Padł ofiarą oszustwa na "pracownika banku". Mężczyzna stracił prawie 20 tysięcy złotych

2025-07-27 22:25:53(ost. akt: 2025-07-27 22:36:46)

Autor zdjęcia: Pixabay

Mieszkaniec powiatu ostródzkiego dał się okraść oszustom, bo... zaufał. Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności!
W czwartek 23 lipca z jednym z mieszkańców powiatu ostródzkiego skontaktowała się telefonicznie osoba podająca za konsultanta banku, w którym posiada on rachunek. Fałszywy bankier poinformował, że pieniądze 46-latka są zagrożone i musi je natychmiast przelać na konto "pomocnicze". Mężczyzna zaufał. Chcąc chronić swoje oszczędności, przelał środki na tzw. rachunek pomocniczy. W ten sposób stracił prawie 20 tysięcy złotych.

PRZYPOMINAMY:

Pracownik banku nigdy nie żąda od klientów podania loginu, hasła do konta bankowego ani tym bardziej o podanie kodów autoryzacyjnych – BLIK.

Pracownik banku nigdy nie zaleci również zainstalowania żadnych aplikacji, z których można wykonywać zdalne ruchy na prywatnych kontach.

Policjanci apelują o ostrożność!
• Oszustw jest wiele, jednak za każdym atakiem poprzez spoofing telefoniczny oszust stara się przestraszyć swojego rozmówcę. Oszuści manipulują rozmową tak, aby uzyskać jak najwięcej informacji, wywołać stres i doprowadzić do działania pod presją.
• Za każdym tego typu połączeniem telefonicznym należy kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Należy natychmiast przerwać połączenie, rozłączając się! Następnie należy skontaktować się ze swoim bankiem i zweryfikować pozyskaną informację. Można również osobiście udać się do placówki swojego banku, poinformować o sytuacji.

O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy informować Policję!

Źródło: Gazeta Olsztyńska

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B