Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowych

2018-08-28 13:33:51(ost. akt: 2018-08-28 13:31:09)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Michał Skroboszewski

159 warmińsko-mazurskich przejazdów kolejowo-drogowych będzie bezpieczniejszych. Zapewnią to nowe urządzenia zabezpieczenia, wymienione tory i odnowione jezdnie.
Skrzyżowania są modernizowane w ramach już realizowanych projektów z Krajowego Programu Kolejowego o wartości prawie 640 mln zł. To nie koniec prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują inwestycje na Warmii i Mazurach na łączną kwotę ponad 1,5 mld zł.

– Modernizacja 159 przejazdów na Warmii i Mazurach zdecydowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Podobne zmiany obejmują całą Polskę. Przebudowa skrzyżowań towarzyszy modernizacji sieci kolejowej i oznacza dla pasażerów kolei sprawniejsze, krótsze podróże, a dla kierowców i pieszych większy komfort przy bezpiecznym przejeżdżaniu i przechodzeniu przez tory – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na linii Działdowo – Olsztyn przebudowane zostaną 42 przejazdy, na linii Szczytno – Ełk prace obejmą 92 przejazdy. Również na linii z Olsztyna do Iławy zmodernizowanych będzie łącznie 21 przejazdów. Dodatkowo na Warmii i Mazurach realizowany jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa”. Przebudowane zostaną 4 przejazdy kolejowo-drogowe w Gutkowie, Jonkowie, Gubitach i Bogaczewie. Wartość prac w regionie to 4,34 mln zł. Program swym zasięgiem obejmuje także cały kraj.

W ramach prac PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. montują dodatkowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą bezpieczeństwo pasażerów pociągów i samochodów. Montowane są także nowe i dodatkowe urządzenia. To sygnalizatory i rogatki. W trakcie prac wymieniane są tory i jezdnia. Modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych w województwie warmińsko-mazurskim już trwa i prowadzona będzie także w przyszłym roku.

Należy pamiętać, że o bezpieczeństwie na przejazdach decydują także sami kierowcy. Odpowiadają oni za 99% zdarzeń w 2017 roku. Często ignorują oni znak stop i włączoną sygnalizację świetlną, przejeżdżają pod zamykającymi się rogatkami lub je omijają. Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego pozwala na bezpieczne przekraczanie torów na drugą stronę drogi. Dlatego stawiamy #SzlabanNaRyzyko.

mat. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ech ech ech #2566078 | 5.172.*.* 28 sie 2018 13:41

    tylko przjazdy bezkolizyjne mają sęs czyli wiadukty.Reszta to tylko złudzenie bezpieczeństwa.Zgodnie oczywiście z prawem Murphiego.Wiadomo oco chodzi.Jeśli jeden wiadukt to koszt około 20 mln to można by za taką kasę sporo ich wybudować. Prosze popatrzeć na youtube jak to wygląda we Francji gdzie jeżdz kolej TGW.Ani jednego przejazdu kolejowego na lini i trasie TGW.Tylko same wiadukty.I tak powinno się budować.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. A co #2566263 | 77.253.*.* 28 sie 2018 17:43

      Z przejazdami gdzie już żadne pociągi nie jeżdżą, a znaki stop nie potrzebnie spowalnia ją ruch? Po co stoi znak stop jeśli od 5 czy 10 lat żaden pociąg nie jechał ?

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    2. sratata #2566243 | 193.46.*.* 28 sie 2018 17:17

      Jedyne bezpieczne rozwiązanie, to wiadukt kolejowy!

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    3. obserwator #2566785 | 83.9.*.* 29 sie 2018 09:44

      Droga Krajowa 58 odcinek m. Szczytnem a Babiętami, zaraz za miejscowością Zielonka. Tory między Szczytnem a Biskupcem "zwinięto" jakieś 4-5 lat wstecz, a przejazd z szynami i wybojami, że zawieszenie można uszkodzić, pozostał. WSTYD!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    4. pkp #2566430 | 89.71.*.* 28 sie 2018 20:51

      Wyglądać to będzie tak, że na przejazdach i przejściach odpowiedniej kategorii, zostaną zamontowane kontenery sterowania ruchem, rogatki, sygnalizatory, oświetlenie, przejazd uzyska nowa nawierzchnie i zostaną zamontowane kamery do obserwacji położenia rogatek i.... obserwacji tablic rejestracyjnych pojazdów :) (czyt. wjazd na przejazd po starcie sygnału opuszczania rogatek i macie mandat) Na zdecydowanej większości przejść dla pieszych będą kamery (albo i na wszystkich już nie pamiętam).

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (8)