Najkrótsza droga na Zachód połączy region z autostradą

2020-11-02 17:03:50 (ost. akt: 2020-11-02 17:11:39)
Cztery korytarze przebiegu S5 do Ostródy

Cztery korytarze przebiegu S5 do Ostródy

Autor zdjęcia: GDDKiA

Został zrobiony już pierwszy krok do połączenia Warmii i Mazur z siecią autostrad. Drogowcy przedstawili niedawno studium korytarzowe S5 na odcinku Nowe Marzy-Ostróda. Nowa ekspresówka połączy autostradę A1 z „siódemkę”.
To będzie — jak mówią niektórzy — nasze okno na Zachód. Drogowcy zaprezentowali studium drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy (miejscowość w województwie kujawsko-pomorskim)-Ostróda, które zawiera cztery warianty korytarzy, każdy o szerokości kilku kilometrów. W jednym z tych korytarzy wyznaczone zostaną warianty przyszłej drogi ekspresowej mającej połączyć autostradę A1 i drogę S7, a tym usprawnić połączenie Warmii i Mazur z resztą kraju.

Ekspresówka S5 należy do najdłuższych w kraju. To droga biegnąca przez Wrocław, Poznań i Bydgoszcz, a docelowo połączy Świdnicę na Dolnym Śląsku i Ostródę. Tu warto dodać, że pierwsze przymiarki do budowy drogi ekspresowej od Grudziądza w kierunku Warmii i Mazur zaczęły się już 35 lat temu. Wówczas to na liście dróg ekspresowych pojawił się m.in. odcinek Grudziądz-Olsztyn-Augustów. Z tych planów nic jednak nie wyszło aż do teraz.

Do tej pory budowa drogi ekspresowej S5 została ukończona w województwach wielkopolskim i dolnośląskim, na północ od Wrocławia. W budowie pozostają ciągi ekspresowej S5 w okolicach Bydgoszczy i do połączenia z autostradą A1 w Nowych Marzach.

Plany zakładają powstanie nowego odcinka trasy pod Wrocławiem, dokładnie w okolicach Świdnicy, i fragmentu od autostrady A1 koło Grudziądza do Ostródy.

Jak zaznaczają drogowcy, studium korytarzowe to wstępny etap przygotowania inwestycji. Wytyczono cztery korytarze, z których docelowo zostanie wybrany jeden z wariantów. Zanim do tego dojdzie, czekają nas konsultacje, rozmowy i udział społeczeństwa w wyborze optymalnego wyboru...


[...]

Czytaj e-wydanie

To tylko fragment artykułu. Cały przeczytasz w poniedziałkowym (2 listopada) wydaniu Gazety Olsztyńskiej

Aby go przeczytać kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl







Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Asd #3000237 | 94.254.*.* 3 lis 2020 07:18

    Najdłuższa w kraju to jest s7 i s8 a nie żadna s5 redaktorku.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. qq #3000012 | 188.146.*.* 2 lis 2020 18:08

      jeżdżę często z ostródy w stronę bydgoszczy przez dk16 i w stronę Torunia przez dk15. Dk15 to po wielokroć więcej samochodów niż niż DK16, gdzie ruch jest tylko przed Iławą i przed Grudziądzem. Ciekawi mnie, dlaczego nigdy nikt nie rozpatrywał rozbudowy zakorkowanej DK15.

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

      1. qq #3000009 | 188.146.*.* 2 lis 2020 18:05

        czy ktoś wie dlaczego zrezygnowano z wariantu, by droga nie kończyła się w Ostródzie, a biegła w stronę Olsztyna aż do obwodnicy (od strony Gietrzwałdu)?

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. Vandetta #2999996 | 188.146.*.* 2 lis 2020 17:47

          W takim tępie jak powstaje Północna obwodnica... Myślę ze za 50 lat się do czekamy przykre, ale prawdziwe. A dzięki drogom więcej fabryk powstaje =praca

          Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          1. Andy #2999982 | 46.169.*.* 2 lis 2020 17:31

            Mieszkancow tego regionu interesuje droga Nr.16,reszta to olac.

            Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz