Baseny w Olsztynie. Za mało, za dużo, a może w sam raz? [KOMENTARZE]
2020-09-18 12:13:16(ost. akt: 2020-09-18 12:23:15)
Przed tygodniem napisaliśmy: „Basen przy ul. Głowackiego ma iść pod młotek (...) obiekt ma już swoje lata, a na jego remont nie ma pieniędzy. I to dużych pieniędzy. A te, jak wiadomo, są bardzo potrzebne na wkład własny, bo trzeba zmodernizować zdewastowaną Urania”. I poprosiliśmy czytelników o opinie. Oto one...
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Baseny w Olsztynie. Jest ich za dużo, za mało, czy w sam raz?
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
rodzic: Przez tę chorą politykę ginie sport pływacki w Olsztynie. Dzieci z klas pływackich SP 10 i SP 2 spędzają 11 godzin poza domem. Kto z dorosłych by to wytrzymał. Wstają o 5 rano wracają do domu o 18. Kiedy mają się uczyć?. SP 2 musi jeździć na treningi na Mariańską do SP 10. Gdzie tu logika, gdzie dyrekcja szkoły, gdzie kurator.Basen idzie pod młotek. Koalicja jest na tak, opozycja na nie
ANN: Gdyby faktycznie było za mało basenów, to wolny rynek uzupełniłby lukę. Z tego co wiem, to nawet w obecnych basenach — poza basenem uniwersyteckim i Aquasferą — zainteresowanie jest znikome. Na Mariańskiej z tego powodu przesunięto godziny otwarcia, a basen na Głowackiego podobnie słabo. Jedyne, co szkoda, to hali.
olsztyn kaput: Po pierwsze, który basen w Olsztynie — poza Głowackiego — ma 3,5 m i może uczyć podstaw nurkowania? Po drugie, gdzie jeszcze są poza Głowackiego zespoły publicznych sal sportowych? Po trzecie wreszcie, z wpisów widać, jak ludzie „popierają” niszczycielskie koncepcje prezydenta miasta. Czy w Olsztynie nie ma jakichś miejskich organizacji, które by go przywołały do porządku ? Petycje, demonstracje, przyjście w 500 osób na Radę Miasta itd. Wszystko dozwolone prawem.
agatka: Jeszcze sprzedać planetarium, wykosić Las Miejski, zasypać jeziora. A i zmusić ludzi, by za duże pieniądze wynajmowali pustostany biurowe.
Gato: Ten basen to nie tylko basen, ale również kawał historii Olsztyna. Np. mój ojciec, student WSR, i cała Skorpena tam uczyli się nurkować i do dzisiaj to wspominają. A likwiadacja to tak samo jak likwidacja wspaniałego kina KOPERNIK! Ale wtedy podobnie zwyciężyła kasa.
Piotrek: Nawet nie chodzi o liczbę, ale to są zwykłe baseny, z niewielką powierzchnią, która nie pomieści zbyt wielu osób. Basen uniwersytecki wynajmuje swoje tory szkółkom pływackim, w wyniku czego zwykli ludzie nie mają tam w zasadzie wstępu, bo warunki do pływania są opłakane. Aquasfera podobnie. Miasto wojewódzkie powinno mieć aquapark. Tylko nasz region jest zacofany pod tym względem.
asd: BSENÓW W OLSZTYNIE JEST ZA MAŁO!!! Chodzę na basen 2 razy w tygodniu i zawsze jest to samo — tory zajęte, zostają 2, na których kotłuje się po 6 osób. DRAMAT!!! Dodatkowo na basenie UWM ciągle brakuje mydła pod prysznicami — po 18 nie ma go praktycznie nigdy. Jacuzzi tezż nie są do końca sprawne — tylko w jednym działają wszystkie programy.
Gato: Ostrzegam: sprzedaż basenu i sali sportowej zgłoszę w imieniu mieszkańców do prokuratury z doniesieniem o przestępstwie i będę o tym przypominała przy najbliższych wyborach!
Dariusz: Nie ma na remont basenu, ale za to była jak zwykle zresztą kasa w błoto na Stomil.
głosowaliście na nich: Olsztyniacy głosowali na te władze, a te robią wszytko odwrotnie, niż chcą tgo mieszkańcy. Głosujcie wreszcie świadomie, a beędzie w Olsztynie inaczej — lepiej
Za mało!!!: Basenów w Olsztynie jest za mało, szczególnie brakuje ich na Jarotach i Nagórkach. Gdzie dzieci maja się uczyć pływać?
głosowaliście na nich: Olsztyniacy głosowali na te władze, a te robią wszytko odwrotnie, niż chcą tgo mieszkańcy. Głosujcie wreszcie świadomie, a beędzie w Olsztynie inaczej — lepiej
Za mało!!!: Basenów w Olsztynie jest za mało, szczególnie brakuje ich na Jarotach i Nagórkach. Gdzie dzieci maja się uczyć pływać?
pływak: Obecnie w Aquasferze jest 20 torów po 25 m, z czego rano mieszkańcy mają dostęp do 3, bo resztę zajmują szkółki i kluby. Na razie jest względny komfort, ale jak ludzie wrócą na pływalnie, to będzie jak na początku roku — 3 tory i 10 osób na każdym, z czego większość się unosi, a nie pływa, i utrudnia pływanie innym. Basen UWM nie jest alternatywą, bo otwierają go dopiero o 6:30, a po południu wielokrotnie przytrafiła mi się sytuacja, że po przyjeździe okazywało się, że nie ma dostępnych torów lub nie wpuszczają ludzi na basen, bo niby jest komplet, a niecka prawie pusta. Basen na Jarotach to jest bardzo dobry pomysł.
Mari: Dawno temu doszłam do wniosku, że w NAJWIĘKSZEJ SYPIALNI OLSZTYNA, czyli Pieczewo i Jaroty — BRAKUJE PŁYWALNI!!! A dojazd autobusami do istniejących pływalni nie jest prosty ! Nie popieram likwidacji kultowej pływalni przy ul. Głowackiego i wnioskuję o budowę pływalni na Pieczewie. Jeśli chcemy mieć zdrowe społeczeństwo (a ono nam się starzeje), to stawiajmy na sport i rekreację!
olsztynianka: To skandal, żeby likwidować naukę pływania dla drugoklasistów. To skandal, żeby likwidować klasy pływackie w SP 2 i SP 10. Nie ma z czego później tworzyć klas sportowych w średniej szkole. Zginie sport pływacki w Olsztynie. O tym jednak się nie pisze i nie mówi. Zaściankowy Olsztyn, ale za to z tramwajami...
mm: Nie chodzę na żadną pływalnię. Nie umiem pływać. Ponad 25 lat temu na studiach mieliśmy obowiązkowy basen i tam na Głowackiego dla nieumiejących pływać była nauka pływania. Uważam jednak, że ten basen powinien zostać i dalej pełnić swoje funkcje. Toż to symbol Olsztyna! Pierwszy basen w mieście. Niech ci, co potrafią pływać, nadal mają dalej ten basen!
as: A ja się pytam, dlaczego zabrali basen dla drugoklasistów? Kiedyś obowiązkowo dzieci uczyły się pływać, bo jest to bardzo przydatne. W zamian za to dali im darmowe autobusy. Po jaki grom? Może jakieś 5 proc. z nich korzysta...
Jarek: Basen na Głowackiego ma wielki potencjał — 3,5 m głębokości. Aż się prosi, żeby szkółki nurkowe prowadziły tam szkolenia.
Zdzis: Basenów jest stanowczo za mało. To prawda z tymi rezerwacjami — żeby jechać na basen trzeba najpierw sprawdzić, czy jest po co jechać. No i z pozbywaniem się gruntów w centrum to też prawda. Kolejne bloki powstaną? I to jest rozwój miasta?
byli pływacy: A wy z PiS zamiast — nam się nie podoba — to lepiej bierzcie się za referendum ws. odwołania nieudacznika! Inaczej następne wybory w Olsztynie przegracie z kretesem. A co do meritum. Jakie 5 basenów? Przecież Mariańska to fuszerka, non stop zamknięta, pewnie za 5 lat decyzją WINB zamkną to na zawsze. Basen OSW piszecie? ON za 4-5 lat na 10 proc. podzieli los hali sportowej i boiska tej uczelni, już wyburzonych i zastawionych blokami. Popatrzcie sobie na mapę Google, co tam teraz jest. Czyli jak ludzie Nieudacznika zniszczą obiekty na Głowackeigo to za 5 lat pozostaną DWA baseny w Olsztynie! Na 200 tys ludzi, bo i okolica przyjeżdża. Znów będzie 120 proc. obłożenia. A gdy dalej będzie postępować zanieczyszczenie jezior: Krzywego i Żbika, to już z pływaniem będzie dramat totalny. Tego chciecie?!
PS Poza pływaniem jest zespół sal sportowych ,gdzie kiedyś trenował z tuzin dyscyplin. Rozwalenie tego to nóż wbity w olsztyński sport. Zwłaszcza dzieci i młodzieży.
mieszkanka: A może sprzedać działkę z Uranią, a pieniądze przeznaczyć na remont basenu na Głowackiego?
Wioletta Rutkowska: Bez przesady, nie samymi basenami człowiek żyje.Oby te, co zostaną, zarobiły na siebie. A nowa, reprezentacyjna hala jest potrzebna. Urania, tak jak i ta pływalnia, od dawna już odstrasza, zamiast przyciągać ludzi.
PS Poza pływaniem jest zespół sal sportowych ,gdzie kiedyś trenował z tuzin dyscyplin. Rozwalenie tego to nóż wbity w olsztyński sport. Zwłaszcza dzieci i młodzieży.
mieszkanka: A może sprzedać działkę z Uranią, a pieniądze przeznaczyć na remont basenu na Głowackiego?
Wioletta Rutkowska: Bez przesady, nie samymi basenami człowiek żyje.Oby te, co zostaną, zarobiły na siebie. A nowa, reprezentacyjna hala jest potrzebna. Urania, tak jak i ta pływalnia, od dawna już odstrasza, zamiast przyciągać ludzi.
Dik: To miasto potrzebuje gospodarza i to pilnie. Superobiekt, który potrzebuje modernizacji, mógłby służyć długie lata, nie przynosząc deficytu.
Iwona Śdeska: Brak było dobrego zarządcy. Taki obiekt w takim miejscu i aż tak zrujnowany. Myślę, że była to celowa polityka miasta...
Iwona Śdeska: Brak było dobrego zarządcy. Taki obiekt w takim miejscu i aż tak zrujnowany. Myślę, że była to celowa polityka miasta...
Bartek Pozortski: Żeby tam jeszcze dziki mogły pływać i miały oddzielny tor i szatnie, to spoko, a tak to...
Ewa Budzianowska: Basenów w Olsztynie jest ZA DUŻO!!!
Alek Pie: Teren od Centaurusa do ul. Żołnierskiej będzie sprzedany właścicielom tegoż. Zakład?
Józef Grzegorz Romaniuk: Teraz wiadomo, dlaczego usunięto z tego obiektu wiele lat temu siłownię — bo dużo osób chodziło. To był cały kompleks: najgłębszy basen w Olsztynie, mały basen do nauki dla dzieci, sauny, centralne miejsce w Olsztynie, gdzie każdy mieszkaniec mógł zajść.
