Minister Andrzej Adamczyk z wizytą w Olsztynie
2020-06-24 15:28:10(ost. akt: 2020-06-24 19:01:15)
Trwają prace remontowe na linii Olsztyn Główny-Gutkowo. Na 6,5-kilometrowej odcinku biegnącym przez osiedla Gutkowo i Likusy oprócz nowych torów i sieci trakcyjnej, budowane są też trzy nowe przystanki, w tym Olsztyn Likusy. W środę był tam minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
— Po raz kolejny stoimy w miejscu, gdzie spełniają się marzenia mieszkańców, obok nas 15-tysięczne osiedle, z tego miejsca pociąg na stację Olsztyn Główny pojedzie 8 minut. Bezkonkurencyjnie w stosunku do innych środków transportu — mówił minister Adamczyk. — Na ten przystanek ludzie czekali przez lata — dodał.
— Wielokrotnie apelowaliśmy, wtedy kiedy jeszcze byliśmy w opozycji, aby skończyć z wykluczeniem komunikacyjnym naszego regionu — mówił towarzyszący ministrowi wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki.
— Wielokrotnie apelowaliśmy, wtedy kiedy jeszcze byliśmy w opozycji, aby skończyć z wykluczeniem komunikacyjnym naszego regionu — mówił towarzyszący ministrowi wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki.
Prace na odcinku Olsztyn-Gutkowo trwają od września ubiegłego roku. Na trasie powstaną trzy nowe przystanki: Olsztyn Likusy przy ul. Bałtyckiej (tu też będzie tzw. mijanka, dzięki czemu po jednotorowej trasie będzie kursować więcej pociągów), Olsztyn Redykajny przy ul. Hozjusza i Olsztyn Szkoła w pobliżu dwóch szkół: elektronika i ekonomika. Czas podróży z Olsztyna Głównego do przystanku „Szkoła” ma wynieść ok. 7 min. Będzie też dodatkowy peron na przystanku Olsztyn Śródmieście. Co ważne powstanie też tunel pieszo-rowerowy na ul. Jeziornej, dzięki czemu zniknie przejście przez tory. Kolejarze liczą, że modernizacja linii będzie krokiem do utworzenia tzw. kolei aglomeracyjnej. W planach nie wyklucza się bowiem przedłużenia linii do Jonkowa, gdzie przeprowadza się bardzo wielu olsztynian, na co zwrócił uwagę Ireneusz Merchel, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
— Co kilometr, dwa, będzie się zatrzymywał pociąg, zabierając pasażerów jadących do pracy, do szkół — mówił prezes Merchel. — Modernizacja tego odcinka linii, wybudowanie mijanki w Likusach poprawi przepustowość dwukrotnie na odcinku z Gutkowa do Olsztyna. Pociągi będą tu jechać z prędkością 100 kilometrów na godzinę.
— Co kilometr, dwa, będzie się zatrzymywał pociąg, zabierając pasażerów jadących do pracy, do szkół — mówił prezes Merchel. — Modernizacja tego odcinka linii, wybudowanie mijanki w Likusach poprawi przepustowość dwukrotnie na odcinku z Gutkowa do Olsztyna. Pociągi będą tu jechać z prędkością 100 kilometrów na godzinę.
Zakończenie inwestycji, która ma kosztować 66,1 mln zł, i udostępnienie trasy dla pociągów planowane jest w trzecim kwartale 2020 roku. Natomiast z nowych przystanków pasażerowie będą mogli korzystać nieco później, bo w grudniu 2020 roku. Jak powiedział prezes Merchel, na ukończeniu jest modernizacja linii Działdowo-Olsztyn. Do końca roku pociągi mają tu jeździć już z prędkością rozkładową, czyli 120-140 km/h i przejazd zajmie poniżej godziny. Dzięki modernizacji linii w przyszłym roku znacznie też skróci się czas przejazdu z Olsztyna do Ełku. Będzie to ok. dwóch godzin.
— Mam nadzieję, że szlaki kolejowe na Warmii i Mazurach będą przebudowywane stale, drogi, które planujemy i które realizujemy również uda nam się doprowadzić do stanu, w którym będą tworzyły jednolitą sieć komunikacyjną — podkreślił na konferencji minister Adam Adamczyk. —Tu bardzo proszę o wsparcie samorządy, o pomoc w przygotowaniu i realizacji inwestycji, szczególnie drogowych. Nie stawajmy po dwóch różnych stronach. Twórzmy jednolity zespół, dzięki któremu uda się wskazać korytarz, konkretny przebieg drogi i później ją realizować.
— Mam nadzieję, że szlaki kolejowe na Warmii i Mazurach będą przebudowywane stale, drogi, które planujemy i które realizujemy również uda nam się doprowadzić do stanu, w którym będą tworzyły jednolitą sieć komunikacyjną — podkreślił na konferencji minister Adam Adamczyk. —Tu bardzo proszę o wsparcie samorządy, o pomoc w przygotowaniu i realizacji inwestycji, szczególnie drogowych. Nie stawajmy po dwóch różnych stronach. Twórzmy jednolity zespół, dzięki któremu uda się wskazać korytarz, konkretny przebieg drogi i później ją realizować.
Komentarze (34) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Zachariasz #2939133 | 37.248.*.* 25 cze 2020 13:24
Wojny Gowinowców z pis nie zakończą.Szmit już stracił fuchę w telekomunikacji PKP.Żrą się chłopcy.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
Kris #2939069 | 195.206.*.* 25 cze 2020 11:25
A tak może by za łopaty się wzięli a nie wizyty gospodarskie uskuteczniają w całej Polsce. CIEMNY LUD CHYBA TEGO NIE KUPI
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
JANEK #2939023 | 83.31.*.* 25 cze 2020 09:54
Pan Podpisywacz , poleciał do USA skamląc o poparcie i to jest zwykła kampanijna ustawka i ten pajac musi odejść , bo już jest dość tego udawania i tej żenady
Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz
M. #2938971 | 37.30.*.* 25 cze 2020 08:59
"Prace prowadzone są od września ubiegłego roku", "udostępnienie trasy dla pociągów planowane jest w III kwartale 2020 roku". Od września zeszłego roku minęło 9 miesięcy, do otwarcia ruchu pozostało 1,5 miesiąca. Zaawansowanie prac wyraźnie widać na załączonych zdjęciach: brak toru, sieci trakcyjnej, peronów. Co przez ostatnie 9 miesięcy robił wykonawca i jak zamierza dokończyć prace do połowy sierpnia? Może warto zapytać o to Szanownego Pana Ministra przed wyborami i solidnie rozliczyć z tych obietnic bez pokrycia w sierpniu?
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz
Niedlugo bedzie afera; #2938964 | 95.160.*.* 25 cze 2020 08:53
W Olsztynie a jak to niedlugo sie okaze co bedzie sie dzialo z Jez;Krzywym.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz