Wiemy, jak pobiegnie "szesnastka" na odcinku Mrągowo-Ełk

2020-09-09 13:35:47(ost. akt: 2020-09-09 15:54:56)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Został wybrany wariant przebiegu szesnastki na odcinku z Mrągowa do Ełku. Drogowcy postawili na wariant B, czyli na południe od miejscowości Baranowo i taki będą rekomendować we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Dziś (środa, 9 września) komisja opiniowania projektów inwestycyjnych przy GDDKiA dokonała wyboru wariantu przebiegu drogi ekspresowej na odcinku Mrągowo-Ełk.

Były trzy warianty przebiegu S16. Dwa (A i B), które są zbliżone do obecnej trasy oraz trzeci tzw. C prowadzący bardziej na północ od obecnej „szesnastki ” i blisko Rynu. W sierpniu odbyło się posiedzenie zespołu opiniowania projektów inwestycyjnych przy oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. Projektant przedstawił dwa warianty jako możliwe do realizacji. To warianty C i B. W ocenie projektanta z tych dwóch wariantów wyższą notę uzyskał wariant C, ale komisja zdecydowała o wyborze wariantu B.

— Po zatwierdzeniu przez dyrektora generalnego protokołu z posiedzenia komisji, będziemy składali wniosek o decyzję środowiskową, rekomendując w nim wariant B — mówi Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.

Drogowcy chcą złożyć wniosek jeszcze w tym kwartale. To oczywiście nie kończy sprawy, bo po złożeniu wniosku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska przeprowadzi konsultacje społeczne. I dopiero wtedy wyda swoją decyzje.

Z góry można założyć, że ustalanie przebiegi drogi towarzyszyć będzie gorąca debata publiczna. Tak było i wcześniej, bo toczące się obecnie prace nad wariantem przebiegu drogi na odcinku Mrągowo – Ełk nie są pierwszymi. Zaczęły się jeszcze w 2008 roku.

am

Wariant B (czarny) - długość 77,47 km: Mrągowo - Baranowo (na południe od wsi) - Mikołajki - Woźnice- Orzysz (na północ od miasta) - Klusy - Chrzanowo - Ełk.

Fot. GDDKiA

Więcej na ten temat w jutrzejszym (czwartek, 10 września) wydaniu Gazety Olsztyńskiej.


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl




Komentarze (21) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mazur #2970008 | 37.248.*.* 9 wrz 2020 14:43

    Nie ukrywam że spodziewałem się wyboru tego wariantu jako naturalnego i najlepiej wpisujacego się w istniejącą strukturę komunikacyjną regionu. Z punktu widzenia ekonomicznego, społecznego, gospodarczego to wariant najlepszy choć w większym zakresie kolidujacy z daczami warszawiaków oraz obiektami pewnych notabli. Stąd był taki jazgot w tej sprawie gdyż zostały naruszone prywatne interesy pewnych wąskich grup lobbystycznych oraz z układu towarzyskiego. Niemniej jednak trudno wyżej stawiać prywatny interes kilkudziesięciu osób niż interes publiczny na najbliższe minimum 100 lat. I nie dajcie się Państwo zwodzic narracja przyrodniczą bo tym wszystkim krzykaczom nie o żadna przyrodę chodzi ale o prywatne, partykularne interesy. Oni chcą mieć na daczy wzięty spokój i że dwa razy do roku przyjechać na grila. Region ich nic nie obchodzi, podobnie jak jego potrzeby i rozwój. To jest typowy oligarchiczno - towarzyski układ wzajemnych interesów. I bynajmniej nie jest to interes publiczny. Teraz tylko trzeba bardzo dobrze przygotować dokumentację i dopracować w najdrobniejszym szczególe kwestie gornslne aby nie można się do tego było doczepic w znaczeniu prawnym. Przez ostatnie lata GDDKiA dokonała ogromnego postępu w tej kwestii i rzadko teraz takie rzeczy padają formalnie. Trzymam kciuki i nie dajmy się zakrzyczeć warszawiakom. Oni walczą i dacze a my o nasz region. To oni mają się dostosować do nas a nie my do nich. Niecdsjmy sobie wmawiać że jest inaczej. To my jesteśmy gospodarzami tej ziemi - oni wyłącznie gośćmi i wara. Nie podoba się to do Grojca czy innego Wołomina. Droga wolna i krzyż na drogę.

    Ocena komentarza: warty uwagi (82) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. j&s #2969990 | 188.147.*.* 9 wrz 2020 13:58

      Budować najszybciej, jak to możliwe. Nie zwracać uwagi na "burmistrzów" Mikołajek, Mrągowa i Orzysza, olać hałaśliwą grupkę posiadaczy tanich działek siedzących na co dzień w Warszawie i olać terrorystów spod znaku "ratujmy Mazury", bo od takiego "ratowania" Mazury kompletnie się wyludnią, a jedynym śladem aktywności będą fekalia z jachtów wylewane do jezior. SZESNASTKA DROGĄ ŻYCIA I OSTATNIĄ SZANSĄ NA JAKO TAKI ROZWÓJ REGIONU! A jeśli nie, to z Olsztyna i Ełku wkrótce da się dojechać ekspresówką do Warszawy i żadne inwestycje nie będą tutaj potrzebne. Bo młodzi wyjadą, a starzy nie będą mogli się poruszać...

      Ocena komentarza: warty uwagi (60) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. orzyszak #2969989 | 5.184.*.* 9 wrz 2020 13:57

        Nareszcie ile można jeździć po starej poniemieckie odebranej przez samego Adolfa 16. Na odcinku Orzysz Mikołajki to nawet nie ma gdzie wrzucić 5 biegu. Nareszcie zadupie odetchnie i dołączy do Polski A

        Ocena komentarza: warty uwagi (46) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        1. Budować #2970047 | 81.205.*.* 9 wrz 2020 16:21

          Budować i nie zwracać uwagi na ekoterrorystów. Won protestować na Biskupin !!!

          Ocena komentarza: warty uwagi (33) odpowiedz na ten komentarz

        2. maxio123 #2969993 | 46.170.*.* 9 wrz 2020 14:02

          Już szyją transparenty na protesty. W myśl zasady: - drogę może i trzeba by zbudować ale na pewno nie wedle mojej chałupy!

          Ocena komentarza: warty uwagi (33) odpowiedz na ten komentarz

        Pokaż wszystkie komentarze (21)