Na przystanki kolejowe w Olsztynie jeszcze sobie poczekamy

2020-09-12 16:10:23(ost. akt: 2020-09-11 12:07:12)
Drugi peron Olsztyn Śródmieście wciąż jest w powijakach

Drugi peron Olsztyn Śródmieście wciąż jest w powijakach

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Do użytku oddano już linię Olsztyn-Gutkowo. Do naszej redakcji przyszedł od razu list w jej sprawie. Ale nie chodzi w nim tylko o tę linię.
Trasa ma 8 km... „Z czego tylko 6 było modernizowane. Brak jakiejkolwiek wzmianki o wielkim i szumnym otwarciu linii. Czyżby wykonawca i odbiorca robót nie mieli się czym pochwalić? Dramat (...) naprawa linii trwała około roku. Dziś wygląda to tak, że przez 10 miesięcy nie działo się praktycznie nic, po czym przez ostatnie 2-6 tygodni przyspieszyli” — pisze nasz czytelnik. — „Żaden peron z nowych: Olsztyn Śródmieście, Szkoła, Redykajny nie zostały ukończone, poziom zaawansowania, to ok. 20-30 proc. Przejazdy, przejście podziemne (plaża miejska) itp.: jest wstawiona betonowa konstrukcja, ludzie będą przechodzić nadal na „dziko”. Dobrze, że skończyły się wakacje”.

O odpowiedź na te zarzuty poprosiliśmy PKP PLK.
— 30 sierpnia pociągi pojechały na trasie Olsztyn Gutkowo-Olsztyn Główny. Są możliwe połączenia z Trójmiastem, Malborkiem, Elblągiem i Morągiem do Olsztyna. Obecnie przejazd pociągów na odcinku Olsztyn Gutkowo-Olsztyn Główny prowadzony jest przy użyciu lokomotyw spalinowych. Wykonawca (...) przedłużył roboty o kilka dni — wyjaśnia Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK SA. — Na odcinku Olsztyn Gutkowo-Olsztyn Główny wymienione zostały tory, słupy i sieć trakcyjna. Wykonawca w następnym etapie będzie budował nowe przystanki i przejście podziemne na ul. Jeziornej. Udostępnienie przystanków do użytku było planowane w grudniu tego roku. Obecnie zamawiający i wykonawca dokładnie analizują zakres wykonanych prac, żeby określić termin uruchomienia przystanków. Analizowany jest także zakres prac budowy przejścia pod torami na ul. Jeziornej. Wykonawca musi zakończyć procedurę uzyskania pozwolenia na budowę. Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze — dodaje.

Zapytaliśmy o stan ukończenia budowy przystanków kolejowych. Nie uzyskaliśmy jednak odpowiedzi.

Nowe przystanki mają być wyposażone w wysokie perony, antypoślizgową nawierzchnię i oświetlenie. Osobom o ograniczonej możliwości poruszania się pomóc mają pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe. Wartość prac to 66,1 mln zł.

pj



Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Trik #2971706 | 37.248.*.* 13 wrz 2020 15:44

    Sporo jeżdżę pociągami na trasie do Ostródy i jeszcze nie widziałem żeby ktoś wsiadał na Dajtkach. Pieniądze wywalone w błoto. Prawie jak przystanek w Włoszczowej.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. babcia #2971499 | 83.9.*.* 12 wrz 2020 23:50

    Przed wojną kolej to było coś. Teraz to jest lipa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

  3. Pako #2971465 | 5.184.*.* 12 wrz 2020 21:05

    Bo Kolej to stan umysłu,także się nie dziwcie

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  4. Olsztyniak #2971410 | 79.191.*.* 12 wrz 2020 17:32

    NIeskończone i nieskończone... e tam....A świta ze Szmitem Wojewda i resztą notabli odbyli przejażdzkąę przed wyborami linią działdowska . i OK

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  5. Czar PGRU #2971405 | 5.173.*.* 12 wrz 2020 17:13

    Oj tam,Metro zrazu wybudowac pod jeziorami i lasami czemu nie toc OL to metropolia.

    odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (7)