Obwodnica Olsztyna: Protesty? Wykonawca nie wyklucza

2020-09-28 16:10:40 (ost. akt: 2020-09-28 12:53:38)

Autor zdjęcia: Andrzej Mielnicki

Tylko albo aż dwie firmy są zainteresowane zaprojektowaniem północnej obwodnicy Olsztyna. Drogowcy otworzyli oferty, które wpłynęły na drugi przetarg, bo pierwszy — jak pisaliśmy — został unieważniony. Obwodnica ma być gotowa w 2030 roku.
Dwie firmy projektowe zgłosiły się do przetargu na wytyczenie trasy północnej obwodnicy Olsztyna. W ubiegły piątek minął termin składania ofert. O kontrakt ubiegają się spółki: Transprojekt Gdański, który chce wykonać prace projektowe za 11,5 mln złotych, i Mosty Katowice, które zaproponowały 4,7 mln.

To było już drugie podejście, bo pierwszy przetarg został unieważniony z powodu braku ofert. Dlatego teraz drogowcy, ogłaszając drugi przetarg, zmienili warunki, żeby udało się znaleźć wykonawcę. Dopuścili do udziału w przetargu firmy z mniejszym doświadczeniem, które wykonywały podobne prace w ciągu ostatnich 10 lat, wcześniej było mowa o pięciu latach oraz wydłużyli termin wykonania dokumentacji o 5 miesięcy.

Co teraz?


— Komisja przetargowa zajmie się oceną i weryfikacją złożonych ofert, ich zgodności z wymaganiami, szczególnie w zakresie kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia zespołu projektowego — wyjaśnia Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Złożone oferty bardzo różnią się cenowo, co oczywiście dziwi, bo obie firmy są duże i mają spore doświadczenie. Choć w pracach projektowych takie różnice się zdarzają. Jak tłumaczy dyrektor Nicewicz, bywały przetargi, gdzie ta różnica była nawet dziesięciokrotna.

Dwie oferty to nie jest dużo. Czemu zatem przypisać tern brak zainteresowania projektantów przetargiem?
— Jesteśmy w okresie bardzo intensywnych prac na budowach, gdzie projektanci, głównie duże firmy, są na ogół zaangażowane w systemie „projektuj i buduj” i najwyraźniej tam wolą pracować — mówi dyrektor Mirosław Nicewicz. — Dwie oferty to lepiej niż zero. Teraz musi popracować komisja przetargowa, przeanalizować złożone oferty...


[...]

Czytaj e-wydanie

To tylko fragment artykułu. Cały przeczytasz w poniedziałkowym (28 września) wydaniu Gazety Olsztyńskiej

Aby go przeczytać kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. spoko #2977907 | 80.50.*.* 29 wrz 2020 07:13

    Dywity już swoją szanse miały to protestowali nie chcieli tej obwodnicy??!!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. spoko #2977906 | 80.50.*.* 29 wrz 2020 07:13

      Dywity już swoją szanse miały to protestowali nie chcieli tej obwodnicy??!!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    2. będziemy obserwować postęp prac z Dywit #2977878 | 82.31.*.* 28 wrz 2020 23:06

      To już chyba nie za naszej kadencji przetną wstęgę ;) Ale moze załapiemy sie na kładke na Zatorze.

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    3. Janosik #2977835 | 31.60.*.* 28 wrz 2020 20:26

      W 2030 roku??? Tak szybko??? Hahahaha po drodze poślizgu ze dwa lata. Dobry czas ale ubaw. Ludzie ta obwodnica jest bardziej potrzebna niż te wasze ratuszowe tramwaje. Nie róbcie sobie jaj.

      Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. anatol #2977778 | 88.156.*.* 28 wrz 2020 18:04

        szydło nie potrzebuje obwodnicy

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (7)