Tłumaczyli dlaczego inwestycje komunikacyjne są w Ełku potrzebne
2020-12-22 15:03:27(ost. akt: 2020-12-28 09:03:12)
Dzisiaj (wtorek, 22 XII) w Ełku odbyła się konferencja prasowa polityków Prawa i Sprawiedliwości, którzy pochwalili się postępem i zakresem inwestycji komunikacyjnych w regionie i naszym mieście oraz tłumaczyli, dlaczego są tak ważne. Była mowa m.in o S16 i małej ełckiej obwodnicy.
W terenowej konferencji prasowej wzięli udział politycy PiS: Poseł RP Wojciech Kossakowski, były wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit oraz doradca ministra infrastruktury, Paweł Czemiel. Konferencja została zorganizowana przy skrzyżowaniu ul. Matejki i Norwida i rozpoczęła się o godz. 13:30.
W jej trakcie politycy obozu rządzącego podkreślali fakt, iż inwestycje rządowe przysłużą się mieszkańcom regionu wielowymiarowo. Była mowa m.in. o S16.
- GDDKiA złożyła wniosek o decyzję środowiskową dotyczącą odcinka S16 między Mrągowem i Ełkiem. 20 lat pracy, 47 wariantów, bardzo wiele dyskusji i debat i wreszcie wniosek został złożony. Po uzgodnieniu wszystkich kwestii środowiskowych będzie można rozpocząć przetarg na planowanie, projektowanie, a potem też już wykonanie tej drogi. Będzie miała ona finansowanie i będzie uwzględniona w nowym programie dróg krajowych, takie są zapewnienia ministra Andrzeja Adamczyka. To bardzo ważny dzień, owoc 20 lat pracy tych wszystkich, którzy pracowali, działali i przekonywali, że droga nr 16 między Mrągowem a Ełkiem jest niezbędna – podkreślał na konferencji były wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
- GDDKiA złożyła wniosek o decyzję środowiskową dotyczącą odcinka S16 między Mrągowem i Ełkiem. 20 lat pracy, 47 wariantów, bardzo wiele dyskusji i debat i wreszcie wniosek został złożony. Po uzgodnieniu wszystkich kwestii środowiskowych będzie można rozpocząć przetarg na planowanie, projektowanie, a potem też już wykonanie tej drogi. Będzie miała ona finansowanie i będzie uwzględniona w nowym programie dróg krajowych, takie są zapewnienia ministra Andrzeja Adamczyka. To bardzo ważny dzień, owoc 20 lat pracy tych wszystkich, którzy pracowali, działali i przekonywali, że droga nr 16 między Mrągowem a Ełkiem jest niezbędna – podkreślał na konferencji były wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Z kolei Paweł Czemiel, doradca obecnego ministra infrastruktury i budownictwa, skupił się na inwestycji w postaci tzw. małej obwodnicy w Ełku.
- Chcę to powiedzieć jasno i wyraźnie: nigdy w historii Warmii i Mazur nie było tylu inwestycji, czy to rządowych, czy wspólnie realizowanych przez rząd i samorząd. 2020 rok jest rokiem rekordowym. Jeżeli chodzi o małą obwodnicę, na której dzisiaj się znajdujemy: tutaj przeogromne wsparcie 80 proc. rządu. To, że dzisiaj jeżdżą samochody za nami to efekt naszej konsekwencji. Dzisiaj jesteśmy na I etapie, II etap – przechodzimy do fazy uzgodnień, III etap – PLK ogłasza przetarg i IV – przejście przez rzekę Ełk. Obecnie trwają konsultacje z samorządem z PKP TLK i ministerstwem infrastruktury, tak, aby znaleźć korytarz drogowy i podłączyć się do ulicy w pobliżu galerii.
- Chcę to powiedzieć jasno i wyraźnie: nigdy w historii Warmii i Mazur nie było tylu inwestycji, czy to rządowych, czy wspólnie realizowanych przez rząd i samorząd. 2020 rok jest rokiem rekordowym. Jeżeli chodzi o małą obwodnicę, na której dzisiaj się znajdujemy: tutaj przeogromne wsparcie 80 proc. rządu. To, że dzisiaj jeżdżą samochody za nami to efekt naszej konsekwencji. Dzisiaj jesteśmy na I etapie, II etap – przechodzimy do fazy uzgodnień, III etap – PLK ogłasza przetarg i IV – przejście przez rzekę Ełk. Obecnie trwają konsultacje z samorządem z PKP TLK i ministerstwem infrastruktury, tak, aby znaleźć korytarz drogowy i podłączyć się do ulicy w pobliżu galerii.
