Najbliższe miesiące spędzimy stojąc w korkach
2025-03-11 23:16:25(ost. akt: 2025-03-14 09:06:36)
Inwestycja w infrastrukturę drogową nie tylko przynosi korzyści obecnym użytkownikom, ale również stanowi inwestycję w przyszłość, wspierając rozwój lokalny i regionalny. Trzeba jednak przyznać, że obecnie jest ona dość uciążliwa dla kierowców. Przejechanie drogi z Ełku do Olecka zajmuje niekiedy nawet godzinę.
Przebudowa drogi DK 65 na odcinku z Prostek do Kowal Oleckich jest istotna z kilku kluczowych powodów. Poprawa infrastruktury drogowej przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, w tym kierowców, rowerzystów i pieszych. Nowoczesne drogi zapewniają lepsze warunki podróży oraz redukują ryzyko wypadków.
Poprawa jakości drogi DK 65 wpływa na wzrost efektywności transportu regionalnego i lokalnego. Jest to kluczowe dla rozwoju gospodarczego regionu, ponieważ umożliwia szybszy i bardziej efektywny przepływ towarów i usług.
Dodatkowo nowoczesne drogi sprzyjają rozwojowi turystyki, ułatwiając dostęp do atrakcyjnych miejsc oraz promując region jako interesujący cel podróży.
Wreszcie, przebudowa DK 65 na odcinku z Prostek do Kowal Oleckich przyczynia się do poprawy komfortu mieszkańców, skrócenia czasu podróży i ograniczenia emisji spalin dzięki lepszej płynności ruchu.
Inwestycja w infrastrukturę drogową nie tylko przynosi korzyści obecnym użytkownikom, ale również stanowi inwestycję w przyszłość, wspierając rozwój lokalny i regionalny. Trzeba jednak przyznać, że obecnie jest ona dość uciążliwa dla kierowców. Przejechanie drogi z Ełku do Olecka zajmuje niekiedy nawet godzinę.
Przypomnijmy, co dokładnie się zmieni i kiedy drogowcy planują zakończyć prace na poszczególnych odcinkach.
Na odcinku od granicy z województwem podlaskim do węzła z ekspresową trasą Via Baltica w Nowej Wsi Ełckiej przebudowanych zostanie 16 skrzyżowań. Powstaną chodniki o długości około 11 km oraz 10 zatok autobusowych. Powstanie także ciąg pieszo-rowerowy o długości ponad 2,5 km. Przebudowanych zostanie 9 przepustów oraz obiekt mostowy. Planowany termin zakończenia prac to IV kwartał 2025 r.
Między Ełkiem a Gąskami przebudowanych zostanie 15 skrzyżowań. Powstaną chodniki o długości około 6 km, 13 przejść dla pieszych oraz 18 zatok autobusowych. Powstanie ciąg pieszo-rowerowy o długości ponad 8 km. Przebudowane zostaną 32 przepusty oraz obiekt mostowy. Planowany termin zakończenia prac to grudzień 2025 r.
Obwodnica Gąsek, powstająca w ramach Programu budowy 100 obwodnic, powinna być gotowa najpóźniej w sierpniu 2027 roku. Inwestycja obejmie nie tylko budowę samej obwodnicy, ale także dróg dojazdowych obsługujących tereny przyległe, przebudowę kolidujących z inwestycją dróg publicznych oraz budowę wiaduktów, przejść dla zwierząt, chodników i rond.
Następny odcinek, na którym prowadzone są prace, to Gąski–Olecko. W ramach inwestycji zostaną zlikwidowane nienormatywne łuki pionowe i poziome oraz rozbudowane trzy skrzyżowania. Powstanie chodnik o długości ponad 700 m, 3 przejścia dla pieszych oraz 6 zatok autobusowych. Przebudowane zostaną przepusty oraz obiekt mostowy. Prace zakończą się w IV kwartale 2025 r.
Ostatni remontowany odcinek to Olecko–Kowale Oleckie. Przebudowanych zostanie siedem skrzyżowań. Powstaną chodniki o długości około 7 km, 5 przejść dla pieszych oraz 10 zatok autobusowych. Przebudowanych zostanie 19 przepustów oraz obiekt mostowy. Prace powinny zakończyć się jeszcze w tym roku.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez