Podróżni czekali, bo padł system informatyczny na granicy
2017-07-29 11:07:23(ost. akt: 2017-07-29 11:28:27)
Awaria systemów informatycznych służb granicznych na wszystkich przejściach z obwodem kaliningradzkim w naszym województwie wydłużyła wczoraj kolejki oczekujących na wjazd do Polski. Podróżni denerwowali się opieszałością odpraw. Zaproponowaliśmy pogranicznikom proste rozwiązanie.
Wczoraj wieczorem czytelnik (imię i nazwisko znane redakcji) poinformował nas, że po polskiej stronie przejścia granicznego Bezledy - Bagrationowsk, na wjazd do Polski oczekuje już cztery godziny. Nie szczędził niemiłych słów pod adresem polskich służb granicznych.
- Rosjanie odprawili mnie w ciągu 15 minut. Wjechałem na polską stronę i stoję. Czy polskim służbom nie chce się pracować? - krzyczał przez telefon.
Postanowiliśmy to wyjaśnić.
- Na wszystkich przejściach granicznych w naszym województwie mieliśmy awarię systemów informatycznych - tłumaczy rzecznik Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w Kętrzynie por. SG Mirosława Aleksandrowicz.
- Na przejściu w Bezledach do unieruchomienia systemów doszło ok. godz. 16:50 i trwało to do około godz. 19. W Grzechotkach, Gołdapi i Gronowie awaria wystąpił już około godz. 13. System informatyczny nie jest zarządzany na poziomie placówek Straży Granicznej ani oddziału i nie mamy wpływu na czas kiedy awaria zostanie usunięta - wyjaśnia Mirosława Aleksandrowicz.
Rzeczniczka tłumaczy, że w takiej sytuacji Straż Graniczna wprowadza uproszczoną odprawę graniczną jednak nie jest to możliwe natychmiast po awarii. - Mija pewien czas po którym możemy przystąpić do uproszczonych odpraw i wówczas tworzy się kolejka oczekujących - wyjaśniła.
Sugerowaliśmy, żeby w takich sytuacjach funkcjonariusze SG informowali podróżnych o awarii.
- Na poniedziałkowej odprawie zastanowimy się nad takim rozwiązaniem aby w przyszłości unikać nieporozumień. Problem w tym, że czasem awaria trwa tylko kilka minut i zanim poinformujemy o tym podróżnych już jest po awarii. Tak było dziś rano. Zgadzam się z panem, że jeśli awaria trwa zbyt długo trzeba będzie o tym informować podróżnych - dodała Mirosława Aleksandrowicz.
Andrzej Grabowski
a.grabowski@gazetaolsztynska.pl
a.grabowski@gazetaolsztynska.pl
Czytaj e-wydanie ">kliknij
Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (16) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
xmen #2299020 | 195.136.*.* 1 sie 2017 10:44
Panie z SG musiały obrobić :D
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
padnięty #2297969 | 195.136.*.* 30 lip 2017 13:16
padłem ze śmiechu jak zauważyłem ze padł system dla SG brawo redaktorze!!!!!!:))))))) lol
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
chudy #2297949 | 91.196.*.* 30 lip 2017 12:36
jacy tu wszyscy madrzy kazdy przesciga sie swoja madroscia a to przemytnicy a to system a sami nie sa lepsi
odpowiedz na ten komentarz
padł #2297805 | 178.235.*.* 30 lip 2017 08:35
czy padnął?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
zorz #2297803 | 88.156.*.* 30 lip 2017 08:33
Ale tu mądrości, na tym forum!
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz