Pociągi wracają na „stare” linie
2023-09-17 08:00:00(ost. akt: 2023-09-15 15:07:36)
W grudniu pojawią się pociągi na dwóch trasach: Olsztyn – Braniewo i Olsztyn – Chorzele. Jest to możliwe dzięki modernizacji obu linii. Co ważne, dzięki tym inwestycjom pociągi pojadą tu dużo szybciej niż wcześniej.
W listopadzie mają zakończyć się prace na odcinku z Pieniężna do Braniewa. Obecnie na blisko 18-kilometrowym odcinku wymieniana jest nawierzchnia torowa, co pozwoli na sprawny i szybszy przejazd pociągów pasażerskich oraz przewóz towarów. Po ich zakończeniu cała linia z Olsztyna do Braniewa będzie już zmodernizowana
.
Na tej linii nie tylko wymieniane są podkłady i szyny, ale pojawi się nowoczesna infrastruktura kolejowa, włącznie z nowymi peronami na stacjach i przystankach wzdłuż całej trasy. Będą ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz jasne, energooszczędne oświetlenie. A inwestycja pozwoli nie tylko na powrót pociągów na tę linię, ale też znacznie poprawi komfort podróżowania koleją i co istotne, skróci się czas podróży – i to znacznie.
.
Na tej linii nie tylko wymieniane są podkłady i szyny, ale pojawi się nowoczesna infrastruktura kolejowa, włącznie z nowymi peronami na stacjach i przystankach wzdłuż całej trasy. Będą ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz jasne, energooszczędne oświetlenie. A inwestycja pozwoli nie tylko na powrót pociągów na tę linię, ale też znacznie poprawi komfort podróżowania koleją i co istotne, skróci się czas podróży – i to znacznie.
Jak powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, dzięki modernizacji linii znacznie skróci się czas podróży, do półtorej godziny, z Braniewa do Olsztyna i ok. półgodziny z Dobrego Miasta do Olsztyna, co będzie już pewną konkurencją dla busów. A to dlatego, że po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pokonają trasę z prędkością do 100 km/h na odcinku Olsztyn – Dobre Miasto oraz do 70 km/h na odcinku Dobre Miasto – Braniewo.
Co istotne, we wrześniu powinien być już przejezdny odcinek linii nr 35 Wielbark – Chorzele. Prace, które tu się toczą, obejmują wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych, mostów i przepustów oraz remont peronów w Wielbarku i Jesionowcu.
Zakończenie prac umożliwiających przejezdność planowane jest we wrześniu, a realizacja całego zadania zakończy się w grudniu. Przypomnijmy, że zakończyła się już modernizacja linii nr 35 między Ostrołęką i Chorzelami i kursują już tam pociągi. Teraz, po remoncie odcinka Wielbark – Chorzele oraz modernizacji linii Chorzele – Ostrołęka, będzie możliwość ponownego połączenia m.in. Olsztyna oraz Ełku z Ostrołęką.
Zgodnie z zapowiedziami kolejarzy w grudniu zakończą się więc prace na zrewitalizowanej linii nr 221 Gutkowo – Braniewo oraz na odcinku linii nr 35 Chorzele – Ostrołęka. Czy pojadą tam pociągi, czy Olsztyn zyska również połączenie kolejowe z Ostrołęką?
— Od nowego rozkładu, który wchodzi w życie pod koniec grudnia, na linii Gutkowo – Braniewo planujemy uruchomić dziesięć pociągów w ciągu doby, a na linii Olsztyn – Chorzele – osiem — powiedział nam wicemarszałek województwa Marcin Kuchciński. — Staramy się, aby kursy pociągów Polregio były dostosowane do potrzeb mieszkańców. Trzeba jednak wiedzieć, że są trasy, np. Olsztyn – Szczytno – Ełk, gdzie pierwszeństwo mają pociągi Intercity i TLK i z tego powodu planowanie rozkładu nie zawsze kończy się optymalnie.
Andrzej Mielnicki
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Jarek65 #3111147 17 wrz 2023 20:53
W artykule napisaliście, że będą nowe perony na stacjach i przystankach wzdłuż całej trasy. Będą ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz jasne, energooszczędne oświetlenie. Niestety przystanki: Orneta oraz przystanki od Pieniężna do Braniewa nie są wymienione jako te które bedą robione. Z tego wynika, iż te przystanki nie będą robione że względu na brak środków. Informacje uzyfkdlem ze strony PKP PLK. Więc proszę o wyjaśnienie...
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz