Kanał Węgorzewski i Węgorapa do przebudowy i umocnienia
2016-10-27 10:32:10(ost. akt: 2016-10-27 13:34:57)
21 października Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie zawarło umowy partnerskie, dotyczące wspólnej realizacji projektu pn. Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy "Guzianka II" i remontem śluzy "Guzianka I".
W skład stowarzyszenia wchodzi 12 gmin i 4 powiaty: mrągowski, giżycki, węgorzewski i piski. Szacowana wartość projektu to ok. 181,5 mln zł przy dofinansowaniu z Unii Europejskiej w wysokości ok. 154,3 mln zł. Projekt został podzielony na trzy etapy. Częściowo etap pierwszy - czyli przebudowa kładki dla pieszych nad Jeziorem Mikołajskim - został z powodzeniem zrealizowany w roku bieżącym. Kolejne etapy to przebudowa i umocnienie 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka, udrożnienie szlaku wodnego na Kanale Giżyckim, przebudowa nabrzeży jezior: Mikołajskiego, Niegocin, Nidzkiego oraz brzegów rzeki Pisy. W ramach ostatniego etapu przebudowane zostanie zaplecze techniczne Jeziora Mikołajskiego i Jeziora Niegocin.
Powyższe inwestycje stowarzyszenie planuje zakończyć w 2021 roku. Ponadto projekt stowarzyszenia zakłada modernizację nabrzeża Jeziora Ryńskiego, budowę śluzy „Guzianka II” w Rucianem-Nidzie, remont śluzy „Guzianka I”, śluzy i jazu w Kwiku, przebudowę umocnień 3 kanałów i rzeki Węgorapy. Podpisane umowy i planowane inwestycje mają służyć poprawie i modernizacji infrastruktury na szlaku WJM, który jest sercem naszego regionu. Niewątpliwie wpłynie to na jego rozwój i rozwój turystyki, co się przełoży na dochody i inwestycje poczynione przez mieszkańców. W najbliższym czasie opracowane projekty zostaną skierowane do urzędu marszałkowskiego. Jeśli zostaną zaopiniowane pozytywnie, stowarzyszenie pozyska środki i partnerzy projektu rozpoczną realizację planowanych inwestycji.
Szczegółowo o planach w powiecie węgorzewskim:
Projekt zakłada przebudowę, udrożnienie i umocnienie Kanału Węgorzewskiego i rzeki Węgorapy na odcinku Jezioro Mamry – Węgorzewo. Jest to kanał, który wraz z rzeką stanową część głównego szlaku żeglownego WJM, tj. na podejściu od jez. Mamry do m. Węgorzewa. Jego długość wynosi 920 m, natomiast rzeki na tym odcinku 1020 m. Ponieważ kanał jak i umocnienia rzeki są w złym stanie technicznym, przebudowa obejmuje 920 m umocnień kanału i 1020 m rzeki.
Szczegółowo o planach w powiecie węgorzewskim:
Projekt zakłada przebudowę, udrożnienie i umocnienie Kanału Węgorzewskiego i rzeki Węgorapy na odcinku Jezioro Mamry – Węgorzewo. Jest to kanał, który wraz z rzeką stanową część głównego szlaku żeglownego WJM, tj. na podejściu od jez. Mamry do m. Węgorzewa. Jego długość wynosi 920 m, natomiast rzeki na tym odcinku 1020 m. Ponieważ kanał jak i umocnienia rzeki są w złym stanie technicznym, przebudowa obejmuje 920 m umocnień kanału i 1020 m rzeki.
Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Jordi jr #2100878 | 89.229.*.* 28 paź 2016 21:41
Szkoda , że w tak ważnych sprawach, głos zabierają malkontenci, żeby nie powiedzieć, zwykłe tumany.Przecież sprawa organizacji ruchu w naszym mieście, to temat całkowicie odrębny.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-7) odpowiedz na ten komentarz
mz #2100665 | 37.47.*.* 28 paź 2016 18:23
a moze dla mieszkancow cos .usprawnienie komunikacji w miescie n.p.most!
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz