Na nową DK16 jeszcze poczekamy

2018-02-02 19:00:02(ost. akt: 2018-02-02 17:17:45)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Kiedy doczekamy nowej „szesnastki” od Mrągowa do Ełku, tego wciąż nie wiadomo. Wiele zależy od zgody społecznej wokół tej inwestycji. — Mamy nadzieję, że samorządy dojdą do porozumienia — powiedział nam minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Nie będzie przebudowy ekspresowej „szesnastki” od Mrągowa do Ełku, jeśli nie będzie consensusu wokół tej inwestycji. Sprawę jasno postawił wczoraj w Olsztynie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który uczestniczył w podpisaniu umowy na budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego.
Gdy chodzi o najważniejszą drogę z punktu widzenia rozwoju regionu, czyli ekspresową S16, to wszystko jest jasne, ale tylko do Mrągowa. W kwietniu mają zakończyć się bowiem prace nad koncepcją programową dla odcinka Borki Wielkie — Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa. 
To pozwoli drogowcom w połowie roku ogłosić przetarg na projekt i budowę drogi. 


Co z odcinkiem od Mrągowa do Ełku? Otóż we wrześniu ubiegłego roku została podpisana umowa na aktualizację studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i koncepcję programową drogi do Ełku. Wykonawca ma na to 37 miesięcy, w tym czasie będzie musiał też uzyskać decyzję środowiskową dla tej inwestycji. To nie będzie proste, co pokazały spory i kłótnie o przebieg drogi już kilka lat temu. I na to zwrócił uwagę wczoraj minister Adamczyk.

— Mamy nadzieję, że samorządy dojdą do porozumienia — powiedział nam minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. — My mamy wolę, rząd PiS wielokrotnie podkreślał, że te główne ciągi drogowe, które przez lata nie mogły być zrealizowane, muszą zostać zrealizowane. Ale sama wola nie wystarczy. Musi być porozumienie samorządów, bez porozumienia samorządów nie można ustalić przebiegu tej drogi. Było ponad 40 wariantów. Samorządowcy muszą dojść do porozumienia i wówczas będziemy mówili o realizacji tego przedsięwzięcia.

Czy wtedy znajdą pieniądze na drogę? — Jeżeli będzie wola, porozumienie, co do przebiegu, to pieniądze muszą się znaleźć — dodał minister infrastruktury. — Ale dzisiaj jest wiele innych inwestycji drogowych, gdzie jest porozumienie samorządów, gdzie nie ma tego typu kłopotów i tam koncentrujemy wysiłek finansowy. Trudno, żebyśmy odłożyli miliardy złotych i czekali, kiedy samorządy dojdą do porozumienia, co do przebiegu tej drogi. Jeżeli tutaj nie będzie protestów samorządów, to tutaj też będziemy działali.

Minister Adamczyk podpisał w Olsztynie także program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszew– Elbląg. Chodzi o zwiększenie nośności, do 11,5 tony na oś, odcinka drogi o długości 14,2 km. Szacunkowy koszt przebudowy to ok. 118 mln zł, a prace będą prowadzone w latach 2019-2021.

AM

Komentarze (23) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Smutna prawda #2432361 | 79.184.*.* 2 lut 2018 23:48

    Ciemniaki zablokowali budowę płn -wsch. obwodnicy Olsztyna i teraz w Dywitach nie da się przejść bezpiecznie przez ulicę i podobnie ciemniaki zablokowali budowę S16 na odcinku od Mrągowa do Ełku. Kim są ci ciemniacy? Mają jakieś obywatelstwo? Reszta Polski się cieszy z braku konkurencji i realizuje swoje plany. Teraz sami widzicie dlaczego tu jest Polska D, bo tu mieszkają ludzie kategorii D i jest im dobrze w tym grajdole, gdzie nie ma dróg i gdzie likwiduje się nawet połączenia kolejowe. Róbcie tak dalej to na horyzoncie zobaczycie średniowiecze!

    Ocena komentarza: warty uwagi (39) odpowiedz na ten komentarz

  2. X #2432332 | 89.228.*.* 2 lut 2018 22:25

    A nie pisałem wcześniej o tym,ze ma w tym swój interes WARSZAWKA i Włodarze Mikołajek. To oni blokują modernizację Dk 16 bo mają tam swoje DZIAŁKI ! Dawno powinno się tych kombinatorów przegonić na cztery wiatry ! To wstyd by do Olsztyna stolicy województwa jechało się 3 godziny z okładem

    Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz

  3. Prus #2432246 | 91.210.*.* 2 lut 2018 20:15

    Jak zwykle wszyscy dookoła winni tylko nie pisuary! Kiedy szyszka potrzebował dla własnego interesu wyciąć w pień puszcze to nie trzeba było żadnych decyzji środowiskowych, a poza tym co ten tucznik ględzi o jakiś trudnościach w zabezpieczeniu miliardów PLN na budowę, jak aktualnie ta kraina mlekiem i miodem płynie!

    Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz

  4. chłop z Mazur #2432237 | 159.205.*.* 2 lut 2018 20:00

    jasne że poczekamy- Warszawieś zawsze traktowała nasz region jak skansen - więc do nas tylko wozem drabiniastym

    Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. Mazur #2432369 | 176.221.*.* 3 lut 2018 00:26

      No dobrze nie ma zgody co do przebiegu DK16 z Mrągowa do Ełku. Ale z całą pewnością jest taka zgoda mieszkańców i samorządy co do budowy obwodnicy Szczytna i drogi łączącej Olsztyn ze Szczytnem. Co stoi na przeszkodzie zrobić teraz te dwie inwestycje??? dlaczego pieniądze musza z WiM odpłynąć do regionów, które i tak mają lepszą infrastrukturę drogową. Trochę pokrętne tłumaczenie Adamczyka.

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      Pokaż wszystkie komentarze (23)