Jest opinia architektów w sprawie dworca

2020-08-26 13:14:41(ost. akt: 2020-08-26 13:17:29)
Znamy już opinię Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w sprawie projektów nowego dworca kolejowego w Olsztynie i centrum Synergia, gdzie będzie też dworzec autobusowy.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Czekamy na opinię architektów

Czekamy na opinię architektów

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Olsztyńskie dworce bez przełomu

Olsztyńskie dworce bez przełomu

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz otrzymał już opinię Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej dotyczącą dwóch bardzo ważnych dla miasta projektów. Chodzi o budowę nowego dworca kolejowego i kompleksu wielofunkcyjnego Synergia, gdzie swoje miejsce znajdzie dworzec autobusowy. Pierwsza inwestycję ma realizować PKP SA, a drugą spółka Retail Provider.

Komisja doradza władzom miastach w najważniejszych inwestycjach i choć jej opinia w niczym nie wiąże prezydenta, to jednak jej głos jest bardzo istotny, z punktu widzenia urbanistyczno-planistycznego. Komisja sformułowała swoją opinię po spotkaniu z przedstawicielami inwestorów PKP SA i spółki Retail Provider i po zapoznaniu się z ich projektami.

Jak już nieraz pisaliśmy, że relacje pomiędzy nimi nie są najlepsze. Kolejarze chcą realizować swoją inwestycję nie oglądając się na plany sąsiada. Natomiast Retail Provider trzyma się wcześniejszych ustaleń z prezydentem Olsztyna i chce, aby obie inwestycje były realizowane zgodnie z miejskim planem zagospodarowania przestrzennego.

Do plusów projektu PKP Komisja zalicza m.in. autonomię bryły dworca i usytuowanie tworzące pierzeję placu miejskiego. Projektowi kolejarzy zarzuca m.in. brak propozycji kompleksowego rozwiązania obsługi podróżnych relacji dworzec PKP — dworzec autobusowy, brak propozycji kładki na Zatorze, a w konsekwencji założenie połączenia z Zatorzem jedynie w postaci tunelu, zredukowanie zagospodarowania powierzchni placu miejskiego przed dworcem jedynie do funkcji zejścia podziemnego i formę dachu, która uniemożliwia funkcjonalne połączenie obu obiektów.

W przypadku koncepcji Retail Provider architekci do pozytywów zaliczyli m.in. zamiar połączenia centrum kładką z Zatorzem. Natomiast do negatywów komisja zaliczyła miedzy innymi brak placu miejskiego zawartego między dworcem PKP a kompleksem komercyjnym i dużą odległość miedzy dworcami PKS i autobusowym...


[...]

Czytaj e-wydanie

To tylko fragment artykułu. Cały przeczytasz w środowym (26 sierpnia) wydaniu Gazety Olsztyńskiej

Aby go przeczytać kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ? #2964797 | 82.161.*.* 27 sie 2020 05:20

    A co za szczochami?

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz

  2. anatol #2964752 | 88.156.*.* 26 sie 2020 21:03

    jestem za kolejarzami

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Darek #2964742 | 88.220.*.* 26 sie 2020 20:38

    Zaczynac raz dwa bedzie git

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. Stivo #2964703 | 37.248.*.* 26 sie 2020 18:33

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Polecam zapoznać się z wizualizacją dworca po remoncie proponowaną przez FRO

    1. X #2964677 | 5.184.*.* 26 sie 2020 17:36

      Ale baron zostaje , nie widzę inaczej ..

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (10)