem płatniczym w Polsce... To jak to jest?

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. SZrot te biletomaty #3029086 | 46.76.*.* 28 gru 2020 13:54

        Najpierw niech je naprawią ! ostatnio jechałem wrzuciłem monety by zakupić bilet wypluł mi ten automat tą kasę ponowiłem próbę 3 razy potem zgasł włączył się sam system po 5 minutach włączył się normalnie by po 15 sekundach wyłączyć się całkiem . Nie miałem możliwości kupna biletu u kierowcy bo covid a przez aplikacje w telefonie tez nie mogłem bo nie mam smartfon .

        Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. AS_62 #3029173 | 83.5.*.* 28 gru 2020 16:08

          JA PŁACE TYLKO GOTÓWKĄ I NIKT NIE MOŻE ZMUSIĆ MNIE DO PŁACENIA INNEGO !

          Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (12)