Jesteśmy zdeterminowani, aby zacząć inwestycję
2020-12-14 20:44:52(ost. akt: 2020-12-14 20:53:11)
Wierzę, że już za niedługo będzie można ogłosić nasz wspólny z PKP sukces — nowe ZCK dla Olsztyna— mówi Rafał Twarowski, prezes spółki Retail Provider.
— Zapytaliśmy naszych czytelników, czy podoba im się Synergia. 71 proc. odpowiedziało, że tak. Na razie to jednak tylko koncepcja. Czy i kiedy doczekamy się realnego bytu?
— Wszystko zależy od uzgodnień z PKP SA odnośnie lokalizacji ich dworca kolejowego. Efektywna struktura Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zależy od pełnego funkcjonalnego połączenia wszystkich jego elementów - również połączenia urbanistycznego oraz architektonicznego. Bez tego nie będzie możliwa realizacja idei ZCK. Pasażer musi czuć się we wszystkich obiektach ZCK jakby to była jedna przestrzeń, wygodna, bezpieczna, ciepła, atrakcyjna w każdej porze roku - również zimą, w deszczu, mrozie, śniegu, ale też przy pięknej, słonecznej pogodzie. To oferuje nasza koncepcja ZCK z idealnie połączonym dworcem kolejowym z kompleksem Synergia, którego ważnym elementem jest dworzec autobusowy. A to wszystko połączone z komunikacja miejska - autobusy, tramwaj i taksówki. Idealne rozwiązanie. My jesteśmy gotowi do przystąpienia do realizacji tego rozwiązania natychmiast. Wszystko zależy od PKP SA. Jestem ogromnie zbudowany oceną czytelników, mieszkańców Olsztyna! Dziękuję za zaufanie i tak dobre noty! Obiecuję, że nie zawiedziemy ich oczekiwań i będziemy starać się do końca, aby ZCK i jego ważny element - Synergia - były optymalnie zaprojektowane i zrealizowane na miarę marzeń i przyszłości Olsztyna!
— Wszystko zależy od uzgodnień z PKP SA odnośnie lokalizacji ich dworca kolejowego. Efektywna struktura Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zależy od pełnego funkcjonalnego połączenia wszystkich jego elementów - również połączenia urbanistycznego oraz architektonicznego. Bez tego nie będzie możliwa realizacja idei ZCK. Pasażer musi czuć się we wszystkich obiektach ZCK jakby to była jedna przestrzeń, wygodna, bezpieczna, ciepła, atrakcyjna w każdej porze roku - również zimą, w deszczu, mrozie, śniegu, ale też przy pięknej, słonecznej pogodzie. To oferuje nasza koncepcja ZCK z idealnie połączonym dworcem kolejowym z kompleksem Synergia, którego ważnym elementem jest dworzec autobusowy. A to wszystko połączone z komunikacja miejska - autobusy, tramwaj i taksówki. Idealne rozwiązanie. My jesteśmy gotowi do przystąpienia do realizacji tego rozwiązania natychmiast. Wszystko zależy od PKP SA. Jestem ogromnie zbudowany oceną czytelników, mieszkańców Olsztyna! Dziękuję za zaufanie i tak dobre noty! Obiecuję, że nie zawiedziemy ich oczekiwań i będziemy starać się do końca, aby ZCK i jego ważny element - Synergia - były optymalnie zaprojektowane i zrealizowane na miarę marzeń i przyszłości Olsztyna!
— Co stoi na przeszkodzie do zrobienia kroku dalej, wyjścia poza koncepcję?
— Po otrzymaniu pozwolenia na rozbiórkę i jego rychłym spodziewanym uprawomocnieniu się, rozpoczniemy realizację naszej inwestycji — najpierw rozbierzemy budynki dworcowe i biurowe. To zakończy pewną erę tego miejsca w Olsztynie. Myślę, że podobnie jak rozebrany nieopodal budynek hotelu Gromada, tak zniknięcie ze skyline'u Olsztyna naszych zabudowań, będzie już swoistym sukcesem i jakościową zmianą. Naciskamy mocno na zarząd PKP i odpowiedzialne ministerstwa, aby podjęły jak najszybciej realne, wiarygodne i rzetelne rozmowy z nami, celem znalezienia rozwiązania dla docelowego kształtu i funkcjonalności ZCK. Dla połączenia dworca kolejowego i Synergii. Dla stworzenia możliwości połączenia kładką północnych osiedli Olsztyna z miastem. Dla stworzenia dla mieszkańców i turystów nowoczesnego hub’u transportowego, gdzie przesiadka z jednego rodzaju transportu na drugi będzie przyjemnością samą w sobie, a koegzystencja dworców kolejowego i autobusowego z resztą funkcji nie będzie wymuszona, a pożądana i naturalna. To XXI wiek i musimy myśleć o tym miejscu przyszłościowo, a nie kierować się rozwiązaniami z poprzedniej epoki. To ma być wizytówka Olsztyna, jego nowa brama, najnowocześniejsza architektura, funkcjonalność i jakość rozwiązań. Idealny przykład Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla całego kraju – tak jak kiedyś L-shape budynków dworcowych obecnie istniejących był właśnie takim wzorcem zabudowy budynków użyteczności publicznej komunikacyjnej w architekturze poprzedniego systemu. O to tu chodzi, a nie o gigantomanię kolejarzy i przekonanie o ich nieomylności, oraz o forsowanie rozwiązań nieprzystających do dzisiejszych oczekiwań, bez słuchania olsztynian, bo tzw. „warszawka” tak chce i wie lepiej co potrzebuje Olsztyn i jego mieszkańcy. Wierzę, że to podejście się obroni i już za niedługo będzie można ogłosić nasz wspólny z PKP sukces — nowe ZCK dla Olsztyna!
