Radny pyta o promocję miasta, prezydent miasta mu odpowiada
2020-12-06 14:12:00(ost. akt: 2020-12-04 16:32:44)
Radny Tomasz Głażewski złożył interpelację w sprawie promocji miasta. Prezydent Olsztyna przekonuje, że jego biuro ma świadomość zmian na rynku marketingu. I podaje przykłady.
W odpowiedzi na interpelację radnego Głażewskiego czytamy o przykładach działań promocyjnych miasta. Wspomniano m.in. aktywnym udziale w akcji #CityWillWait. Celem kampanii było podtrzymywanie zainteresowania podróżami wśród turystów w czasie kwarantanny, wsparcie lokalnej branży turystycznej i gastronomicznej oraz wzajemne promowanie ofert turystycznych 13 miast, które wzięły w niej udział.
— Akcja odbiła się szerokim echem w Polsce, jak i na świecie, była promowana przez Polską Organizację Turystyczną oraz jej zagraniczne ośrodki. Sama akcja została wyróżniona m.in. na tegorocznym Międzynarodowym Kongresie Współpracy Transgranicznej w Lublinie w kategorii Dobrych Praktyk. Cała kampania przyczyniła się także bezpośrednio do wzmocnienia marki Olsztyna w social mediach poprzez zintensyfikowanie działań Biura Promocji i Turystyki na Facebooku oraz Instagramie — podkreśla prezydent Piotr Grzymowicz. — Biuro przeprowadziło facelifting fanpage'a prowadzonego poprzez Miejską Informację Turystyczną, zmieniając jego nazwę na Visit Olsztyn, zaangażowało do współpracy miejskie jednostki oraz branżę hotelarską. Dzięki tym działaniom zasięgi marki w social media wzrosły wielokrotnie — dodaje.
W odpowiedzi na interpelację czytamy również, że sama działalność Biura, ale też wyjątkowe okoliczności wymagają dodatkowego szkolenia i warsztatów, w których uczestniczą jego pracownicy.
— Podjęte działania były natychmiastową odpowiedzią na sytuację pandemiczną i obostrzenia z nią związane. Mimo zmiany okoliczności na podstawie spotkań z branżą turystyczną mam pewność o ich skuteczności. Sezon turystyczny dla naszego miasta nie był, co oczywiste, tak dobry jak w roku 2019, ale mimo wszystko okazał się dużo lepszy, niż się spodziewaliśmy — twierdzi prezydent Grzymowicz. — Dziś bogatsi o nowe doświadczenia wiemy również, że podstawą działań jest dostosowywanie się oraz monitorowanie rynku i potrzeb. Możliwości są ograniczone, ale mamy pewność, że najgorsze byłoby zniknięcie marki „Olsztyn” z rynku.
oprac. pj
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (26) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Karol Pi #3016837 6 gru 2020 15:37
Jak długo można nawijać makaron na uszy. Przecież to nie tajemnica, liczby mówią same za siebie , jaka promocja w mediach społecznościowych, jakie szkolenie pracowników ? Przecież to potrafi każdy przeciętny użytkownik instagrama czy fb. Visit Olsztyn - 167 obserwujących - żenujące, fanpage niecale 5 tys. śmieszne (Pani zOlsztyna robiąca sobie tylko selfie ma więcej polubień niz miasto Olsztyn) . Czy ktoś z pracowników wie jak działa instagram czy fanpage, proszę sprawdzić promocję innych miasta na fanpage czy instagramach. To są nośniki informacji dla przeciętnego turysty. Gdzie jest promocja pięknych zdjęć z Olsztyna ??? , które mogłyby w różny sposób zachęcie do odwiedzenia miasta. Strefa inwestora to jakaś porażka - brak jakichkolwiek pojęć o tworzeniu strony i promocji a to ma kluczowe znaczenie.
Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz
Tom #3016840 | 82.139.*.* 6 gru 2020 15:40
Przykro czytać jak Prezydent wojewódzkiego miasta mówi takie brednie. Marka Visit Olsztyn praktycznie nie istnieje. Nie trudno zwiększyć wielokrotnie zasięgi w mediach społecznościowych jeśli startuje się od kilkuset wyświetleń postów tygodniowo. Zresztą wystarczy płatnie podpromować posty i już można chwalić się zwiększeniem zasięgów ;). Okazuje się również, że Prezydent nie wie, że sezon 2020 był najlepszym sezonem dla branży gastronomicznej i hotelarskiej od lat. Przykre, że promocja w mieście leży i kwiczy a biuro ds promocji mydli oczy Prezydentowi...
Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz
Podatnik #3016849 | 195.136.*.* 6 gru 2020 15:51
Czyli żadna promocja.....
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz
Grzymowiczowska popelina #3016856 | 95.160.*.* 6 gru 2020 16:09
Olsztyn zarządzany jest przez co tu dużo mówić - dziadków leśnych, którzy żyją sobie na swoich ciepłych i mają gdzieś rozwój Olsztyna. Olsztyn to umarłe miasto z umarłą starówką i tak było przed COVIDem. Zero turystów oprócz duchów wymarłych Niemców.
Ocena komentarza: warty uwagi (33) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
x #3016859 | 195.136.*.* 6 gru 2020 16:19
A co ratusz ma promować w tym mieście? Bezrobocie i brak perspektyw? Tego nie trzeba promować, to widać od lat.
Ocena komentarza: warty uwagi (27) odpowiedz na ten komentarz