Przetarg na przebudowę dworca w Olsztynie... przesunięty
2021-03-18 17:34:02(ost. akt: 2021-03-18 17:49:45)
To już nawet nie jest śmieszne. Kolejarze znowu przesunęli otwarcie ofert w przetargu na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Nowy termin to 9 kwietnia. Na pewno?
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Jak tak dalej pójdzie to z przetargów kolejowych w Olsztynie będzie śmiać pół Polski, bo ileż czasu można rozstrzygać zwykły przetarg, ileż razy można przekładać otwarcie ofert? Tu powiedzmy sobie szczerze, można długo i wiele razy, co pokazuje przykład Olsztyna.Czy Olsztyn doczeka się nowego dworca? Kolejowe przetargi jak telenowela
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe kolejny raz przesunęła termin otwarcia ofert w przetargu na przebudowę układy torowo-peronowego na stacji Olsztyn Główny. Zainteresowanych kontraktem mieliśmy poznać dzisiaj, ale spółka ponownie przesunęła termin.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
—Zgodnie z procedurami i koniecznością odpowiedzi na dużą liczbę pytań od potencjalnych oferentów, termin otwarcia ofert ustalono na 9 kwietnia 2021 roku — poinformował nas Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK. Jesteśmy zdeterminowani, aby zacząć inwestycję
To kolejny termin i patrząc na dotychczasowe działania kolejarzy w tej sprawie, to pewnie nie ostatni. Bo przecież PKP Polskie Linie Kolejowe już w październiku ubiegłego roku ogłosiła przetarg na tę inwestycje i otwarcie ofert miało nastąpić 27 listopada 2020 r.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Trudno zarzucić kolejarzom złą wolę, na pewno mają poważne powody, żeby znowu przesunąć termin, ale czas ucieka, bo przecież ta inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych, jeszcze z poprzedniej perspektywy finansowej. A te mają określony termin spożycia, bo inaczej po prostu przepadną. Nowoczesność w pięknym, odrestaurowanym budynku. Dworzec PKP w Suszu już działa [zdjęcia]
Przypomnijmy, że szacunkowa wartość tego projektu to ponad 200 mln zł, z czego sporą część stanowić będą właśnie środki unijne z PO Polska Wschodnia 2014-2020. Kolejarze planują zakończenie inwestycji na 2023 rok. I muszą zmieścić się w tym terminie, bo w tym przypadku kwalifikowalność wydatków z funduszy strukturalnych (czyli to, co można sfinansować z unijnej dotacji) kończy się w 2023 r.
Nie tylko PKP PLK ma poślizg z przetargiem, ale też PKP SA, która ma wybudować nowy dworzec w Olsztynie. Pierwotnie zainteresowanych kontraktem mieliśmy poznać 29 stycznia, teraz ma to nastąpić 25 marca.
Dworzec ma kosztować ok. 76,2 mln zł, z czego ok. 30 mln zł to dofinansowanie z PO Polska Wschodnia. Podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac budowlanych PKP SA planują w połowie tego roku. Kolejarze zakładają, że zakończenie budowy dworca i udostępnienie go podróżnym będzie możliwe pod koniec 2022 roku. Patrząc na opóźnienie to raczej mało prawdopodobne. Prędzej zakończenie budowy, jeśli w ogóle do niej dojdzie, zbiegnie się z zakończeniem przebudowy torów i peronów.
Andrzej Mielnicki
Od autora
Patrząc na kłopoty kolejarzy z zakończeniem przetargów, nie mówiąc już o ich prawomocnym rozstrzygnięciu, aż wierzyć się nie chce, że kiedyś słynęli z wielkiej punktualności. Pociągi jeździły jak w zegarku. A dziś...?
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Ja. #3062851 19 mar 2021 07:38
Komuś bardzo wpływowemu mocno zależy na storpedowaniu projektu... Terminy unijne uciekają i dofinansowania nie będzie. O to chodzi?
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz