Parkowanie w Olsztynie będzie droższe?
2019-11-18 11:58:00(ost. akt: 2019-11-18 12:04:34)
Ostatnie zmiany w przepisach umożliwiły samorządom zmiany w opłatach za postój w Strefach Płatnego Parkowania. Radni będą o nich rozmawiać podczas najbliższej sesji.
Z proponowanych nowości najważniejsze są w zasadzie dwie rzeczy — rozszerzenie zasięgu strefy i preferencyjne podejście do płacących podatki w Olsztynie. Miasto nie kryje, że zostawianie samochodów w Strefie Płatnego Parkowania nie powinno być tańsze niż korzystanie z komunikacji publicznej. Z drugiej strony osoby, które przyjeżdżają do centrum np. w celu załatwienia jakiejś sprawy w urzędzie lub wizyty u lekarza nie powinny krążyć w poszukiwaniu wolnych miejsc postojowych.
— Mając na uwadze fakt, że parkujących pojazdów wciąż przybywa, a od 2012 roku stawki opłat w strefie płatnego parkowania w Olsztynie pozostają na tym samym poziomie, wprowadzenie w najbliższym czasie zmian w tej kwestii, wydaje się być nieuniknione — mówił na początku września w rozmowie z nami Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
— Mając na uwadze fakt, że parkujących pojazdów wciąż przybywa, a od 2012 roku stawki opłat w strefie płatnego parkowania w Olsztynie pozostają na tym samym poziomie, wprowadzenie w najbliższym czasie zmian w tej kwestii, wydaje się być nieuniknione — mówił na początku września w rozmowie z nami Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
Olsztyn, idąc tropem wielu innych polskich miast, planuje więc podnieść opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania. W teorii powinno to znacząco zwiększyć rotację pojazdów.
Statystyki mówią jasno — średnie obłożenie w ciągu dnia w SPP wynosi 77 proc., a w samym centrum aż 94 proc.
Proponowane zmiany miałyby zostać wprowadzone w dwóch etapach:
Od lutego 2020 roku zaczęłyby już obowiązywać nowe stawki za parkowanie. Pierwsza godzina postoju kosztowałaby 3 zł (teraz 2,5 zł), a miesięczny abonament 150 zł (dziś 100 zł). Nowością byłoby też zastąpienie dotychczasowej podstrefy żółtej (Z) podstrefą czerwoną (C). Wówczas — zamiast trzech podstref — obowiązywałyby tylko dwie. Czerwona (C) i Zielona (T).
Statystyki mówią jasno — średnie obłożenie w ciągu dnia w SPP wynosi 77 proc., a w samym centrum aż 94 proc.
Proponowane zmiany miałyby zostać wprowadzone w dwóch etapach:
Od lutego 2020 roku zaczęłyby już obowiązywać nowe stawki za parkowanie. Pierwsza godzina postoju kosztowałaby 3 zł (teraz 2,5 zł), a miesięczny abonament 150 zł (dziś 100 zł). Nowością byłoby też zastąpienie dotychczasowej podstrefy żółtej (Z) podstrefą czerwoną (C). Wówczas — zamiast trzech podstref — obowiązywałyby tylko dwie. Czerwona (C) i Zielona (T).
Drugi etap miałby się zacząć od lipca 2020 roku. Proponowana podstawowa opłata wzrosłaby do 3,9 zł za pierwszą godzinę postoju, a miesięczny abonament aż do 250 zł. Chyba że posiadamy Olsztyńską Kartę Miejską potwierdzającą opłacenie podatku dochodowego na rzecz gminy Olsztyn. Wówczas użytkownik skorzysta z ulgi i obowiązywałyby go stawki wprowadzone w lutym 2020 roku. Od lipca Strefa Płatnego Parkowania zostałaby rozszerzona o ulice Kromera, Żarską, Konopnickiej, Jagiełły oraz parking przy hali Urania. Strefa Płatnego Parkowania istnieje w Olsztynie od 1995 roku. Jest w niej ok. 2,5 tys. miejsc.
Przypomnijmy, że jest też pozytywny dla kierowców efekt zmian w SPP. To modernizacja parkomatów, w których w końcu można by było płacić kartą.
Radni o zmianach w SPP będą rozmawiali 27 listopada.
Przypomnijmy, że jest też pozytywny dla kierowców efekt zmian w SPP. To modernizacja parkomatów, w których w końcu można by było płacić kartą.
Radni o zmianach w SPP będą rozmawiali 27 listopada.
Komentarze (34) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
a co #2820658 | 88.156.*.* 18 lis 2019 20:58
a co tanieje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to parkowanie ma być czymś innym ?????????
odpowiedz na ten komentarz
Taxi #2820605 | 83.9.*.* 18 lis 2019 19:25
Im gorzej z parkowaniem, tym lepiej dla Miasta... i o to tu chodzi!!!! Dla tego nie robi się parkingów a podwyższa mandaty!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
Pat #2820578 | 188.147.*.* 18 lis 2019 18:35
Prawidłowo. Miasto uwolni się od szrotu w centrum
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz
-.- #2820571 | 188.146.*.* 18 lis 2019 18:24
Uważacie że dodanie możliwość płatność kartą to wystarczający "pozytywny efekt" wprowadzenia takich podwyżek? A co urząd miasta zrobi z resztą pieniędzy które zarobi na kierowcach? Mam dziwne wrażenie że zamiast pójść na drogi, zwiększenie ilość miejsc parkingowych i inną infrastrukturę drogową które faktycznie by miały pozytywy wpływ na kierujących to pan prezydent szuka skąd wziąć kasę na zapłatę dla FCC...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
no i co #2820555 | 88.156.*.* 18 lis 2019 18:04
no i co z tego, roby czy nie roby - wszystkie głosy są ważne!!!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz