PLK chcą, żeby było bezpieczniej. 120 przejazdów kolejowych na Warmii i Mazurach zostało zmodernizowanych
2020-03-18 07:07:23(ost. akt: 2020-03-17 18:34:02)
Polskie Linie Kolejowe zwiększyły bezpieczeństwo na 120 przejazdach kolejowo-drogowych Warmii i Mazur. W planach jest poprawa bezpieczeństwa na kolejnych 39. Zwiększył się także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, który zapewniają nowe urządzenia zabezpieczenia, wymienione tory oraz odnowione jezdnie.
W marcu 2020 roku PLK zwiększyły poziom bezpieczeństwa na kolejnych 10 przejazdach kolejowo-drogowych województwa warmińsko-mazurskiego. Na linii Olsztyn–Iława sygnalizacja świetlna ostrzega kierowców o zbliżającym się pociągu m.in. na przejazdach w Sząbruku, Jamielniku, Wiwajdach czy Gietrzwałdzie. Są wymienione tory, a kierowcy płynniej przejeżdżają odnowioną nawierzchnią. Na wzrost poziomu bezpieczeństwa wpływa też nowe oświetlenie.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Nowe przystanki dla pociągów w Olsztynie, czyli kolejny krok w stronę kolei aglomeracyjnej. Ma być lepiej także w regionie
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Przebudowa skrzyżowań towarzyszy modernizacji sieci kolejowej i oznacza dla pasażerów krótsze podróże, a dla kierowców i pieszych bezpieczniejsze przejeżdżanie i przechodzenie przez tory. Zaawansowane prace przy remoncie linii kolejowej Działdowo – Olsztyn
Na linii Działdowo–Olsztyn już na 16 skrzyżowaniach dodatkowym zabezpieczeniem dla kierowców są światła i rogatki. Łącznie poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa 41 przejazdów.
Również na linii Szczytno–Pisz–Ełk projekt zakłada przebudowę 91 przejazdów. Już 84 skrzyżowania są lepiej wyposażone. Na linii z Olsztyna do Iławy w ostatnich latach zmodernizowanych zostało łącznie 20 przejazdów.
Wkrótce, realizowany przez PLK na Warmii i Mazurach projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” umożliwi przebudowę 4 przejazdów w: Gutkowie, Jonkowie, Gubitach i Bogaczewie. Wartość prac w regionie to ponad 4 mln zł. W ramach prac na trasie z Olsztyna do Gutkowa zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym na przejeździe na ul. Hozjusza w Olsztynie.
Modernizacja przejazdów w województwie warmińsko-mazurskim prowadzona będzie także w kolejnych latach. W planach jest przebudowa trasy z Gutkowa do Dobrego Miasta oraz z Ełku do Giżycka. Wraz z wymianą torów, montażem dodatkowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym przebudowane i wyposażane w sygnalizatory i rogatki będą także przejazdy.
Inwestycje te PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują w ramach Krajowego Programu Kolejowego z dofinansowaniem środków UE.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Wszystkie informacje nt. koronawirusa SARS-CoV-2 znajdziecie Państwo w specjalnym serwisie Gazety Olsztyńskiej.
Za sprawą Gazety Olsztyńskiej na Facebooku pojawiła grupa wsparcia: Grupa Wsparcia, Koronawirus - Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
waw #2889119 | 109.231.*.* 18 mar 2020 16:36
do kolegii z nidy a cotam sie zmienilo od 50 lat kiedys bylo wiecej pociagow i tak samo o wygladalo, przy tym ze kiedys bylo wiecej pociagow i skrxzyzowanie z dk 58 bylo bardziej kolizyjne a przejazdem, nie martw sie wiekszego ruchu pociagu na tej linii ne bedzie bo na odcinku z Elku do Gizycka w czasie modernizacji bedzie komunikakACJA zastepcza tak jak bylo u nas podczas remontu :)
odpowiedz na ten komentarz
Lubelska #2888914 | 83.31.*.* 18 mar 2020 11:29
Niech wiadukt na ul. Lubelskiej urośnie i się poszerzy
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Mazur #2888804 | 37.248.*.* 18 mar 2020 09:16
Czy w ramach tych działań jest też zamontowanie rogatek na przejeździe kolejowym w Rucianem? Tam jest masakra, bo droga niby formalnie lokal na, ale... 50 m dalej łączy się z DK58 i jest tzw. dojazdowka z osiedla Nida i okolicznych miejscowości. Już teraz jest problem bo pociągi muszą tam mocno zwalniać a przejazd jest słabo widoczny (układ po łuku i zasłaniają tory budynki). Poza tym kierowcy nie do końca się stosuje do znaku ale nawet po zastosowaniu od strony Nidy trzeba prawie na tory wjechać aby upewnić się że nic nie jedzie. Co prawda są tam aż 3 pary pociągów dziennie (to akurat skandal przy wyremontowanej linii ale to temat na inny czas) ale w tym roku mają być też prztrasowane pociągi dalekobiezne i wtedy się zacznie. Do tego sezon turystyczny i na bank będą kolizję. Poza tym mocno spowalnia to pociągi. Tam kiedyś były rogatki które potem zostały z dietą po tym jak w pewnym momencie linia z uwagi na stan techniczny była wyłączona z ruchu. Teraz sytuacja się zmieniła i ruch ma się odbywać z prędkością 120 km/h. Tam jest naprawdę spory ruch i niebezpiecznie. Skoro zamontowano rogatki w miejscowościach koło Szczytna że znacznie mniejszym ruchem to nie rozumiem dlaczego nie ma w Rucianem gdzie te rogatki są absolutnie konieczne. Projektanci może to przeoczyli bo jak mówię formalnie to przejazd z droga lokalna ale to taka specyficzna droga bo jest dopływem do DK58 i stanów i dojazd że sporego osiedla Nida i okolicznychmorjsvowisci a w sezonie się nawet korkuje. Dojdzie do tragedii, nie wspominając że blokuje i negatywnie wpływ a na ruch kolejowy.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz