Zaawansowane prace przy remoncie linii kolejowej Działdowo – Olsztyn
2019-04-03 07:11:00(ost. akt: 2019-04-03 13:24:35)
Specjalna maszyna PUN rozpoczęła pracę na odcinku linii kolejowej z Działdowa do Olsztyna. Wymieniane są tory na trasie pomiędzy Olsztynkiem a Nidzicą. Trwa modernizacja 7 stacji i przystanków. Natomiast od Nidzicy do Działdowa wykonawca przy nowych torach ustawił już nowe słupy sieci trakcyjnej.
Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, rozpoczęła z końcem marca pracę na ostatnim odcinku linii kolejowej: Olsztynek – Nidzica. Wymienione zostaną tory na odcinku ok. 28 kilometrów. Maszyna rozpoczęła pracę od przystanku Waplewo w kierunku Olsztynka.
Są już wszystkie słupy trakcyjne przy nowych torach pomiędzy Nidzicą a Działdowem. Wykonawca zamontował ich ok. 400. Na słupach rozwieszona zostanie sieć trakcyjna. Nowe elementy zapewnią jazdę na tym odcinku z wyższą prędkością.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Na linii kolejowej między Olsztynem a Działdowem położono już łącznie ok. 55 km nowego toru. Użyto dotychczas 100 tys. podkładów i ponad 100 kilometrów szyn. Nowy tor jest na 30 km pomiędzy Olsztynem a Olsztynkiem oraz 25 km na odcinku Działdowo – Nidzica. Tunel łączący Zatorze z centrum Olsztyna przejdzie gruntowny remont
Zaawansowane prace trwają także na przystankach i stacji Olsztynek oraz Nidzica. W Waplewie i Zakrzowie Sarnowie widać konstrukcje pierwszych nowych peronów, które po modernizacji zapewnią podróżnym oczekiwany standard obsługi. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach zamontowane zostaną ławki, wiaty, gabloty informacyjne i funkcjonalne oświetlenie.
W trakcie przebudowy jest 27 obiektów jak mosty, wiadukty, tunele i przepusty. M.in. w Olsztynie remontowany jest tunel dla pieszych łączący ul. 1 Maja z al. Wojska Polskiego. Poprawi się bezpieczeństwo i estetyka obiektu. Wymieniona zostanie nawierzchnia, wyremontowane będą ściany i zamontowane będzie nowe oświetlenie oraz urządzenia do odprowadzania wody. W drugiej połowie maja zakończone zostaną prace i przejście zostanie udostępnione pieszym.
Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów będzie po modernizacji przejazdów kolejowo–drogowych. Kierowcy już płynniej przejeżdżają na 14 przejazdach dzięki nowej nawierzchni. W kolejnym etapie montowane będą nowe i dodatkowe urządzenia zabezpieczające.
Lepsze podróże w województwie
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Krajowego Programu Kolejowego poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 14 przystankach i stacjach. Będzie wyższy komfort jazdy. Podróże w regionie będą krótsze o ok. kwadrans. Tym samym skróci się czas jazdy również do Warszawy. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów.
„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Krajowego Programu Kolejowego poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 14 przystankach i stacjach. Będzie wyższy komfort jazdy. Podróże w regionie będą krótsze o ok. kwadrans. Tym samym skróci się czas jazdy również do Warszawy. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów.
„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.
Inwestycja Działdowo – Olsztyn w liczbach:
2 nowe przystanki Olsztyn Dajtki, Olsztyn Śródmieście
12 przebudowanych przystanków i stacji m.in. Olsztynek, Nidzica, Stawiguda, Olsztyn Zachodni
42 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe
31 nowych rozjazdów
400 nowych słupów trakcyjnych
83 km torów
12 przebudowanych przystanków i stacji m.in. Olsztynek, Nidzica, Stawiguda, Olsztyn Zachodni
42 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe
31 nowych rozjazdów
400 nowych słupów trakcyjnych
83 km torów
źródło: PKP
Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
jj #2708834 | 83.5.*.* 3 kwi 2019 16:48
Jedźcie tam z kamerą i nagrajcie tą maszynę. To naprawdę niezłe widowisko, jak kładzie tory. I tak nie macie nic lepszego do roboty niż filmowanie rozpapranej Partyzantów...
Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz
Zastrzeżenia #2708618 | 213.184.*.* 3 kwi 2019 12:41
1. Tylko jeden tor z Olsztyna do Działdowa (to pokazuje gdzie ma nas PKP). 2. Max prędkość na odcinku Olsztyn - Nidzica 120 km/h (to pokazuje, że mamy być cały czas w Polsce B, C lub D). 3. Dlaczego nie planuje się pociągów w relacjach międzynarodowych przez Olsztyn (z Olsztyna mogą odjeżdżać pociągi w każdym kierunku). Przykładowe połączenia: zachód - Berlin, Hamburg; wschód - Wilno, Mińsk; południe - Wiedeń, Zagrzeb; północ - Królewiec, Ryga, Tallin.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
olo #2708596 | 83.9.*.* 3 kwi 2019 11:57
A kiedy zlikwidują przejazd w Naterkach bo zgodnie z unijnymi dopłatami do budowy dróg nie ma prawa go tam być bo jest za blisko obwodnicy i po to wydano tyle unijnej kasy aby poprawić bezpieczeństwo do 3 km od obwodnicy wszystko ma być bezkolizyjne
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Co z tymi naszymi kobietami?! #2708548 | 193.243.*.* 3 kwi 2019 10:36
http://www.superstacja.tv/wiadomosc/2019 -04-01/dramat-tysiecy-mezczyzn-w-polsce- eksperci-podkreslaja-kobiety-niszcza-psy chicznie-i-fizycznie/?fbclid=IwAR0GeyrSi zPwzaT9XRGNq6N07sh0XxoTdk1PvjtSkWEHxTDYp j8ttMTWJUw
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Kolo #2708513 | 77.113.*.* 3 kwi 2019 09:29
To ta linia będzie dwutorowa? Wolne żarty choć faktycznie trochę bez sensu bo w związku z remontem można byłoby od razu zrobić jak należy. Prędzej czy później i tak drugi tor musi być odbudowany. Podobnie nie rozumiem dlaczego przy remoncie linii kolejowej Ełk- Szczytno od razu nie robi się elektryfikacji. Docelowo i tak od tego nie ma odwrotu a zdecydowanie poprawiony to walory użytkowe linii i dało możliwość opuszczenia bezpośrednio nowoczesnych dalekobiexnych składów zintegrowanych. Szkoda bo to że remont to super szkoda tylko że u nas wszystko robi się "na dzis" a nie bierze pod uwagę perspektywy. I tak jest remont i tak i tak linia wyłączona i tak. To zawsze taniej od razu w pakiecie trakcie elektryczną budować niż potem latać dziury.
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)