Przebudowa poddasza bursy przy Zespole Szkół i Placówek Oświatowych w Lidzbarku Warmińskim
2018-02-22 12:00:36(ost. akt: 2018-02-22 12:18:15)
Powiat Lidzbarski 31 maja 2017 r. zawarł umowę z Województwem Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie o dofinansowanie projektu pn. „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania poddasza bursy na pracownie oraz warsztaty szkolne przy Zespole Szkół i Placówek Oświatowych w Lidzbarku Warmińskim przy ul. Wierzbickiego 3B” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020.
Zakres zamówienia obejmuje powstanie:
— pracowni biologiczno-chemicznej z zapleczem – pow. użytkowa 68,02 m2;
— pracowni masażu z zapleczem i łazienką, – pow. użytkowa 139,26 m2;
— pracowni kosmetycznej z zapleczem – pow. użytkowa 78,99 m2;
— pracowni językowej-komputerowej z zapleczem – pow. użytkowa 115,64 m2;
— szatni ogólnodostępnej dla uczniów – pow. użytkowa 10,06 m2;
— wc ogólnodostępnych – pow. użytkowa 23,39 m2;
— pokoju nauczycieli – pow. użytkowa 7,37 m2.
Cele szczegółowe projektu to:
Poprawa infrastruktury edukacji zawodowej jako elementu wzmacniającego dostępność oraz poziom kształcenia zawodowego przez adaptację poddasza w bursie międzyszkolnej Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Lidzbarku Warmińskim na cele dydaktyczne.
Poprawa infrastruktury edukacji zawodowej jako elementu wzmacniającego dostępność oraz poziom kształcenia zawodowego przez adaptację poddasza w bursie międzyszkolnej Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Lidzbarku Warmińskim na cele dydaktyczne.
Utworzenie nowych pracowni włączonych w sieć kształcenia zawodowego.
Zwiększenie oferty edukacyjnej na poziomie lokalnym oraz regionalnym.
Poprawa warunków kształcenia.
Zwiększenie oferty edukacyjnej na poziomie lokalnym oraz regionalnym.
Poprawa warunków kształcenia.
Przystosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz przełamywanie barier w zdobywaniu ról społecznych oraz sprawności funkcjonalnych, niezbędnych do uczestnictwa w życiu społecznym uczniów niepełnosprawnych.
W efekcie wdrożenia ww. celów projektu zaadaptowane zostanie poddasze bursy międzyszkolnej ZSiPO w Lidzbarku Warmińskim, na którym powstaną cztery nowoczesne pracownie zajęć praktycznych wraz z wyposażeniem i zapleczem socjalnym.
Z tej nowoczesnej infrastruktury korzystać będą m. in. słuchacze powołanej do istnienia wraz z 1 września 2018 r. Szkoły Policealnej kształcącej w zawodach: Technik masażu i Technik usług kosmetycznych. Absolwenci tych kierunków pozwolą zabezpieczyć potrzeby lokalnego rynku pracy związane z zatrudnieniem specjalistów na ww. obszarach.
Warto zauważyć, że na terenie powiatu lidzbarskiego, a także całego województwa warmińsko-mazurskiego można zaobserwować, rozwój branży turystyczno-hotelarskiej i idący z nią w parze „wysyp” przedsiębiorstw hotelarsko – turystycznych świadczących usługi m.in. z zakresu odnowy biologicznej i medycyny estetycznej.
Na uwagę dodatkowo zasługuje fakt, że na podstawie decyzji Ministerstwa Zdrowia, która otworzyła Lidzbarkowi Warmińskiemu drogę na utworzenie uzdrowiska, można spodziewać się zwiększenia zapotrzebowania na specjalistów o opisanych wyżej kompetencjach.
Istotne jest również to, że Szkoły policealnej kształcącej w ww. zawodach nie ma w powiecie lidzbarskim, ani w całej północno-wschodniej części naszego regionu, zatem z tego punktu widzenia również istnieje zasadność jej utworzenia.
Technik masażysta i Technik usług kosmetycznych to zawody, które stanowią kluczowe branże dla naszego regionu. Kierunki kształcenia zawodowego, pozwalające uzyskać te kwalifikacje wpisują się w Strategie RSG woj. W-M do 2025r., w których akcentuje się wspieranie branży usług hotelarskich (spa, welness) oraz usług dla starzejącego się społeczeństwa oraz niepełnosprawnych (masaże).
Technik masażysta i Technik usług kosmetycznych to zawody, które stanowią kluczowe branże dla naszego regionu. Kierunki kształcenia zawodowego, pozwalające uzyskać te kwalifikacje wpisują się w Strategie RSG woj. W-M do 2025r., w których akcentuje się wspieranie branży usług hotelarskich (spa, welness) oraz usług dla starzejącego się społeczeństwa oraz niepełnosprawnych (masaże).
Wysoki standard infrastruktury utworzonej w efekcie wdrożenia projektu przyczyni się do poprawy konkurencyjności powiatu, rozwoju jego zasobów ludzkich, nowoczesnego kształcenia zawodowego dostosowującego kierunki kształcenia do oczekiwań rynku pracy, realizacji aspiracji osobistych i zawodowych młodzieży zlokalizowanej na terenie powiatu lidzbarskiego.
Zmodernizowany obiekt oświatowy zwiększy efektywność kształcenia zawodowego, uatrakcyjni ofertę programową i poprawi jakość edukacji w powiązaniu z praktyczną nauką zawodu.
W dłuższej perspektywie realizacja projektu pozwoli m. in. na:
— stworzenie trwałych mechanizmów ułatwiających dostęp uczących się do infrastruktury edukacyjnej poprzez rozszerzenie obecnej oferty edukacyjnej na szczeblu lokalnym, co będzie rezultatem utworzenia nowych pracowni zawodowych kształcących w nowych kierunkach lub też korzystających z nowych, doskonalszych form przekazu,
— poprawę jakości i standardów kształcenia oraz dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy poprzez stworzenie i doposażenie pracowni przedmiotowych w nowe urządzenia dostosowane do najnowszych trendów w gospodarce,
— poprawę standardów bazy edukacyjnej i dostosowanie jej do potrzeb uczniów i nauczycieli,
— poprawę funkcjonowania systemu oświaty zawodowej w regionie,
— stworzenie korzystnych warunków do rozwoju kapitału ludzkiego i przekształcania go w kapitał społeczny regionu,
— intensyfikację rozwoju społeczno-gospodarczego Województwa Warmińsko-mazurskiego poprzez podniesienie jakości kształcenia oraz poprawę wyposażenia regionalnej bazy techno-dydaktycznej,
— wpływ na skuteczniejsze doskonalenie lokalnych i regionalnych zasobów pracy w dziedzinach kształcenia oferowanych przez szkołę.
— stworzenie trwałych mechanizmów ułatwiających dostęp uczących się do infrastruktury edukacyjnej poprzez rozszerzenie obecnej oferty edukacyjnej na szczeblu lokalnym, co będzie rezultatem utworzenia nowych pracowni zawodowych kształcących w nowych kierunkach lub też korzystających z nowych, doskonalszych form przekazu,
— poprawę jakości i standardów kształcenia oraz dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy poprzez stworzenie i doposażenie pracowni przedmiotowych w nowe urządzenia dostosowane do najnowszych trendów w gospodarce,
— poprawę standardów bazy edukacyjnej i dostosowanie jej do potrzeb uczniów i nauczycieli,
— poprawę funkcjonowania systemu oświaty zawodowej w regionie,
— stworzenie korzystnych warunków do rozwoju kapitału ludzkiego i przekształcania go w kapitał społeczny regionu,
— intensyfikację rozwoju społeczno-gospodarczego Województwa Warmińsko-mazurskiego poprzez podniesienie jakości kształcenia oraz poprawę wyposażenia regionalnej bazy techno-dydaktycznej,
— wpływ na skuteczniejsze doskonalenie lokalnych i regionalnych zasobów pracy w dziedzinach kształcenia oferowanych przez szkołę.