GazetaOlsztynska.pl
23 czerwca 2025, Poniedziałek
imieniny: Albina, Wandy, Zenona
  • 18°C
    Olsztyn

Unia Europejska
GazetaOlsztynska.pl
    • Dodaj ogłoszenie
    • Porady
    • Firmy - Usługi
    • Jeździmy z Nord Auto!
    • Jeździmy z Honda Daszuta!
GazetaOlsztynska.pl
  • Dodaj ogłoszenie
  • Porady
  • Firmy - Usługi
  • Jeździmy z Nord Auto!
  • Jeździmy z Honda Daszuta!
Dodaj: Artykuł Ogłoszenie
PODZIEL SIĘ

Skodą na Śnieżkę, czyli historia skody popular

2017-01-19 08:00:00(ost. akt: 2017-01-17 14:54:43)
Zdjęcie jest tylko ilustrajcą do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustrajcą do tekstu

Autor zdjęcia: Mat. prasowe

W latach 30. XX wieku Skoda udowodniła, że potrafi produkować auta, które doskonale radzą sobie z trudnymi warunkami na drogach. Jednym z dowodów na to okazał się model popular, któremu niestraszne były srogie zimy.

Warto przeczytać

  • Czy rozpoznajesz ten rower? Policja szuka właściciela
  • IMGW wydał ostrzeżenie. Nad Warmię i Mazury nadciągają...
  • Parkujesz w Olsztynie? Nowy system już wkrótce to sprawdzi...
W 1930 roku Skoda rozpoczęła produkcję pojazdów opartą na liniach montażowych, co znacznie obniżyło jej koszty. Marka z Mladá Boleslav już w 1936 roku zyskała już miano największego producenta aut w całej Czechosłowacji, a to za sprawą świetnych wyników sprzedaży, które wynikały właśnie z niskich cen samochodów. Kluczowymi modelami Skody były wówczas rapid i popular. Oba auta miały zastosowane przemyślane rozwiązania, a stosunek ich jakości do ceny prezentował się bardzo korzystnie.

Pierwsza seria skody popular równomiernie napędzała obydwa tylne koła, zachowując dobrą przyczepność do mokrej, niestabilnej i luźnej nawierzchni. Sprawność i niezawodność auta udowodniono niejednokrotnie, wysyłając je w szczególnie trudne trasy.

W 1934 roku załoga czterech modeli popular wyruszyła na niecodzienną ekspedycję z Pragi, przez Turcję, Iran i Afganistan, aż do Kalkuty. Rok później Břetislav J. Procházka wjechał popularem na sam szczyt Śnieżki. Także w 1935 roku specjalny model skody popular testowano w ośrodku narciarskim w Szpindlerowym Młynie.

Miał on za zadanie pomagać w dostarczaniu zapasów do chat górskich zimą. Ów eksperymentalny egzemplarz był wyposażony w metalowe narty na przednich kołach i w łańcuchy na tylnych. Jazda na pierwszym biegu pozwalała silnikowi o mocy 20 KM wykorzystać pełnię swojego momentu obrotowego, co umożliwiało holowanie paru narciarzy. Takim rozwiązaniem zainteresowały się także policja i straż graniczna, które do tej pory do patrolowania terenów górskich musiały używać nart lub zaprzęgów konnych.

jm

Subskrybuj "Gazetę Olsztyńską" na Google News
Tagi:
premiery Volkswagena nowe modele Grupy Volkswagen premiery Volkswagena w 2017 Seat Audi Skoda
PODZIEL SIĘ

Komentarze (0)

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zaloguj się lub wejdź przez FB

GazetaOlsztyńska.pl
  • Koronawirus
  • Wiadomości
  • Sport
  • Olsztyn
  • Plebiscyty
  • Ogłoszenia
  • Nieruchomości
  • Motoryzacja
  • Drobne
  • Praca
  • Patronaty
  • Reklama
  • Pracuj u nas
  • Kontakt

Bądź na bieżąco!

Najświeższe informacje przygotowane przez Redakcję zawsze na Twojej skrzynce e-mail. Zapisz się dzisiaj.

  • Polityka Prywatności
  • Regulaminy
  • Kontakt
2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B

Galindia Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Galindia Spółka z o.o. uzyskała Subwencję Finansową - podmiotem udzielającym wsparcie był PFR.

Unia Europejska

VISA MASTER CARD