— Po otrzymaniu pozwolenia na rozbiórkę i jego rychłym spodziewanym uprawomocnieniu się, rozpoczniemy realizację naszej inwestycji — najpierw rozbierzemy budynki dworcowe i biurowe. To zakończy pewną erę tego miejsca w Olsztynie. Myślę, że podobnie jak rozebrany nieopodal budynek hotelu Gromada, tak zniknięcie ze skyline'u Olsztyna naszych zabudowań, będzie już swoistym sukcesem i jakościową zmianą. Naciskamy mocno na zarząd PKP i odpowiedzialne ministerstwa, aby podjęły jak najszybciej realne, wiarygodne i rzetelne rozmowy z nami, celem znalezienia rozwiązania dla docelowego kształtu i funkcjonalności ZCK. Dla połączenia dworca kolejowego i Synergii. Dla stworzenia możliwości połączenia kładką północnych osiedli Olsztyna z miastem. Dla stworzenia dla mieszkańców i turystów nowoczesnego hub’u transportowego, gdzie przesiadka z jednego rodzaju transportu na drugi będzie przyjemnością samą w sobie, a koegzystencja dworców kolejowego i autobusowego z resztą funkcji nie będzie wymuszona, a pożądana i naturalna. To XXI wiek i musimy myśleć o tym miejscu przyszłościowo, a nie kierować się rozwiązaniami z poprzedniej epoki. To ma być wizytówka Olsztyna, jego nowa brama, najnowocześniejsza architektura, funkcjonalność i jakość rozwiązań. Idealny przykład Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla całego kraju – tak jak kiedyś L-shape budynków dworcowych obecnie istniejących był właśnie takim wzorcem zabudowy budynków użyteczności publicznej komunikacyjnej w architekturze poprzedniego systemu. O to tu chodzi, a nie o gigantomanię kolejarzy i przekonanie o ich nieomylności, oraz o forsowanie rozwiązań nieprzystających do dzisiejszych oczekiwań, bez słuchania olsztynian, bo tzw. „warszawka” tak chce i wie lepiej co potrzebuje Olsztyn i jego mieszkańcy. Wierzę, że to podejście się obroni i już za niedługo będzie można ogłosić nasz wspólny z PKP sukces — nowe ZCK dla Olsztyna!
— Jeśli prace nie ruszą, to co stanie się z dworcem autobusowym, wieżowcem. Zostaną wyburzone?
— Jak już wspominałem — burzymy wszystko. Jesteśmy zdeterminowani, aby zacząć naszą inwestycję. Mamy już projekt dworca tymczasowego, który uruchomimy w momencie rozpoczęcia wyburzeń, aby służył podróżnym do czasu rozpoczęcia głównej inwestycji. Wtedy dworzec czasowo przeniesiemy w inne miejsce miasta. Oczywiście w uzgodnieniu z urzędem miasta. Do czasu uruchomienia docelowego dworca w ramach kompleksu Synergia. Wieżowiec również zburzymy — i tak dziś jest wyłączony z użytkowania i grozi zawaleniem — katastrofą budowlaną. Trzeba pilnie się tym zająć, aby nie doszło do jakiejś tragedii.
am
— Jak już wspominałem — burzymy wszystko. Jesteśmy zdeterminowani, aby zacząć naszą inwestycję. Mamy już projekt dworca tymczasowego, który uruchomimy w momencie rozpoczęcia wyburzeń, aby służył podróżnym do czasu rozpoczęcia głównej inwestycji. Wtedy dworzec czasowo przeniesiemy w inne miejsce miasta. Oczywiście w uzgodnieniu z urzędem miasta. Do czasu uruchomienia docelowego dworca w ramach kompleksu Synergia. Wieżowiec również zburzymy — i tak dziś jest wyłączony z użytkowania i grozi zawaleniem — katastrofą budowlaną. Trzeba pilnie się tym zająć, aby nie doszło do jakiejś tragedii.
am