Andrzej Śliwka odwiedził port w Elblągu. Wrażenia? — Dla tirów parking, na dziurze dziura i kamieni kupa...
2023-03-27 15:08:57(ost. akt: 2023-03-27 13:02:49)
— Dla tirów parking, na dziurze dziura i kamieni kupa... Tak niestety, wygląda elbląski miejski port zarządzony przez prezydenta z PSL — podsumowuje widok, który zastał w Elblągu wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka.
W sobotę — przypomnijmy — pod elbląskim Urzędem Miejskim spotkały się osoby, które są za ideą utworzenia w Elblągu IV Portu Morskiego Rzeczpospolitej. W spotkaniu uczestniczyli m.in.: wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka, wicewojewoda warmińsko-mazurski Piotr Opaczewski, poseł Leonard Krasulski oraz elbląscy radni Rafał Traks i Marek Pruszak.
— Rząd proponuje, byśmy dokapitalizowali port kwotą 100 mln zł, ponieważ Miasto nie ma pieniędzy na rozwój portu i nie występuje o środki — bo chciałbym podkreślić, że w żadnym programie inwestycji strategicznych Miasto nie wystąpiło o kwestie związane z pogłębieniem toru wodnego czy też wybudowaniem obrotnicy, a wszyscy doskonale pamiętamy, że pan prezydent Wróblewski wpisał to w swoim programie wyborczym, wskazując, że jest to inwestycja miejska — wyjaśniał w sobotę w Elblągu wiceminister aktywów państwowych.
— Chcemy iść do przodu. Chcemy, żeby w Elblągu motorem napędowym rozwoju był IV Port Rzeczpospolitej — rangi Gdańska, Szczecina, Gdyni — mówił Andrzej Śliwka.
— Chcemy iść do przodu. Chcemy, żeby w Elblągu motorem napędowym rozwoju był IV Port Rzeczpospolitej — rangi Gdańska, Szczecina, Gdyni — mówił Andrzej Śliwka.
Swoimi spostrzeżeniami na temat aktualnej sytuacji elbląskiego portu wiceminister aktywów państwowych podzielił się też za pośrednictwem mediów społecznościowych.
— Od lat rzeczywisty obrót przeładunków spada, miasto nie przeznacza żadnych pieniędzy na inwestycje — nawet remont podstawowej, dziś będącej w fatalnym stanie drogi — a jedyne, co widać to postój dla ciężarówek... — przekazuje Andrzej Śliwka.
— Ten nie tylko zastój, ale postępujący upadek, trwa nieprzerwanie od lat, a władze Elbląga nie zrobiły z tym zupełnie nic. Ich brak wiary w realizację inwestycji przekopu Mierzei Wiślanej naraziły Elbląg na zupełne nieprzygotowanie do czerpania korzyści, jakie narodziły się dla całego regionu. A to wszystko mimo wyborczych obietnic Pana Wróblewskiego — przyznaje wiceminister aktywów państwowych.
I dodaje: — Ale to wszystko da się jeszcze nadrobić.
— Skoro miasto nie domaga, państwo weźmie odpowiedzialność i uczynimy z Portu Morskiego w Elblągu IV port RP o strategicznym znaczeniu dla gospodarki. Wtedy port będzie wykorzystywać 100 procent swoich zdolności, a nie, jak obecnie 10 procent. Co więcej, z każdym rokiem te zdolności mogą być zwiększane. A co za tym pójdzie? Pieniądze na inwestycje, nowe miejsca pracy, napływ przedsiębiorców i dodatkowe dochody dla budżetu Elbląga — wylicza Andrzej Śliwka.
— To wszystko jest możliwe, to wszystko jest dla dobra mieszkańców. Już czas zakończyć upór władz miasta — podsumowuje wiceminister aktywów państwowych.
— Od lat rzeczywisty obrót przeładunków spada, miasto nie przeznacza żadnych pieniędzy na inwestycje — nawet remont podstawowej, dziś będącej w fatalnym stanie drogi — a jedyne, co widać to postój dla ciężarówek... — przekazuje Andrzej Śliwka.
— Ten nie tylko zastój, ale postępujący upadek, trwa nieprzerwanie od lat, a władze Elbląga nie zrobiły z tym zupełnie nic. Ich brak wiary w realizację inwestycji przekopu Mierzei Wiślanej naraziły Elbląg na zupełne nieprzygotowanie do czerpania korzyści, jakie narodziły się dla całego regionu. A to wszystko mimo wyborczych obietnic Pana Wróblewskiego — przyznaje wiceminister aktywów państwowych.
I dodaje: — Ale to wszystko da się jeszcze nadrobić.
— Skoro miasto nie domaga, państwo weźmie odpowiedzialność i uczynimy z Portu Morskiego w Elblągu IV port RP o strategicznym znaczeniu dla gospodarki. Wtedy port będzie wykorzystywać 100 procent swoich zdolności, a nie, jak obecnie 10 procent. Co więcej, z każdym rokiem te zdolności mogą być zwiększane. A co za tym pójdzie? Pieniądze na inwestycje, nowe miejsca pracy, napływ przedsiębiorców i dodatkowe dochody dla budżetu Elbląga — wylicza Andrzej Śliwka.
— To wszystko jest możliwe, to wszystko jest dla dobra mieszkańców. Już czas zakończyć upór władz miasta — podsumowuje wiceminister aktywów państwowych.
Konferencja zorganizowana w sobotę w Elblągu stanowiła rozpoczęcie akcji zbierania podpisów za ideą utworzenia IV Portu Morskiego w Elblągu.
Koordynatorem akcji został radny Marek Pruszak, który w sobotę mówił: — Dzisiaj rano na Targowisku Miejskim uzbierałem z pomocą jednej osoby 80 podpisów w ciągu zaledwie pół godziny, więc elblążanie doskonale rozumieją, jak ważny jest rozwój portu i że przyszłość portu jest tylko we współpracy z rządem. — Apeluję do mieszkańców, żeby nie dali się zmanipulować, że rząd chce zabrać ten port — to jest nieprawda — port nadal będzie elbląski — powiedział Marek Pruszak.
Koordynatorem akcji został radny Marek Pruszak, który w sobotę mówił: — Dzisiaj rano na Targowisku Miejskim uzbierałem z pomocą jednej osoby 80 podpisów w ciągu zaledwie pół godziny, więc elblążanie doskonale rozumieją, jak ważny jest rozwój portu i że przyszłość portu jest tylko we współpracy z rządem. — Apeluję do mieszkańców, żeby nie dali się zmanipulować, że rząd chce zabrać ten port — to jest nieprawda — port nadal będzie elbląski — powiedział Marek Pruszak.
Podpisy będą zbierane przez trzy tygodnie w różnych miejscach, siedzibę wyznaczono w siedzibie PiS przy ul. 1 Maja 2 — tam można złożyć podpis od poniedziałku do piątku od 9 do 15 i od 16 do 18 i w niedziele od 18 do 20.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez