Znamy plany wyjścia tunelu przy ul. Zientary-Malewskiej w Olsztynie
2023-04-12 08:27:13(ost. akt: 2023-04-11 14:24:10)
Zgodnie z naszymi przewidywaniami oddanie do użytku nowego peronu nr 4 na stacji Olsztyn Główny nieco się opóźni. Wiemy też, jakie są plany co do parkingu przy wejściu do tunelu od ul. Zientary-Malewskiej.
Kolejarze zapowiadali, że nowy peron nr 4 na stacji Olsztyn Główny będzie udostępniony podróżnym jeszcze w pierwszym kwartale, ale jest niewielki poślizg.
— Aktualnie prowadzone są odbiory techniczne m.in. przebudowanego peronu nr 4, 21 torów z 78 rozjazdami, urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym oraz sieci trakcyjnej — poinformował nas Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK. — Oddanie peronu nr 4 do użytku planowane jest w II połowie kwietnia. Obecnie na peronie prowadzone są prace wykończeniowe oraz związane z montażem małej architektury i budową zadaszenia na wiacie.
Na stacji trwa też budowa nowego tunelu, który połączy dworzec z Zatorzem. Teraz zasypywane są gotowe segmenty obiektu. Przejście będzie miało 140 metrów długości. Będzie też szersze i wyższe niż dotychczasowe.
Czy w planach jest też budowa parkingu od strony ul. Zienatry-Malewskiej? Dzięki niemu można byłoby zostawić auto przed podróżą pociągiem, tym bardziej że miejsca na taki parking jest tu naprawdę dużo, bo działka ma ponad pół hektara. Teren ten należy do miasta. Ponadto na Zatorzu już są duże problemy z parkowaniem.
— Nie przewiduje się budowy miejsc parkingowych przy wyjściu z tunelu. Od strony ul. Zientary-Malewskiej powstanie wiata rowerowa — wyjaśnił Przemysław Zieliński.
Czy władze Olsztyna myślą o budowie jakiegoś parkingu? Bo z góry można zakładać, że wiele osób będzie chciało dojechać autem do wejścia do tunelu, zostawić gdzieś samochód i pójść na pociąg.
— Rozważamy wybudowanie w tym miejscu parkingu typu kiss and ride, ale na razie nie podjęliśmy jeszcze żadnych decyzji tej sprawie — poinformowała Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Olsztyna.
Parking typu „Kiss and Ride”, czyli „Pocałuj i jedź”, to bardziej miejsca postojowe, które służą do zatrzymania się, krótkiego postoju i wysadzenia pasażera, a nie jako parking. Kiss and ride, kiss & ride, K&R, K+R, bo takie nazwy się spotyka, są zwykle przy dworcach, lotniskach, centrach przesiadkowych i szkołach. Mają ułatwić szybką przesiadkę pasażera pojazdu na inny rodzaj transportu lub dojście do obiektu. Parking tego typu powstał niedawno przy węźle przesiadkowym Olsztyn Śródmieście. Parking kiss & ride ma miejsce na 10 pojazdów, a postój na nim ograniczony został do 5 minut. To na pewno wystarczy, by podrzucić czy zabrać kogoś z przystanku kolejowego, ale o pozostawieniu auta na dłużej nie ma już mowy.
am
Na stacji trwa też budowa nowego tunelu, który połączy dworzec z Zatorzem. Teraz zasypywane są gotowe segmenty obiektu. Przejście będzie miało 140 metrów długości. Będzie też szersze i wyższe niż dotychczasowe.
Czy w planach jest też budowa parkingu od strony ul. Zienatry-Malewskiej? Dzięki niemu można byłoby zostawić auto przed podróżą pociągiem, tym bardziej że miejsca na taki parking jest tu naprawdę dużo, bo działka ma ponad pół hektara. Teren ten należy do miasta. Ponadto na Zatorzu już są duże problemy z parkowaniem.
— Nie przewiduje się budowy miejsc parkingowych przy wyjściu z tunelu. Od strony ul. Zientary-Malewskiej powstanie wiata rowerowa — wyjaśnił Przemysław Zieliński.
Czy władze Olsztyna myślą o budowie jakiegoś parkingu? Bo z góry można zakładać, że wiele osób będzie chciało dojechać autem do wejścia do tunelu, zostawić gdzieś samochód i pójść na pociąg.
— Rozważamy wybudowanie w tym miejscu parkingu typu kiss and ride, ale na razie nie podjęliśmy jeszcze żadnych decyzji tej sprawie — poinformowała Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Olsztyna.
Parking typu „Kiss and Ride”, czyli „Pocałuj i jedź”, to bardziej miejsca postojowe, które służą do zatrzymania się, krótkiego postoju i wysadzenia pasażera, a nie jako parking. Kiss and ride, kiss & ride, K&R, K+R, bo takie nazwy się spotyka, są zwykle przy dworcach, lotniskach, centrach przesiadkowych i szkołach. Mają ułatwić szybką przesiadkę pasażera pojazdu na inny rodzaj transportu lub dojście do obiektu. Parking tego typu powstał niedawno przy węźle przesiadkowym Olsztyn Śródmieście. Parking kiss & ride ma miejsce na 10 pojazdów, a postój na nim ograniczony został do 5 minut. To na pewno wystarczy, by podrzucić czy zabrać kogoś z przystanku kolejowego, ale o pozostawieniu auta na dłużej nie ma już mowy.
am
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez