Krótsza podróż z Olsztyna do Braniewa
2020-12-03 09:44:53(ost. akt: 2020-12-03 09:50:10)
Będą krótsze podróże oraz sprawny transport towarów koleją na trasie z Olsztyna do Braniewa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają warunki przejazdu na północ Warmii. Wybrany został wykonawca prac na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto. Prace, realizowane przy współudziale środków z RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego, zaplanowano na lata 2021-2022.
PLK wskazały najkorzystniejszą ofertę wykonawcy dla kolejnego odcinka trasy – Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto, na linii łączącej stolicę województwa z północną Warmii i granicą państwa. Wybór oferty, o wartości ponad 147 mln zł (netto), to krok PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kierunku poprawy warunków podróży na warmińskiej trasie Olsztyn - Braniewo.
Szybsze podróże, nowe przystanki, wygodniej na peronach
W efekcie planowanej inwestycji, poprawi się standard obsługi podróżnych na stacji w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście oraz przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty, ławki i nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
W efekcie planowanej inwestycji, poprawi się standard obsługi podróżnych na stacji w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście oraz przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty, ławki i nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
– Postępujemy zgodnie z zapowiedziami, utrzymujemy proces prowadzenia inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Konsekwentnie chcemy linię z Olsztyna do Braniewa przygotować do lepszych i krótszych podróży pociągiem. Mieszkańcy zyskają lepsze warunki codziennych przejazdów do pracy i szkoły – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W efekcie inwestycji skróci się czas podróży pomiędzy Olsztynem a Dobrym Miastem z ok 50 min do ok. 40 min. Na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 100 km/h. Zlikwidowane będą ograniczenia prędkości – obecnie wynoszące nawet do 30 km/h. Poprawią się również warunki do przewozu ładunków – składy towarowe pojadą 70 km/h. Pociągi będą mogły być dłuższe i cięższe, dzięki czemu w efekcie przewiozą więcej ładunku.
Planowana jest kompleksowa wymiana torów na ponad 20 km i rozjazdów – ważnych elementów odpowiadających za sprawny przejazd pociągów. Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów będzie po budowie lokalnego centrum sterowania w Gutkowie oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście. Podobne efekty będą również po przebudowie 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie 55 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.
Realizacja projektu przewidziana jest w formule „Projektuj i Buduj”. Podpisanie umów i realizacja inwestycji planowana jest na lata 2021-2022. Projekt jest dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Lepsza kolej na północ Warmii
Przebudowa odcinka Olsztyn Główny – Dobre Miasto to kolejny krok ku lepszym podróżom na północ Warmii. Zaawansowane roboty są na odcinku Olsztyn Główny – Olsztyn Gutkowo, gdzie wymieniono tory i budowane są nowe przystanki w ramach RPO województwa warmińsko-mazurskiego. Roboty są także na odcinku Dobre Miasto – Orneta. Za ok. 60 mln zł ze środków własnych, PLK układają nowe tory i remontują 38 obiektów inżynieryjnych – przepusty, wiadukty i mosty. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Bzowiec.
Przebudowa odcinka Olsztyn Główny – Dobre Miasto to kolejny krok ku lepszym podróżom na północ Warmii. Zaawansowane roboty są na odcinku Olsztyn Główny – Olsztyn Gutkowo, gdzie wymieniono tory i budowane są nowe przystanki w ramach RPO województwa warmińsko-mazurskiego. Roboty są także na odcinku Dobre Miasto – Orneta. Za ok. 60 mln zł ze środków własnych, PLK układają nowe tory i remontują 38 obiektów inżynieryjnych – przepusty, wiadukty i mosty. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Bzowiec.
W efekcie inwestycji na całej linii pociągi przyspieszą do 100 km/h oferując krótszy czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
emeryt #3015573 | 83.8.*.* 3 gru 2020 09:53
Przykro to mówić ale tabor w Olsztynie należy do najgorszych w kraju.
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
antek #3015614 | 79.189.*.* 3 gru 2020 12:21
40 min do dobrego miasta to szybko...?!
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
juz przestaliby sie błźnić #3015617 | 37.8.*.* 3 gru 2020 12:26
już do Warszawy jedziemy krócej czyli dłużej. Do Braniewa pociąg na odcinku od zachodniego do Gutkowa jedzie chyba ze 20 km/h nawet mam gdzieś nagranie z tej jazdy "100 km/h"...
odpowiedz na ten komentarz
Sopel #3015627 | 95.160.*.* 3 gru 2020 12:41
Nie było uroczystego ogłoszenia tego komunikatu w którym udział wziąłby I-szy sekretarz komitetu wojewódzkiego PiS ?
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
ja #3015664 | 81.190.*.* 3 gru 2020 14:15
dopiero teraz? już od dawna Olsztyn nie ma żadnego połączenia z Braniewem, a tu piszecie o perspektywie 2022 roku. i jak zwykle będą opóźnienia
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)