Dzieciaczki z Czwórki uczą się twórczego myślenia i techniki
2020-01-25 17:08:17(ost. akt: 2020-01-25 17:16:14)
Klasa 2 ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Ełku jest na półmetku ogólnopolskiego projektu Fundacji Uniwersytet Dzieci: Mali inżynierowie (Technika) - Czym możemy podróżować? W ramach realizacji projektu uczniowie biorą udział w 8 kreatywnych lekcjach, podczas których rozwijają umiejętności praktyczno-techniczne. Pod okiem nauczyciela zdobywają praktyczną wiedzę, która przyda się im w dorosłym życiu.
Projekt ma charakter ogólnopolski, został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dzięki realizacji projektu uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4 rozwijają kluczowe kompetencje, które przydadzą się w ich dorosłym życiu m.in. logiczne i twórcze myślenie, empatię, umiejętność współpracy i pracy projektowej.
Jak trenować myślenie? Jak wspólnie zapracować na sukces? Dlaczego żarówka świeci?
Na te pytania uczniowie poznali już odpowiedzi. Podczas lekcji dzieci miały okazję nauczyć się współpracy w trakcie zadań grupowych. Zbudowały obwód elektryczny dla żarówki, zdobywając wiedzę z zakresu fizyki. Skonstruowały także jajkodrom - zabezpieczenie dla jajka przed rozbiciem i testowały, czy wytrzyma ono upadek z dużej wysokości.
Uczniowie rozwijali również swoją kreatywność podczas udziału w treningu skojarzeń i uczyły się, jak twórczo rozwiązywać problemy.
Na te pytania uczniowie poznali już odpowiedzi. Podczas lekcji dzieci miały okazję nauczyć się współpracy w trakcie zadań grupowych. Zbudowały obwód elektryczny dla żarówki, zdobywając wiedzę z zakresu fizyki. Skonstruowały także jajkodrom - zabezpieczenie dla jajka przed rozbiciem i testowały, czy wytrzyma ono upadek z dużej wysokości.
Uczniowie rozwijali również swoją kreatywność podczas udziału w treningu skojarzeń i uczyły się, jak twórczo rozwiązywać problemy.
Zajęcia w projekcie uatrakcyjnia zestaw edukacyjny, w którym nauczyciel znajdzie m.in. 4 próbki gruntów, grafikę skrzydła samolotowego, 5 szablonów samochodów i 5 map fragmentu miasta do przygotowania trasy rowerowej. Te gotowe materiały są ściśle powiązane z tematyką projektu i scenariuszami lekcji.
Przed małymi inżynierami ze Szkoły Podstawowej nr 4 kolejne naukowe przygody i realizacja nowych scenariuszy lekcji w ramach projektu. Będą szukać odpowiedzi na pytania m.in. Dlaczego samolot lata? Dlaczego statek pływa? czy Jak zaprojektować trasę rowerową?
Życzymy wielu fascynacji zjawiskami fizycznymi!
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez