Jacek Protas zapytał ministerstwo sportu o promocję regionu w związku z Mundialem. Czego się dowiedział?

2018-05-08 11:37:36(ost. akt: 2018-05-08 14:51:50)

Autor zdjęcia: Tomasz Miroński

Jacek Protas po raz kolejny zwrócił się do ministerstwa sportu i turystyki z prośbą o informacje dotyczące działań promocyjnych, które miałyby być podjęte w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami. Parlamentarzystę dziwił fakt, że nie były planowane kampanie internetowe skierowane wprost do kibiców z państw rozgrywających spotkania w Kaliningradzie m.in. Anglików, Belgów, czy Hiszpanów. Poseł pytał także o wysokość środków przeznaczonych na promocję atrakcji i bazy turystycznej w województwie warmińsko-mazurskim – regionie graniczącym z Obwodem Kaliningradzkim.
- Temat spójnej kampanii promocyjnej oraz wykorzystania spotkań Mundialu 2018 w Kaliningradzie do promocji regionów przygranicznych powinien być ministerstwu świetnie znany, bowiem pierwsze pisma w tej sprawie przekazałem niemal 2 lata temu – mówi poseł Jacek Protas – Tymczasem mam wrażenie, że tak ministerstwo, jak i Polska Organizacja Turystyczna, temat przespały i w ostatniej chwili podejmowane są chaotyczne działania. Wielka szkoda, że nie wykorzystujemy tej okazji. Zwłaszcza, że jak pokazuje przykład Polskiej Fundacji Narodowej, publiczne pieniądze są w zasadzie wyrzucane w błoto i przeznaczane na dziwne kampanie, a nie chce się lub nie potrafi wspierać turystycznych regionów, kiedy nadarza się do tego bardzo sprzyjająca okazja. Nawet angielska prasa od kilku tygodni donosi, po naszej stronie granicy ich kibice mogę liczyć na świetne warunki w rozsądnej cenie.

Jak informuje wiceminister sportu i turystyki Jarosław Stawiarski, po analizie połączeń lotniczych do portów Olsztyn - Mazury i Gdańsk – Rębiechowo oraz zasięgu działania zagranicznych ośrodków POT, podjęto decyzję o przeprowadzeniu kampanii w Internecie skierowanej do mieszkańców trzech krajów, których drużyny grają w Kaliningradzie, tj. Anglii, Belgii i Hiszpanii. „Jej celem będzie promocja Polski, jako uzupełniającego celu podróży, a adresatami osoby zainteresowane piłką nożną i rozgrywkami w ramach Mistrzostw Świata, w szczególności: meczami rozgrywanymi w Kaliningradzie (25.06 Hiszpania – Maroko, 28.06 Anglia – Belgia) oraz wyjazdami do Kaliningradu w podanym terminie, w tym bezpośrednimi połączeniami do Kaliningradu lub łączonymi połączeniami przez Polskę” – czytamy w odpowiedzi na interpelację.

Kampania będzie się opierała na wyszukiwaniu przez użytkowników hasła związanego z Mistrzostwami Świata oraz o kryteria wskazanej grupy docelowej. Kampania będzie polegała na wyświetlaniu odbiorcom z grupy docelowej atrakcyjnych wizualnie banerów i haseł w Google, które skierują odbiorcę na specjalnie przygotowane strony w językach danego rynku na Narodowym Portalu Turystycznym. Kampania będzie trwała 4 tygodnie (kwiecień/maj br.).

Zagraniczne ośrodki POT będą nawiązywały do Mistrzostw Świata w komunikacji za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter). Analogicznie Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu będzie prowadził komunikację w swoich kanałach społecznościowych, adresowaną do odbiorców w Szwajcarii, zgodnie z zasięgiem działania tego ośrodka.

Z odpowiedzi wynika, że rynek chorwacki i serbski nie będą objęte działaniami promocyjnymi. Wiceminister informuje ponadto, że w ramach kampanii nie będą promowane poszczególne produkty regionalne. Celem realizowanej kampanii promocyjnej jest budowa pozytywnego wizerunku całego kraju i z tego powodu nie jest możliwe wskazanie kwoty, jaka będzie wydana na promocję regionu warmińsko-mazurskiego.

Źródło: mat. prasowe

Komentarze (29) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. s #2497775 | 88.156.*.* 8 maj 2018 12:58

    Protas się obudził, zaczyna się kampania wyborcza ??? A może tak pokaże swoje osiągnięcia w tym zakresie z czasów kiedy "rządził" ???

    Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz

  2. Co z Zimnymi Termami #2497786 | 188.146.*.* 8 maj 2018 13:25

    Ja się pytam Protasa ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz

  3. M. #2497794 | 176.221.*.* 8 maj 2018 13:52

    Panie Marszałku, a może tak rozwijajmy gospodarkę naszego regionu... Tradycyjnie rolnictwo, rybactwo, leśnictwo. A oprócz tego proszę więcej nie wpuszczać takich spryciarzy, co zarabiają krocie na zużytych akumulatorach i zabijają ludzi z powietrza i wody, zatruwając środowisko. Technologie, tylko czyste, do tego czystego jeszcze środowiska... A turystyczną stonką to bądżmy my, mieszkańcy i gospodarze tego regionu...

    Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. tewu #2497780 | 213.76.*.* 8 maj 2018 13:04

      A może Pan Protas pyta w imieniu swojego najpewniej bardzo bliskiego przyjaciela Pana D. :-) Czyżby Pan D. się obawiał, że jego hotele będą stały puste? Jak to Panowie o sobie nie zapominają. Dlatego to żadna troska o ogół właścicieli hoteli a raczej o konkretne nazwiska.

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz

    2. glob #2497914 | 82.139.*.* 8 maj 2018 18:17

      Lepiej niech POwie ile UM dopłaca do lotniska w Szymanach i do zimnych term w Lidzbarku bo przecież jego pseudo-flagowe inwestycje dalej jeszcze chce kręcić lody niech lepiej uważa kiedy przyjdą do niego CBŚP i Prokuratura będzie kolejny poseł na wyPOczynku w kratkę

      Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (29)