Kolejna ulica w centrum Olsztyna będzie wyłączona z ruchu

2022-05-13 09:33:56(ost. akt: 2022-05-16 13:23:08)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Do olsztyńskiego składu tramwajów ma dołączyć kolejna linia, co spowoduje dodatkowe utrudnienia w ruchu w samym centrum Olsztyna. Od połowy maja ruszają prace związane z budową nowego przystanku przy Wysokiej Bramie. Wiąże się to ze zmianą w organizacji ruchu.
— Od połowy maja w centrum Olsztyna rozpoczną się prace związane z budową nowego przystanku tramwajowego. Rozbudowa krańcówki jest niezbędna w związku z powstawaniem kolejnej linii tramwajowej. Po zakończeniu tej inwestycji do Wysokiej Bramy będą dojeżdżać dwie, a nie - jak dotychczas - jedna linia. Aby zapewnić sprawne kursowanie tramwajów konieczna jest rozbudowa peronów, teraz istniejący jeden nie zapewniałby płynności obsługi — mówi Patryk Pulikowski, rzecznik Urzędu Miasta w Olsztynie.

Prace związane z budową krańcówki tramwajowej przed Wysoką Bramą będą poprzedzone przebudową podziemnych sieci. Wykonawca, który zajmie się wodociągiem powinien pojawić się na placu budowy 16 maja. Na początku utrudnienia czekają rowerzystów i pieszych, natomiast tydzień później realizowane prace mogą wymagać zmian organizacji ruchu i wyłączenia z możliwości przejazdu aut i autobusów komunikacji miejskiej przez pl. Jedności Słowiańskiej - informuje Pulikowski.

Zakres prac wymaga zamknięcia skrzyżowania ulic: 11 Listopada/Plac Jedności Słowiańskiej/Nowowiejskiego z jednoczesnym pozostawieniem otwartego wjazdu w ul. Marii Curie-Skłodowskiej. Oznacza to konieczność wprowadzenia dwóch objazdów. Od strony Dworca Zachodniego ruch zostanie przekierowany na trasę: Wyzwolenia – Curie-Skłodowskiej – Ratuszowa – 1 Maja - Pieniężnego. Natomiast od strony Centrum przewidziano krótki objazd tj. pl. Jana Pawła II – Pieniężnego.

— Pozostawiono możliwy dojazd do trzech parkingów i placu budowy, gdzie ruch będzie się odbywał dwukierunkowo. Na skrzyżowaniu ulic: Pieniężnego/22 Stycznia/Plac Jedności Słowiańskiej zaprojektowano mini-rondo — przekazuje rzecznik urzędu.

Prace bezpośrednio związane z budową krańcówki mają zacząć się na początku lipca i potrwać około roku.

Anna Głazek



Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. AtoJa #3099540 17 maj 2022 13:57

    Rok czasu bedą układać taki kawaleczek torów i peron. Szok!

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  2. Karolina #3099465 16 maj 2022 12:42

    No to mieszkańcy okolicznych budynków będą musieli się przyzwyczaić do nowego hałasu - bo oprócz tramwajowego dudnienia dojdzie jeszcze przeraźliwy pisk i zgrzyt kół na ciasnym zakręcie. Od samego rana będzie huk jak przy sanepidzie. Już nawet Grzymowicz przestał kłamać, że tramwaje będą ciche.

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz