Szybciej do Warszawy! Sprawdź, które odcinki S61 już są gotowe!

2021-07-13 18:45:05(ost. akt: 2021-07-13 19:13:19)

Autor zdjęcia: GDDKiA

W środę drogowcy oddadzą kierowcom 17 km ekspresówki Via Baltica, a lada dzień kolejne 34 km trasy. Będzie szybciej, wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej!
W środę 14 lipca, zostanie przekazany kierowcom 17 km ekspresówki Śniadowo - Łomża Południe. Nawierzchnia z betonu cementowego zapewni wyższą odporność na koleinowanie, co jest szczególnie ważne na trasie, z której w dużej mierze będą korzystać pojazdy ciężarowe.

Trasa Via Baltica to jeden z najważniejszych szlaków tranzytowych łączących kraje nadbałtyckie z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce. Sukcesywnie oddajemy do użytku kolejne fragmenty drogi S61, będącej kluczowym elementem międzynarodowego korytarza transportowego. Inwestycja skróci czas przejazdu i podniesie poziom bezpieczeństwa na drodze — mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Kolejny odcinek połączy istniejące obwodnice Stawisk i Szczuczyna. To 18 km dwujezdniowej trasy, również z nawierzchnią betonową, przy czym na blisko 1,6 km obwodnicy Stawisk dobudowano drugą jezdnię. Nowa trasa biegnie wzdłuż obecnej DK61.

Przed końcem lipca zostanie oddany kolejny odcinek Kolno - Stawiski. Oddanie do ruchu tego 16-kilometrowego odcinka sprawi, że kierowcy będą mieli do dyspozycji łącznie prawie 44 km trasy ekspresowej od węzła Kolno, na północ od Łomży, do końca obwodnicy Szczuczyna.

Jeszcze w tym roku ma być gotowy odcinek Łomża Południe - Łomża Zachód o łącznej długości ok. 7,2 km. W ramach tej inwestycji powstaje również prawie 9 km nowego przebiegu drogi krajowej nr 63, która połączy się z S61 na węźle Łomża Południe, wyprowadzając ruch w kierunku Zambrowa.

Jak wygląda sytuacja na odcinkach wokół Ełku?

Szczuczyn - Ełk Południe
Na budowie ponad 23-kilometrowego odcinka położono już połowę długości nawierzchni betonowej, a na pozostałej części trwają intensywne prace. Roboty na wszystkich obiektach mostowych zostały rozpoczęte, a budowa kilku z nich zbliża się ku końcowi. Zaawansowanie prac na całości odcinka szacuje się na około 64 proc., a przewidywany termin zakończenia wszystkich robót to II kwartał 2022 r.

Ełk Południe - Wysokie
Prace ruszyły jesienią 2020 r. Wykonywane są wykopy, kolejne warstwy nasypu, podbudowa pomocnicza i zasadnicza. Na obiektach mostowych wykonywane są fundamenty, przyczółki, podpory i ustroje nośne. Powstaje również łącznik w ciągu przyszłej S16 i węzeł Ełk Wschód na połączeniu z S61. Procentowe zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie około 28 proc. Przewidywany termin zakończenia to IV kwartał 2022 r.

Wysokie - Raczki
Wykonawca prowadzi prace związane przede wszystkim z układaniem nawierzchni betonowej, przygotowaniu odcinków do jej układania i prowadzeniu prac wykończeniowych po ułożeniu nawierzchni. Na obiektach mostowych wykonane są już wszystkie ustroje nośne i trwają roboty wykończeniowe. Do użytkowania oddano już drogi poprzeczne, takie jak DK16, DW661 i drogi powiatowe DP1933N i DP1913N i DP1945N. Zaawansowanie robót wynosi ok. 75 proc., a przewidywany termin oddania trasy głównej do użytkowania to IV kwartał 2021 r.

GDDKiA, opr. tom

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5