Na Synów Pułku pojedziemy wolniej. Tylko co z tego?
2020-09-29 12:02:51(ost. akt: 2020-09-29 12:26:35)
Skrzyżowanie ulic Synów Pułku z Orłowicza kojarzy się w Olsztynie głównie z niebezpieczeństwem. Bezpiecznie nie jest nawet na pasach, gdzie regularnie dochodzi do potrąceń. Jak miasto chce to zmienić?
Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Synów Pułku z Orłowicza mogłoby posłużyć za materiał szkoleniowy dla przyszłych kierowców. W Polsce nagminnie widzimy bowiem ten sam schemat – kierowca na jednym pasie ruchu zatrzymuje się w celu przepuszczenia pieszych, a ten jadący drugim przejeżdża dosłownie przed nimi. O ile mają szczęście i nie giną pod kołami. To właśnie na tym przejściu w marcu 2018 roku zginęła kobieta, a w maju i czerwcu 2020 roku potrącono w taki sam sposób dwoje rowerzystów. Miasto zapowiadało zmiany.
Całą ulicą Synów Pułku można jechać maksymalnie 50 km/h. Wyjątkiem był do tej pory odcinek od skrzyżowania z ul. Orłowicza do skrzyżowania z ul. Krasickiego, gdzie dozwolona prędkość wynosiła 70 km/h (zgodnie ze znakami pionowymi). Mieszkańcy od dawna prosili o sygnalizację świetlną, ale Zarząd Dróg Zieleni i Transportu nie miał takich planów.
Całą ulicą Synów Pułku można jechać maksymalnie 50 km/h. Wyjątkiem był do tej pory odcinek od skrzyżowania z ul. Orłowicza do skrzyżowania z ul. Krasickiego, gdzie dozwolona prędkość wynosiła 70 km/h (zgodnie ze znakami pionowymi). Mieszkańcy od dawna prosili o sygnalizację świetlną, ale Zarząd Dróg Zieleni i Transportu nie miał takich planów.
Jeszcze w czerwcu usłyszeliśmy:
— Zaproponowane zostało wymalowanie przejazdów rowerowych (oznakowanie poziome) na kolor czerwony, żeby było lepiej widoczne dla uczestników ruchu. Wśród pozostałych propozycji znalazło się ustawienie znaków na fluorescencyjnym podkładzie, znaki informujące o wypadkach czy ograniczenie prędkości na wysokości ww. skrzyżowania do 40 km/h. Dodatkowo zaproponowane zostało zniesienie na ul. Synów Pułku maksymalnej dopuszczalnej prędkości 70 km/h — mówił wówczas Michał Koronowski, rzecznik olsztyńskich drogowców.
Teraz wiemy, że ograniczenia do 40 km/h nie będzie, ale zmiany nastąpiły. Tylko że niewiele pomogą w poprawie bezpieczeństwa. Miasto zdjęło bowiem znaki ograniczające prędkość do 70 km/h, więc — zgodnie z prawem — dopuszczalna prędkość wynosi teraz 50 km/h.
Kolejny martwy przepis? Na to wygląda, bo kierowcy na pewno będą jeździli szybciej. Narażą się więc na więcej mandatów, ale bezpieczeństwa to w ogóle nie poprawi.
Kolejny martwy przepis? Na to wygląda, bo kierowcy na pewno będą jeździli szybciej. Narażą się więc na więcej mandatów, ale bezpieczeństwa to w ogóle nie poprawi.
Dlatego prosimy o państwa opinie. Czy nie lepiej byłoby zamontować w tym miejscu sygnalizację świetlną lub rozwiązać kwestie bezpieczeństwa nową infrastrukturą (która wymusi zwalnianie w sposób naturalny)?
Wprowadzić sygnalizację świetlną
44.52%
|
Wprowadzić zmiany infrastrukturalne
39.69%
|
Dotychczasowe działania miasta wystarczą
15.79%
|
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (24) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Ja #2990971 | 31.60.*.* 23 paź 2020 21:16
A moze warto przejscie dla pieszych urzadzic na gumowym garbie czerwono-czarnym plus ograniczenie do 30km/h jak to zrobiono na przelotowej ul. Jagielly w Ostrodzie (przy skrzyzowaniu z Pienieznego,). 100% pewnosci ze zadziala
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Lech #2986677 | 79.188.*.* 16 paź 2020 07:24
Jedyni najskuteczniejszy sposób to zwolnić i jeszcze raz zwolnić regulujących światłami sygnalizatorów i zatrudnić kogoś myślącego
odpowiedz na ten komentarz
Olsztyniak #2978659 | 83.5.*.* 30 wrz 2020 18:40
To jeszcze nic. zjechać z Sikorskiego w Andersa to dopiero coś linia tramwajowa, rowerzyści bez mózgu i przejście dla pieszych 3 w jednym i uważać musisz, żeby nikt w d...ci nie wjechał,bo akurat zmieniają pas i jadą na Hamburg
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
A #2978459 | 80.144.*.* 30 wrz 2020 12:51
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Za 5 zwierząt jarek ma ode mnie w yyyj. A rękę mam ciężka. Z lewej poprawię jego przydupasom. Tak od serca
Adam #2978395 | 5.173.*.* 30 wrz 2020 10:52
Budujemy dwupasmówki żeby potem ograniczać prędkość? Znakami? Patrol policji postawić z radarem - najprostsze rozwiązania są najlepsze.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) odpowiedz na ten komentarz