Quantcast

środa, 20 stycznia 2021. Imieniny Fabioli, Miły, Sebastiana

Wiemy, jak pobiegnie "szesnastka" na odcinku Mrągowo-Ełk

2020-09-09 13:35:47 (ost. akt: 2020-09-09 15:54:56)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Został wybrany wariant przebiegu szesnastki na odcinku z Mrągowa do Ełku. Drogowcy postawili na wariant B, czyli na południe od miejscowości Baranowo i taki będą rekomendować we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Dziś (środa, 9 września) komisja opiniowania projektów inwestycyjnych przy GDDKiA dokonała wyboru wariantu przebiegu drogi ekspresowej na odcinku Mrągowo-Ełk.

Były trzy warianty przebiegu S16. Dwa (A i B), które są zbliżone do obecnej trasy oraz trzeci tzw. C prowadzący bardziej na północ od obecnej „szesnastki ” i blisko Rynu. W sierpniu odbyło się posiedzenie zespołu opiniowania projektów inwestycyjnych przy oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. Projektant przedstawił dwa warianty jako możliwe do realizacji. To warianty C i B. W ocenie projektanta z tych dwóch wariantów wyższą notę uzyskał wariant C, ale komisja zdecydowała o wyborze wariantu B.

— Po zatwierdzeniu przez dyrektora generalnego protokołu z posiedzenia komisji, będziemy składali wniosek o decyzję środowiskową, rekomendując w nim wariant B — mówi Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.

Drogowcy chcą złożyć wniosek jeszcze w tym kwartale. To oczywiście nie kończy sprawy, bo po złożeniu wniosku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska przeprowadzi konsultacje społeczne. I dopiero wtedy wyda swoją decyzje.

Z góry można założyć, że ustalanie przebiegi drogi towarzyszyć będzie gorąca debata publiczna. Tak było i wcześniej, bo toczące się obecnie prace nad wariantem przebiegu drogi na odcinku Mrągowo – Ełk nie są pierwszymi. Zaczęły się jeszcze w 2008 roku.

am

Wariant B (czarny) - długość 77,47 km: Mrągowo - Baranowo (na południe od wsi) - Mikołajki - Woźnice- Orzysz (na północ od miasta) - Klusy - Chrzanowo - Ełk.

Fot. GDDKiA
Dostęp do drogi będzie możliwy poprzez węzły znajdujące się w następujących lokalizacjach: Baranowo, Mikołajki, Woźnice, Drozdowo, Orzysz (DK63), Strzelniki, Klusy oraz Chrzanowo. Jest to trasa o długości 77,47 km. Zaprojektowano na niej 13 typów obiektów inżynierskich, w tym przejścia dla średnich i dużych zwierząt. Łączna ich liczba to 79 obiektów. Wśród nich znajduje się sześć mostów, z których najdłuższe (480 m) znajdują się nad jeziorami Tałty i Orzysz. Dodatkowo zaprojektowano przepusty dla małych zwierząt i przepusty dla płazów. Na trasie znajdą się również dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP). Koszty całkowite realizacji inwestycji w wariancie B oszacowano na kwotę ponad 3,7 mld zł.
Więcej na ten temat w jutrzejszym (czwartek, 10 września) wydaniu Gazety Olsztyńskiej.


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl




Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (21) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. wacek #2974473 | 94.40.*.* 19 wrz 2020 19:10

    czyli zniszczą Tałty, brawo, ruskie się cieszą, rozjadą Tałty, hałas, syf, brawo pisiory

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. zimny browarek #2973695 | 79.184.*.* 17 wrz 2020 22:19

    Ryn protestował przeciwko? To teraz węzły niech beda w Mrągowie i przed Orzyszem. Moze zobacza co stracili.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Wiedza nie boli #2970916 | 37.47.*.* 11 wrz 2020 10:23

    Proszę o napisanie, czy Burmistrz Mikołajek nie zgadza się na odbudowę lini kolejowej oraz rozbudowie krajowej 16? Jeżeli nie on, to kto jest temu przeciwny? Bardzo proszę o informację od mieszkańców.

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Wiedza nie boli #2970911 | 37.47.*.* 11 wrz 2020 10:18

    Oby tylko włodarze nie blokowali tego rozwiązania. Pamiętać należy, że ta droga może w przyszłości uratować nie jedno życie! Nas ludzi normalnie zarabiających nie stać na helikoptery, musimy liczyć na zwykłe karetki, które po tych dziurawych, krętych drogach jadą całą wieczność.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. Marriu #2970872 | 81.190.*.* 11 wrz 2020 09:30

    Ta trasa i tak powstanie, tak jak powstał odcinek z Borek Wielkich. Powstanie odcinek do Mrągowa i z Olsztyna do Ełku przejedziemy w końcu w ciut więcej niż godzinę.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (21)