Czwartek, 15 listopada 2018. Imieniny Amielii, Idalii, Leopolda

Jacek Protas zapytał ministerstwo sportu o promocję regionu w związku z Mundialem. Czego się dowiedział?

2018-05-08 11:37:36 (ost. akt: 2018-05-08 14:51:50)

Autor zdjęcia: Tomasz Miroński

Jacek Protas po raz kolejny zwrócił się do ministerstwa sportu i turystyki z prośbą o informacje dotyczące działań promocyjnych, które miałyby być podjęte w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami. Parlamentarzystę dziwił fakt, że nie były planowane kampanie internetowe skierowane wprost do kibiców z państw rozgrywających spotkania w Kaliningradzie m.in. Anglików, Belgów, czy Hiszpanów. Poseł pytał także o wysokość środków przeznaczonych na promocję atrakcji i bazy turystycznej w województwie warmińsko-mazurskim – regionie graniczącym z Obwodem Kaliningradzkim.

- Temat spójnej kampanii promocyjnej oraz wykorzystania spotkań Mundialu 2018 w Kaliningradzie do promocji regionów przygranicznych powinien być ministerstwu świetnie znany, bowiem pierwsze pisma w tej sprawie przekazałem niemal 2 lata temu – mówi poseł Jacek Protas – Tymczasem mam wrażenie, że tak ministerstwo, jak i Polska Organizacja Turystyczna, temat przespały i w ostatniej chwili podejmowane są chaotyczne działania. Wielka szkoda, że nie wykorzystujemy tej okazji. Zwłaszcza, że jak pokazuje przykład Polskiej Fundacji Narodowej, publiczne pieniądze są w zasadzie wyrzucane w błoto i przeznaczane na dziwne kampanie, a nie chce się lub nie potrafi wspierać turystycznych regionów, kiedy nadarza się do tego bardzo sprzyjająca okazja. Nawet angielska prasa od kilku tygodni donosi, po naszej stronie granicy ich kibice mogę liczyć na świetne warunki w rozsądnej cenie.

Jak informuje wiceminister sportu i turystyki Jarosław Stawiarski, po analizie połączeń lotniczych do portów Olsztyn - Mazury i Gdańsk – Rębiechowo oraz zasięgu działania zagranicznych ośrodków POT, podjęto decyzję o przeprowadzeniu kampanii w Internecie skierowanej do mieszkańców trzech krajów, których drużyny grają w Kaliningradzie, tj. Anglii, Belgii i Hiszpanii. „Jej celem będzie promocja Polski, jako uzupełniającego celu podróży, a adresatami osoby zainteresowane piłką nożną i rozgrywkami w ramach Mistrzostw Świata, w szczególności: meczami rozgrywanymi w Kaliningradzie (25.06 Hiszpania – Maroko, 28.06 Anglia – Belgia) oraz wyjazdami do Kaliningradu w podanym terminie, w tym bezpośrednimi połączeniami do Kaliningradu lub łączonymi połączeniami przez Polskę” – czytamy w odpowiedzi na interpelację.

Kampania będzie się opierała na wyszukiwaniu przez użytkowników hasła związanego z Mistrzostwami Świata oraz o kryteria wskazanej grupy docelowej. Kampania będzie polegała na wyświetlaniu odbiorcom z grupy docelowej atrakcyjnych wizualnie banerów i haseł w Google, które skierują odbiorcę na specjalnie przygotowane strony w językach danego rynku na Narodowym Portalu Turystycznym. Kampania będzie trwała 4 tygodnie (kwiecień/maj br.).

Zagraniczne ośrodki POT będą nawiązywały do Mistrzostw Świata w komunikacji za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter). Analogicznie Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu będzie prowadził komunikację w swoich kanałach społecznościowych, adresowaną do odbiorców w Szwajcarii, zgodnie z zasięgiem działania tego ośrodka.

Z odpowiedzi wynika, że rynek chorwacki i serbski nie będą objęte działaniami promocyjnymi. Wiceminister informuje ponadto, że w ramach kampanii nie będą promowane poszczególne produkty regionalne. Celem realizowanej kampanii promocyjnej jest budowa pozytywnego wizerunku całego kraju i z tego powodu nie jest możliwe wskazanie kwoty, jaka będzie wydana na promocję regionu warmińsko-mazurskiego.

Źródło: mat. prasowe
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (29) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ~~KIBIC~~ #2498653 | 77.112.*.* 10 maj 2018 07:43

    Nigdy nie będzie promocji regionu, dopóki w Urzędzie Marszałkowskim będą takie ,,dyrektory,, jak Lubomirska-Siemieńczuk-dekownik.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. komuszek #2498581 | 83.9.*.* 9 maj 2018 23:09

    Panie Protas - czy to nie za pana kadencji byo hasło " Olsztyn bez piłki" przy okazji mistrzostw hipokryto,?

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. OKS #2498238 | 88.156.*.* 9 maj 2018 10:42

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Ale tu pisowskie zarazy się panoszy. Wracajcie do swoich wiosek i nie róbcie z Olsztyna ciemnogrodu!

  4. obiektywny #2498040 | 178.235.*.* 8 maj 2018 22:46

    Akurat on wnioskował o takie działania od 2016 roku ! Proszę trochę obiektywizmu.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. obserwator #2498025 | 83.9.*.* 8 maj 2018 22:08

    CHYBA WYBORY SIE ZBLIZAJA PROTAS SIE OBUDZIL SZOK

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (29)