Poseł PiS z Ełku, Wojciech Kossakowski, wytłumaczył dlaczego inwestycja w postaci małej obwodnicy jest tak bardzo w w naszym mieście potrzebna i jak starał się o nią zabiegać. Podkreślał, że pozwoli ona znacznie zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców Ełku, w tym z dwóch dużych ełckich osiedli.
- Dzisiaj jest wielki dzień dla naszego miasta, ponieważ po wielkich inwestycjach doczekamy się inwestycji na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Grajewskiej. Wielokrotnie miałem interwencje w biurze poselskim, że jest tam problem przede wszystkim drogowy, ale i też bardzo duży problem jeżeli chodzi o dzieci. Nie mogły dostać się do szkoły, musiały chodzić naokoło, niebezpieczną drogą. Udało się przekonać ministerstwo, aby przekazało środki w przebudowę tego skrzyżowania. Po przebudowie będzie miało światła, będzie bezpieczne dla dzieci, rodziców, dla ruchu samochodowego. I o to właśnie chodzi. Wszystkie inwestycje jakie czynimy w naszym mieście są po to, aby poprawić bezpieczeństwo, a to bezpieczeństwo przez tą inwestycję zostanie poprawione. To duże przedsięwzięcie, ale służące mieszkańcom i poprawie bezpieczeństwa – powiedział na zakończenie poseł Kossakowski, dziękując przy okazji za zaangażowanie kolegom towarzyszącym mu na konferencji oraz ministrowi Andrzejowi Adamczykowi.
Koszt inwestycji to kilkanaście milionów zł, a właśnie dzisiaj został ogłoszony przetarg. Politycy PiS mają nadzieję, że wykonawca zostanie wyłoniony szybko i będzie mógł niezwłocznie przystąpić do pracy.
Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
kB #3028784 | 5.172.*.* 28 gru 2020 08:05
"To, że dzisiaj jeżdżą samochody za nami to efekt naszej konsekwencji." - żal czytać. Jeden z ełckich kandydatów na radnego już jakieś 15-20 lat temu pisał w swojej ulotce wyborczej o potrzebie wybudowania połączenia ul.Dąbrowskiego i ronda. Konsekwencja po tylu latach? uuuuu...to na drugi etap trzeba będzie czekać kolejne 2 dekady. W tym wypadku słowo "konsekwencja" to synonim "w końcu". "II etap – przechodzimy do fazy uzgodnień, III etap – PLK ogłasza przetarg i IV – przejście przez rzekę Ełk. Obecnie trwają konsultacje z samorządem z PKP TLK i ministerstwem infrastruktury, tak, aby znaleźć korytarz drogowy i podłączyć się do ulicy w pobliżu galerii." - jak mi panowie pokażą papier, na którym jasno są napisane terminy kolejnych etapów, uzgodnienia i zobowiązania stron to uwierzę. Jak na razie to bajka, jak każda inna. I podejrzewam, że w taką się powoli zamienia. "Poseł PiS z Ełku, Wojciech Kossakowski, wytłumaczył dlaczego inwestycja w postaci małej obwodnicy jest tak bardzo w w naszym mieście potrzebna i jak starał się o nią zabiegać." - ...jak bohater "300", tylko po co nam to tłumaczyć????????
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
tutejszy #3026947 | 5.172.*.* 24 gru 2020 09:36
Po pierwsze, najwyższy czas skończyć z nazwą "mała obwodnica". Czterdzieści lat temu to może była i uzasadniona, gdy za torami tylko roszarnia lnu stała. Teraz trudno nazywać jakąkolwiek "obwodnicą" drogą idącą wewnątrz obszaru miasta. Po drugie, wyzwaniem jest zbudowanie drogi odciążającej Wojska Polskiego (z mostem przez rzekę), bo dopiero wtedy byłoby to znaczące ułatwienie dla mieszkańców. A tego w jakiejś w miarę bliskiej perspektywie nie widać. Po trzecie, panowie bardzo chytrze ustawili się do zdjęcia - żeby nie było widać, że za rondem droga się urywa. Tromtadracje pana Czemiela wobec tych 700 metrów asfaltu z Biedronki do cmentarza budzą głębokie zażenowanie.
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz
karol #3026701 | 37.47.*.* 23 gru 2020 19:59
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. PIS drogi buduje, a lewactwo blokuje.
ełczanka #3026624 | 89.228.*.* 23 gru 2020 17:43
a kossak powiedział, dlaczego Ełk nie otrzymał pieniędzy?!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz
Traper #3026435 | 89.228.*.* 23 gru 2020 12:56
Nikt tak nie knuje jak PIS.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz