Przejście na Wyzwolenia czy podziemny tunel na Unii?

2015-01-23 16:57:21(ost. akt: 2015-01-24 12:42:52)
Tunel pod torami mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej

Tunel pod torami mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej

Autor zdjęcia: Archiwum GG

Przebudowa przejścia przez tory kolejowe przy ulicy Wyzwolenia nie może dojść do skutku. Władze miasta po dwóch latach starań i rozmów z PKP oraz wojewodą warmińsko-mazurskim nie uzyskały decyzji pozwalających na rozpoczęcie modernizacji. 


Taki obraz sprawy przedstawili 22 stycznia na sesji Rady Miejskiej w Giżycku naczelnik Wydziału Inwestycyjno-Technicznego Róża Cudzanowska oraz burmistrz miasta Wojciech Iwaszkiewicz.

Cała sprawa nieustannie wraca niczym bumerang do punktu wyjścia, czyli sytuacji, w której budowa kładki nad ulicą Kolejową (przedłużenie Pasażu Portowego) była uzależniona od likwidację wspomnianego przejścia przy Wyzwolenia. 
Teraz pojawił się nowy element, które władze miasta muszą brać pod uwagę. Jest to planowana przez PKP elektryfikacja odcinka kolejowego Korsze - Ełk. 2015 rok przeznaczony jest na prace projektowe. W kolejnych latach trakcja ma być zelektryfikowana. W związku z tą inwestycją pojawiły się sugestie jednej z instytucji odpowiedzialnych za elektryfikację, że najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa przejścia pod torami w postaci tunelu. Taki mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej.
Władze miasta - jak zapewnił nas burmistrz Wojciech Iwaszkiewicz - nie składają broni i nadal będą czyniły starania o uzyskanie zgody na modernizację przejścia przy Wyzwolenia. Tylko biorąc pod uwagę dwuletnie doświadczenia w tej sprawie czy ma to jeszcze sens?

S.K.





Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.

Swoją stronę założysz klikając na gizycko.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony.

Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się  informacją:

">kliknij tutaj

Komentarze (27) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. też z Giżycka #1650907 | 30 sty 2015 14:50

    Czytam was i nie mogę uwierzyć. Co za bzdury wygadujecie!! Przecież ten tunel nie będzie nie wiadomo jak długi, to przejście raptem pod jednym torem, czyli długość tunelu byłaby praktycznie taka sama jak w przypadku przejścia pod mostem przy kanale. Likwidacja torów? Kończenie biegu pociągów na wschodnich i zachodnich rogatkach miasta? Ludzie, opanujcie się. A co z pociągami tranzytowymi, tymi pasażerskimi i towarowymi? Wbrew pozorom trochę ich jeździ w ciągu doby, a po elektryfikacji i remoncie ruch znacznie wzrośnie. Gdybym był na miejscu PKP PLK zlikwidowałbym przejście na Wyzwolenia, postawił solidne ogrodzenie (ekrany?) na odcinku od mostu do kładki/stacji. Miasto może co najwyżej błagać i prosić o budowę tunelu (czy wchodzi to w ogóle w grę biorąc pod uwagę lokalizację, tj. w pobliżu jeziora, podmokły teren?) albo przejścia dla pieszych w poziomie toru z prawdziwego zdarzenia, tj. z zaporami (nie oszukujmy się w obecnej formie przejście przy Wyzwolenia nie ma prawa istnieć i żaden to argument, że funkcjonowało przez dziesięciolecia). Żeby tylko kolej nie powiedziała: nie, zapomnijcie, na odcinku 500-700 metrów macie trzy przejścia dla pieszych (pod mostem przy kanale, kładka, przejazd przy ekomarinie). Warto jednak spróbować, za kilka lat linia będzie zmodernizowana i będzie zupełnie po ptokach.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. mazepa #1647109 | 83.31.*.* 26 sty 2015 21:55

    Tunel? O to dopiero by sie namnożyło pobić, rozbojów, kradzieży i gwałtów. O smrodach i odchodach nie wspomnę.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  3. może #1645378 | 89.228.*.* 25 sty 2015 10:23

    Zbliża się modernizacja - przebudowa torowiska i się pytam. Tory jak tory - muszą być, ale czy ktoś zadał sobie trud w sprawie przeniesienia składu węglowego ? Może należałoby zostawić niezbędne torowisko do ruchu pasażerskiego, a towarówkę przekierować gdzieś w okolicy Bystrego ? Dziwi mnie fakt, że burmistrz praktycznie nic nie wie o tej inwestycji. Cytat W.I. z głowy "prawdopodobnie dobudują drugi tor" !?!?

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. uhu #1645089 | 89.229.*.* 24 sty 2015 21:16

      Tunel-źle,kładka-źle... to może katapulta?! albo kanał?

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. ........ #1644969 | 89.229.*.* 24 sty 2015 18:23

        co wy kombinujecie?? na molo nie trzeba przechodzić przez tory jak ktoś nie chce jest ta nieszczęsna kładka ale też można przejść "dookoła" pod mostem kolejowym

        Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (27)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5