Radny pyta o promocję miasta, prezydent miasta mu odpowiada

2020-12-06 14:12:00 (ost. akt: 2020-12-04 16:32:44)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Radny Tomasz Głażewski złożył interpelację w sprawie promocji miasta. Prezydent Olsztyna przekonuje, że jego biuro ma świadomość zmian na rynku marketingu. I podaje przykłady.
W odpowiedzi na interpelację radnego Głażewskiego czytamy o przykładach działań promocyjnych miasta. Wspomniano m.in. aktywnym udziale w akcji #CityWillWait. Celem kampanii było podtrzymywanie zainteresowania podróżami wśród turystów w czasie kwarantanny, wsparcie lokalnej branży turystycznej i gastronomicznej oraz wzajemne promowanie ofert turystycznych 13 miast, które wzięły w niej udział.

— Akcja odbiła się szerokim echem w Polsce, jak i na świecie, była promowana przez Polską Organizację Turystyczną oraz jej zagraniczne ośrodki. Sama akcja została wyróżniona m.in. na tegorocznym Międzynarodowym Kongresie Współpracy Transgranicznej w Lublinie w kategorii Dobrych Praktyk. Cała kampania przyczyniła się także bezpośrednio do wzmocnienia marki Olsztyna w social mediach poprzez zintensyfikowanie działań Biura Promocji i Turystyki na Facebooku oraz Instagramie — podkreśla prezydent Piotr Grzymowicz. — Biuro przeprowadziło facelifting fanpage'a prowadzonego poprzez Miejską Informację Turystyczną, zmieniając jego nazwę na Visit Olsztyn, zaangażowało do współpracy miejskie jednostki oraz branżę hotelarską. Dzięki tym działaniom zasięgi marki w social media wzrosły wielokrotnie — dodaje.

W odpowiedzi na interpelację czytamy również, że sama działalność Biura, ale też wyjątkowe okoliczności wymagają dodatkowego szkolenia i warsztatów, w których uczestniczą jego pracownicy.

— Podjęte działania były natychmiastową odpowiedzią na sytuację pandemiczną i obostrzenia z nią związane. Mimo zmiany okoliczności na podstawie spotkań z branżą turystyczną mam pewność o ich skuteczności. Sezon turystyczny dla naszego miasta nie był, co oczywiste, tak dobry jak w roku 2019, ale mimo wszystko okazał się dużo lepszy, niż się spodziewaliśmy — twierdzi prezydent Grzymowicz. — Dziś bogatsi o nowe doświadczenia wiemy również, że podstawą działań jest dostosowywanie się oraz monitorowanie rynku i potrzeb. Możliwości są ograniczone, ale mamy pewność, że najgorsze byłoby zniknięcie marki „Olsztyn” z rynku.

oprac. pj


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Komentarze (26) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. mieszkaniec #3017661 | 141.164.*.* 8 gru 2020 11:43

    Mnie bardziej interesuje czy Grzymowicz śladem innych samorządowców nie spiskuje przeciwko polskiemu rządowi składając hołd KE, bo to by była ohydna zdrada i występowanie przeciwko polskiej racji stanu. Mam nadzieję, ze tego nie robi, ale kto go tam wie. Nie natknąłem się jednak na taką informację, ale jeśli ona była, a ja ja tylko przeoczyłem, to proszę mnie powiadomić.Chodzi mi bowiem o pełną transparentność w tej sprawie. Polacy muszą znać swoich samorządowców i wiedzieć, czego od nich mogą się spodziewać. Za dużo draństwa w naszym kraju, a ludzie zamiast zajmować się sprawami, które do nich należą, wolą zajmować się politykierstwem. Trzeba z tym skończyć

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Taxi #3017627 | 83.23.*.* 8 gru 2020 10:41

    Z sympatią do Olsztyna ale... co tam promować? Po co ktoś ma tu przyjeżdżać? Podajcie mi jeden, jedyny powód..?! Atrakcję... Jak zawsze gość tankuje samochód i jedzie dalej...

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. emeryt #3017529 | 83.5.*.* 8 gru 2020 07:57

      Nie ma wizji rozwojowej naszego miasta, a przynajmniej jej nie przedstawiono, bo na pewno tramwaje, chociaż są bardzo kosztowną inwestycją, rozwoju miasta nie zapewnią. To tylko blichtr, który ma przykrywać ubóstwo i niedostatki. To raczej efekciarstwo, a mieszkańcy oczekują efektu . Myślę, że w naszym kraju jest to dosyć często spotykane zjawisko. Włodarze miast zamiast skupić się na istotnych problemach i je rozwiązywać, uciekają się do działań efekciarskich

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    2. CHCETA TO MATA #3017378 | 88.156.*.* 7 gru 2020 18:49

      PYTAM BO PYTAM

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    3. CZY TY ROZUMIESZ O CO PYTASZ #3017372 | 88.156.*.* 7 gru 2020 18:47

      CZYTAM CO TY NAPISAŁES KUMASZ

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (26)
    2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

    GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

    Unia Europejska

    VISA MASTER CARD