Na skrzyżowaniu, na którym zginęła młoda olsztynianka, będzie jaśniej i bezpieczniej. Czy to wystarczy kierowcom?
2020-12-27 14:02:10(ost. akt: 2020-12-24 11:39:16)
Do końca roku skrzyżowanie ul. Synów Pułku z ul. Orłowicza, jako jedno z ośmiu w Olsztynie, będzie dodatkowo doświetlone. Ma to poprawić widoczność, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, jak też innych użytkowników dróg.
Skrzyżowanie ul. Synów Pułku z ul. Orłowicza cieszy się złą sławą. Dwa lata temu zginęła tam dziewczyna, którą na pasach potracił samochód. Niedawno z kolei na tym samym skrzyżowaniu samochód potracił prawidłowo przejeżdżającego przez przejście rowerzystę. Kwestia poprawy bezpieczeństwa stała się tu wręcz koniecznością.
Jak informuje Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu, zostało wprowadzonych wiele działań mających na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu. Zgodnie z przygotowanym przez ZDZiT projektem zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu w 2020 roku wymalowane zostały na kolor czerwony przejścia i przejazdy rowerowe (oznakowanie poziome), żeby były lepiej widoczne dla uczestników ruchu. Wśród pozostałych zmian należy wymienić ustawienie znaków D-6 na fluorescencyjnym podkładzie, znaki informujące o wypadkach i ograniczenie prędkości na ul. Synów Pułku do 50 km/h.
Dodatkowo przejście zostanie doświetlone i ma to się stać jeszcze do końca tego roku.
Czy to pomoże? Radny PiS Paweł Nojman postulował, aby na tym skrzyżowaniu zrobić sygnalizację świetlną. W opinii ZDZiT budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Synów Pułku z ul. Orłowicza, tak jak w przypadku każdego innego skrzyżowania, to działanie, które jest ostatecznością. Wprowadzenie sygnalizacji świetlnej powinno być uzasadnione nie tylko bardzo ważnymi względami bezpieczeństwa, ale również znaczącą poprawą płynności ruchu na skrzyżowaniu i tego kryterium wspomniana lokalizacja nie spełnia. Na skrzyżowaniu ul. Synów Pułku z ul. Orłowicza nie powstają zatory w ruchu, a czas potrzebny na wykonanie manewru nie jest długi.
— Budowa w tym miejscu sygnalizacji nie tylko nie spełniłaby swojego podstawowego zadania, ale mogłaby także wpłynąć negatywnie na przepustowość całego skrzyżowania — podkreśla rzecznik olsztyńskich drogowców.
Czy wprowadzone zmiany pomogą? Zobaczymy. Na pewno jednak nawet najlepsze rozwiązania nie zastąpią rozsądku i wyobraźni, bo nic nie zwalnia zarówno kierowców, jak i pieszych, od myślenia.
am
Czy wprowadzone zmiany pomogą? Zobaczymy. Na pewno jednak nawet najlepsze rozwiązania nie zastąpią rozsądku i wyobraźni, bo nic nie zwalnia zarówno kierowców, jak i pieszych, od myślenia.
am
Komentarze (18) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Lucy #3029672 | 88.156.*.* 29 gru 2020 08:58
Czekają aż znowu ktoś zginie. Codziennie dwa razy przechodzę, z duszą na ramieniu, tym przejściem. Kierowcy jak na tym odcinku jechali zawsze szybko. Niektórzy dalej tak jada...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Olsza #3028913 | 95.49.*.* 28 gru 2020 10:51
ZDZIT reaguje dopiero jak ktoś zginie . Nigdy wcześniej. Typowy objaw inteligencji bezobjawowej
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Xxx #3028885 | 81.190.*.* 28 gru 2020 10:13
A moze polepszyc oswietlenie w calym Olsztynie!!! Jest ciemno w calym miescie, latarnie slabo swicą na osiedlach i drogach!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz
Nim #3028847 | 88.156.*.* 28 gru 2020 09:36
Na większości przejść na drogach z super - eko oświetleniem led tak powinno być. Doświetlenie przede wszystkim. Przecież te lampy dają mniej światła niż lampki choinkowe. Czasem aż mam ochotę na Sikorskiego długie światła odpalić.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz
Tr #3028842 | 165.225.*.* 28 gru 2020 09:29
Jedno pytanie, czemu oświetlane jest tylko przejście, a kawałek chodnika przed już nie. Chodzi o to aby kierowca widział pieszego dochodzącego do przejścia, a nie na przejściu?! Dlatego nie do końca widzę sens tego typu instalacji, a jest już ich kilka w Olsztynie. W ostateczności kierowca będzie lepiej widział potracanego pieszegeo...
Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz