Niepewna przyszłość motocrossu na wzgórzu

2021-11-25 08:57:26 (ost. akt: 2021-11-25 09:02:43)

Autor zdjęcia: Mariusz Kuliś

103 głosy na tor motocrossowy, 234 na inne cele, 36 osób uznało, że teren ma pozostać naturalny i niezagospodarowany. To efekt konsultacji społecznych w sprawie przyszłości terenu na wzgórzu św. Brunona.
Kilka miesięcy trwały konsultacje społeczne w sprawie przyszłości toru motocrossowego na nieruchomości miasta położonej na wzgórzu św. Brunona w Giżycku. W ankietach oddano 432 głosy, w tym 373 ważnych.

Zdecydowana większość uczestników konsultacji uznała, że nieruchomość powinna być wykorzystana na inny cel niż tor motocrossowy np. pumptruck, ścieżkę rowerową, tor rowerowy MTB, inne. Za tym wariantem opowiedziały się 234 osoby. Natomiast 103 głosy popierały dotychczasową formę wykorzystania terenu i uznały, że nieruchomość powinna być w przyszłości nadal użytkowana jako tor motocrossowy. Zaś 36 osób zadeklarowało zaprzestanie działalności toru motocrossowego i pozostawienie terenu w sposób naturalny sprzed działalności toru motocrossowego.

Z analiz ankiet przeprowadzonych przez sekretarza miasta Arkadiusza Połojańskiego wynika, że mieszkańcy biorący udział w konsultacjach wskazali różne formy wykorzystania nieruchomości na wzgórzu św. Brunona. Głównie dotyczące aktywnego wypoczynku, które nie powodują hałasu oraz nie zanieczyszczają środowiska.

Proponowane cele wykorzystania nieruchomości to: trasa do biegania, ścieżki piesze, ścieżki rowerowo-piesze, przełaje dla biegaczy, trasy do narciarstwa biegowego, mini tor saneczkowy dla dzieci, zbocza do zjazdu na sankach i nartach dla dzieci, tor rowerowy MTB, pumptruck, trasy narciarstwa biegowego, teren rekreacyjny dla mieszkańców, miejsce spotkań mieszkańców z rodzinami, ławeczki, zjeżdżalnie dla dzieci.

O przyszłości toru zdecydują radni. Aktualnie obowiązuje jeszcze umowa dzierżawy nieruchomości na wzgórzu z Klubem Motorowym w Giżycku.
rs

2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5