Krótsza podróż z Olsztyna do Braniewa

2020-12-03 09:44:53 (ost. akt: 2020-12-03 09:50:10)

Autor zdjęcia: Andrzej_Puzewicz/PLK

Będą krótsze podróże oraz sprawny transport towarów koleją na trasie z Olsztyna do Braniewa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają warunki przejazdu na północ Warmii. Wybrany został wykonawca prac na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto. Prace, realizowane przy współudziale środków z RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego, zaplanowano na lata 2021-2022.
PLK wskazały najkorzystniejszą ofertę wykonawcy dla kolejnego odcinka trasy – Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto, na linii łączącej stolicę województwa z północną Warmii i granicą państwa. Wybór oferty, o wartości ponad 147 mln zł (netto), to krok PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kierunku poprawy warunków podróży na warmińskiej trasie Olsztyn - Braniewo.

Szybsze podróże, nowe przystanki, wygodniej na peronach
W efekcie planowanej inwestycji, poprawi się standard obsługi podróżnych na stacji w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście oraz przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty, ławki i nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

– Postępujemy zgodnie z zapowiedziami, utrzymujemy proces prowadzenia inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Konsekwentnie chcemy linię z Olsztyna do Braniewa przygotować do lepszych i krótszych podróży pociągiem. Mieszkańcy zyskają lepsze warunki codziennych przejazdów do pracy i szkoły – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W efekcie inwestycji skróci się czas podróży pomiędzy Olsztynem a Dobrym Miastem z ok 50 min do ok. 40 min. Na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 100 km/h. Zlikwidowane będą ograniczenia prędkości – obecnie wynoszące nawet do 30 km/h. Poprawią się również warunki do przewozu ładunków – składy towarowe pojadą 70 km/h. Pociągi będą mogły być dłuższe i cięższe, dzięki czemu w efekcie przewiozą więcej ładunku.

Planowana jest kompleksowa wymiana torów na ponad 20 km i rozjazdów – ważnych elementów odpowiadających za sprawny przejazd pociągów. Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów będzie po budowie lokalnego centrum sterowania w Gutkowie oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście. Podobne efekty będą również po przebudowie 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie 55 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.

Realizacja projektu przewidziana jest w formule „Projektuj i Buduj”. Podpisanie umów i realizacja inwestycji planowana jest na lata 2021-2022. Projekt jest dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Lepsza kolej na północ Warmii
Przebudowa odcinka Olsztyn Główny – Dobre Miasto to kolejny krok ku lepszym podróżom na północ Warmii. Zaawansowane roboty są na odcinku Olsztyn Główny – Olsztyn Gutkowo, gdzie wymieniono tory i budowane są nowe przystanki w ramach RPO województwa warmińsko-mazurskiego. Roboty są także na odcinku Dobre Miasto – Orneta. Za ok. 60 mln zł ze środków własnych, PLK układają nowe tory i remontują 38 obiektów inżynieryjnych – przepusty, wiadukty i mosty. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Bzowiec.

W efekcie inwestycji na całej linii pociągi przyspieszą do 100 km/h oferując krótszy czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. A gdzie zastępcza komunikacja ?? #3016233 | 82.139.*.* 4 gru 2020 21:46

    Autobusy były na chwilę i się zmyły, bo podobno "nierentowne"... Dziwne, że zdzierane z nas podatki zawsze są "rentowne"...

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. Kasia #3015864 | 176.221.*.* 3 gru 2020 21:54

    to woła o pomstę do nieba , żeby nie było pociągu relacji Braniewo - Olsztyn i odwrotnie, XXI wiek

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  3. kolejorz #3015747 | 89.228.*.* 3 gru 2020 17:16

    A kiedy zostanie zelektryfikowany odcinek Korsz - Ełk ????

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Brak informacji #3015728 | 37.248.*.* 3 gru 2020 16:30

      Ale kto wygrał ten przetarg. Brak najważniejszej informacji!!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. ciekawe czy będzie komunikacja zastępcz #3015713 | 37.8.*.* 3 gru 2020 15:47

        z Gutkowa do Braniewa?

        odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (10)
      2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

      Unia Europejska

      GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.