László Grabiec: Czytam i nie wierzę. Według autora jednej z opinii dzisiejsi 50-latkowie nie potrafią pływać, ponieważ był jeden basen w województwie? Otóż nie jest to prawda — baseny były, a że nie były dostępne dla zwykłego zjadacza chleba, to inna bajka. Żeby nie być gołosłownym: ośrodek Łańsk, ośrodek Kormoran) baseny mają żeby nie być gołosłownym ośrodek Łańsk, ośrodek Kormoran (półwysep LALKA) baseny mają, nie za duże, ale zawsze... Otóż mieszkańcy Olsztyna uczyli się pływać w jeziorach i potrafią to robić całkiem nieźle w porównaniu z innymi regionami Polski, gdzie baseny były i są. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta: liczba jezior na Warmii i Mazurach.
Przykre jest to, że jesteśmy regionem rolniczo-turystycznym i nie potrafimy zrobić z tego atutu Olsztyna i województwa warmińsko-mazurskiego. Nastawić się na produkcję, przetwarzając płody rolne, i na turystykę. Za miedzą mamy największy kraj świata i nic w tym kierunku nie robimy. Można wykorzystać ten potencjał jaki daje nam bliskość sąsiedztwa blisko 500 tys. Kaliningradu.- do którego mamy bliżej niż do Białegostoku, Warszawy, Torunia, Gdańska.
Przykre jest to, że jesteśmy regionem rolniczo-turystycznym i nie potrafimy zrobić z tego atutu Olsztyna i województwa warmińsko-mazurskiego. Nastawić się na produkcję, przetwarzając płody rolne, i na turystykę. Za miedzą mamy największy kraj świata i nic w tym kierunku nie robimy. Można wykorzystać ten potencjał jaki daje nam bliskość sąsiedztwa blisko 500 tys. Kaliningradu.- do którego mamy bliżej niż do Białegostoku, Warszawy, Torunia, Gdańska.
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
BETONOWY OLSZTYN #2974049 | 31.60.*.* 18 wrz 2020 16:54
Miasto wyprzedaje cenny majątek: basen, teren nad samym jeziorem Krzywym w Gutkowie pod budowę bloków o co chodzi?
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
233 #2974013 | 88.156.*.* 18 wrz 2020 16:08
Zgadzam się z opiniami o konieczności pozostawienia basenu. A może go wydzierżawić, przekazać z koniecznością utrzymania obiektu a naokoło niech robią co chcą. Może wpisać jako zabytek, wtedy go nie rusza? Dzieciaki z sp2 z klas pływackich nie mają gdzie trenować. Tułają się po mieście od basenu do basenu. Dlaczego nikt o nich nie pomyśli? Przecież wynajmowanie autokarów też kosztuje niemało. Wystarczy skromny remont tego basenu - szczególnie szatni. Postawienie kilku kabin do przebierania się i od razu by frekwencja mocno skoczyła.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
Jaa #2973946 | 217.99.*.* 18 wrz 2020 13:59
Dla klienta za malo, dla przedsiebiorcow juz niekoniecznie. Klient chce wolny tor, wiecej miejsca, ale dla przedsiębiorcy im wiekszy tlok, tym lepszy zarobek. Klient raz przyjdzie a raz mie, a utrzymac basen trzeba i to za niemale pieniadze.
odpowiedz na ten komentarz
Censoe #2973931 | 5.184.*.* 18 wrz 2020 13:12
Widzę, że artykuł powrócił jak bumerang z pousuwanymi komentarzami. Serio prawda tak boli?
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
Sygnalista #2973919 | 31.60.*.* 18 wrz 2020 12:46
Kiedyś Olsztyn pływaniem słynął Pamiętam Mariusza Gabca( lo2). Piękne czasy były teraz tylko komercja jak coś na siebie nie zarabia to zniszczyć, sprzedać. Uczennice i uczniowie szkół z Zatorza w ramach lekcji wf chodzą dookoła fontanny większej parku Jakubowego. Co robią gdy nie dopisze pogoda?? Także skazujemy własne dzieci na amerykański wzór zapasionych, schorowanych jadłożercow
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)